Remontoin keittiötä ja olen poistanut lastulevyt/paksun masoniitin, jotta voin nyt asentaa kipsilevyjä. Aion asentaa IKEA:n alakaapit ja yläkaapit. Oikealla näkyy savupiippu ja ensimmäinen koolauspuu savupiipun vieressä on 15 mm syvällä, kun taas kipsilevy on 13 mm (katso nuolta kuvassa).
Kaapit ripustetaan seinäkiskoille; ovatko ne herkkiä 2 mm erolle? Pitäisikö lisätä jotain koolauspuuhun, ja jos kyllä, niin mitä?

En voi kipsilevyttää savupiippua, koska alakaapit työntyisivät silloin ulos oviaukon kohdalle (kuvan oikeanpuoleisen reunan ulkopuolella).

En tiedä olenko liian tarkka, mutta en halua kohdata ongelmia myöhemmin.

Kuva keittiöremontista, jossa näkyy puretut vanerit, puurunko ja punainen nuoli osoittaa tiiliseinän ja tukipuun välistä etäisyyttä.

Jos sinulla ei ole hyvää vannesahaa tai jiirisahaa, osta hieman 2 mm viilua ja laita se kipsilevyjen taakse. Siellä voi olla muita epätasaisuuksia, jotka tarvitsevat käsittelyä, joten on aina parasta aloittaa mahdollisimman korkealla tarkkuudella.

Joo, minulla on vannesaha. Ja luulen, että minulla on jotain viilua, joka on mahdollisesti 1,5 mm.
Olen samaa mieltä, on aina hyvä pysyä marginaaleissa alusta alkaen.
Nuo muut palkit vasemmalla näyttävät kuitenkin vaativan vähän enemmän kuin viilua...

J
Saako muurattuun savupiippuun kiinnittää kaappeja? Vai onko se poissa käytöstä?

Silloin onni on, että sinulla on vannesaha. Itse en pärjäisi ilman.

• Tykkään
aweste00
  • Laddar…
J JohanLun sanoi:
Saako kaappia asentaa savupiippuun? Vai onko se pois käytöstä?
Savupiippu on pois käytöstä, vain ilmanvaihto.

J justusandersson sanoi:
Sitten onni, että sinulla on vannesaha. Itse en pärjäisi ilman.
Joo, on se pirun hyvä olla joskus. Mun faija rakensi muutaman vannesahan, joista minulla on yksi, hän työskenteli yrityksessä, joka valmisti puuntyöstökoneita (tosin ei paljon vannesahoja), joten hän tiesi, miten se pitäisi tehdä.

• Tykkään
FoJjen
  • Laddar…
Vankat puunkäsittelylaitteet kestävät todella pitkään. Mielestäni hyvä vannesaha pitäisi olla valettu pöytä, joka voi kallistua molempiin suuntiin. Nauhaohjaus on täysin ratkaiseva. Vapaa aukko ei myöskään saa olla liian pieni. Sitten kaikilla ei ehkä ole varaa Kölle.

• Tykkään
aweste00
  • Laddar…
Paloluokiteltu kipsilevy 15mm, vaihtoehtoisesti vahvistettu kipsilevy.

J justusandersson sanoi:
Tukevat puuntyöstökoneet kestävät todella pitkään. Hyvällä vannesahalla pitäisi olla valurautainen pöytä, jota voi kallistaa molempiin suuntiin. Nauhaohjaus on täysin ratkaiseva. Vapaa aukko ei saa olla liian pieni myöskään. Kaikilla ei olekaan varaa Kölle-nimiseen merkkiin.
Ei valurautaista pöytää, mutta noin 10 mm tasoitettua terästä. Ei voi kallistaa. Ohjaus on todella tärkeä, on ongelmia, kun käytän kovaa puuta, kuten tammea. Mutta niin ei tehdä kovin usein. En tiedä, kuinka suuri aukko minulla on, ehkä 300 mm. Ärsyttävää, kun se ei riitä, mutta monissa tapauksissa se ei olisi auttanut, vaikka se olisi kaksinkertainen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.