7 178 lukukertaa ·
20 vastausta
7k lukukertaa
20 vastausta
Kipsilaasti halkeilee kuivuessaan
Paras vastaus
Riski käsitteiden sekaannuksesta, koska vaikuttaa siltä, että olen sekoittanut kipsilaastin ja kittauksen (jos laasti tarkoittaa ärtynyttä), mutta mielestäni aiemmin linkkaamani tuote on hyvä ja samoin Dalapro DM60. Olen myös käyttänyt Bostik filler v28.paulssona sanoi:
Kaikki nämä ovat olleet samanlaisia, jätän sen miettimättä onko kyseessä laasti tai kittaus. Lopputulos on sileä, hioutuu helposti, on valkoinen ja kovettuu nopeasti, myös erittäin paksuissa kerroksissa.
Muokkaa: Pitäisi olla vastaus MickeTyrille, mutta en kirjoita tarpeeksi nopeasti.
Se ei ole ollenkaan minun kokemukseni kipsilaastista.
Olen rapannut melko paljon seiniä samalla merkillä Hornbachista ja se ei ole koskaan ollut rakeista. Ainoa kerta, kun se on halkeillut siellä, missä olen korjannut paksusti, oli huonosti kehystetty ja kipsilevytetty, muuten se on ollut erittäin vakaata. En ole tainnut rakentaa 50mm koskaan, mutta 30 ilman ongelmia, ilman halkeamia ja täysin tasaisella lopputuloksella heti.
Onko se vanha säkki, jonka olet saanut? Onko sitä ehkä säilytetty huonosti?
Se ei ole ollenkaan minun kokemukseni kipsilaastista.
Olen rapannut melko paljon seiniä samalla merkillä Hornbachista ja se ei ole koskaan ollut rakeista. Ainoa kerta, kun se on halkeillut siellä, missä olen korjannut paksusti, oli huonosti kehystetty ja kipsilevytetty, muuten se on ollut erittäin vakaata. En ole tainnut rakentaa 50mm koskaan, mutta 30 ilman ongelmia, ilman halkeamia ja täysin tasaisella lopputuloksella heti.
Onko se vanha säkki, jonka olet saanut? Onko sitä ehkä säilytetty huonosti?
Vai niin, outoa. Käsittääkseni kipsilaasti sisältää jonkinlaisia karkeampia hiukkasia, kuten hiekkaa tai vastaavaa, kun taas kipsilaasti/kipsitasoite on täysin vapaa tästä.e02jr sanoi:
Edit: Olisi vastaus MickeTyr:ille, mutta en kirjoita tarpeeksi nopeasti.
Se ei ole lainkaan minun kokemukseni kipsilaastista.
Olen rappanut melko paljon seiniä samalla merkillä Hornbachista, eikä se ole koskaan ollut rakeista. Ainoan kerran, kun on haljennut siellä missä olen korjannut paksusti, oli se huonosti rangattu ja kipsattu, muuten se on ollut supervakaa. En ole koskaan rakentanut 50mm, mutta 30 ilman ongelmia, ilman halkeamia ja täysin tasaisella tuloksella suoraan.
Eikö se ole vanha säkki, joka sinulla on? Se on ehkä säilytetty huonosti?
Esim. Finjan tuotteen kuvauksesta kipsilaastille:
Koostumus
Raekoko kiviainetta, Lisäaineet, Kalsiumsulfaatti
Tein virheen, että ostin kipsilaastia kipsilaastin sijaan joskus ja huomasin nopeasti, että ne olivat täysin erilaisia juttuja, kun aloin käyttää sitä.
Kiitos tästä. Ostin Casco Wallfillerin, 300 mm leveän lastan ja lasikuitukankaan, jolle on saatu hyvät arvostelut. Odotan edelleen, että paska kuivuu, mutta huomenna aamupäivällä sen pitäisi olla täysin kovettunut, jotta keittiöprojekti voi jatkua.T Trafikverket1 sanoi:Riskillä väärinkäsityksestä, kun ilmeisesti olen sekoittanut kipsilaastin kittaukseen (jos rappaus on nirsompaa siis), mutta mielestäni linkkaamani aiemmin on hyvä ja samoin Dalapro DM60. Olen myös käyttänyt Bostik filler v28.
Kaikki nämä ovat olleet samanlaisia, jätän sitten sen onko kyseessä rappaus vai kittaus. Se tulee sileäksi, hioo helposti, on valkoinen ja kovettuu nopeasti ja myös hyvin paksuina kerroksina.
Suuret kiitokset kaikille. En tiedä, täytyykö ketju "sulkea" tai vastaavaa. Mutta tunnen itseni hyvin autetuksi.
Mukavaa loppukesää kaikille.
Epäilen, että joku on ollut salalaudallasi. Olen putsannut paljon kipsikittiä enkä ole nähnyt mitään vastaavaa?
Vanha ketju, mutta olen käyttänyt samaa? kipsilaastia/ rappausta Hornbachista moniin projekteihin enkä ole koskaan kokenut ongelmia. Esimerkiksi kun tasoitimme keittiön seinää ennen runkojen asennusta, meillä oli rappaustyynyjä, jotka olivat 20-30 mm eikä halkeamia missään. https://www.hornbach.se/p/gipsputs-baumit-25kg/7196557/
Oletko ehkä laittanut liikaa vettä laastiin?
Oletko ehkä laittanut liikaa vettä laastiin?
Klikkaa tästä vastataksesi