Hei.

Olen uusi remontoija ja purin vanhan tretexin sekä seinistä että katosta ja olen alkanut asentaa uutta kipsiä kattoon, mutta olen alkanut ymmärtää, että olen tehnyt useita virheitä. Onko tämä mitenkään korjattavissa vai täytyykö minun purkaa tämä ja tehdä uudelleen? Kipsilaasti täytteenä?
 
  • Kipsilevy kiinnitetty kattoon puurakenteilla, keskeneräinen remontti.
  • Kattoon asennettu kipsilevy, osittain keskeneräinen, ympäröivillä vanhoilla puupaneeleilla ja irtonainen paneeli lattialla.
  • Kuva katosta, jossa on osittain asennettuja kipsilevyjä ja paljastunutta eristystä. Rakenteellisia epäkohtia näkyvissä.
  • Seinä ja katto, joissa käytetty uusi kipsilevy, liitokset epätasaisia ja keskeneräisiä.
  • Katossa olevia puupaneeleita, joiden päälle on asennettu kipsilevyä virheellisesti.
Yksi kuva lisää
 
  • Seinälevy asennettuna puulattiaan, jossa näkyy ruuvit ja avoin sauma alareunassa oikealla.
sunnis
Sinulla on varmaan seinäkipsiä ja sitten kattolistoja? Se tulee laajentamaan jonkin verran ja kattolistat peittävät myös. Jos tulee joitakin virheitä täällä ja siellä, ne ratkaistaan kipsimassan/tasoitteen avulla.

Kipsaa vain ja korjaa mahdolliset virheet myöhemmin, jos niitä tarvitaan.
 
sunnis sunnis sanoi:
Sinä laitat varmaan seinägyproc ja sitten kattolistat? Ne tulevat rakentamaan vähän lisää ja kattolistat peittävät myös.

Gyprocaa vain!
Mutta eikö tule ongelmaa siitä, että olen asettanut sen ristikuviona yhdessä kohtaa?
 
Ludvig1987 Ludvig1987 sanoi:
Hei.

Olen uusi remontoinnissa ja purin vanhan tretexin sekä seinistä että katosta ja aloin asentamaan uutta kipsiä kattoon, mutta aloin ymmärtää, että olen tehnyt useita virheitä. Onko mitään tehtävissä vai täytyykö minun purkaa tämä ja tehdä uudelleen? Kipsilaastin täyttö?
on erittäin tärkeää, että levyt asennetaan kulmassa. Merkitse mielivaltainen pitkä sivu liinalla. Aloita asentamalla levy lyhyttä sivua vasten pitkä sivu viivaa pitkin. Seuraava levy asennetaan siirretyllä lyhyellä sivulla ensimmäistä levyä vastaan. Näin saat 90 asteen kulman lyhyellä sivulla. Myös lyhyet päät on viistettävä.
 
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.
 
Siirretyt liitokset, viistä myös lyhyet sivut. Siinä kaikki. En oikein ymmärrä ongelmaa, jos et ole siirtänyt liitoksia niin poista kaksi ja tee uudelleen. Et ilmeisesti ole vielä ruuvannut niitä kiinni, joten se käy nopeasti.
 
  • Tykkään
lillazorro
  • Laddar…
Jos tämä on valmista, sinun on tarkistettava tekniikkasi hieman.
Ruuvi, joka on liian pintaan asennettu puulevyssä, osoittaa asennusvirheen.
 
Stefan N Stefan N sanoi:
Jos tämä on valmisruuvattu, sinun on tarkasteltava tekniikkaasi hieman.
[kuva]
Ei. Olin ajatellut jälkikiristää. Oli raskasta pitää levyä ylhäällä samalla kun ruuvasin toisella kädellä.
 
sunnis
Ludvig1987 Ludvig1987 sanoi:
Mutta eikö olekaan mitään ongelmaa sillä, että asetin sen ristimalliin yhdessä paikassa?
Ei, jos se on vain yhdessä paikassa, niin sillä ei ole väliä. Siinä voi halkeilla hieman helpommin, koska siitä tulee heikompi saumakohta. Jos käytät paperinauhaa tasoituksessa lasikuituteipin sijaan, niin sen tyyppisen sauman pitäisi olla vahvempi kuin kipsilevy, jos se on tehty oikein. Joten laita nauha ja tasoita huolellisesti, niin se varmasti onnistuu. Saumoja pitäisi olla siirretty 60 cm, jos en muista väärin.

Myös lyhyitä reunoja tulee viistää. Osta kipsiveitsi, jossa on viistotyökalu. Säästää paljon aikaa.

Oppii virheistään, mutta älä rakenna kaikkea uudelleen jokaisen pienimmänkin virheen vuoksi, et koskaan tule valmiiksi.
 
  • Tykkään
Bart ja 1 muu
  • Laddar…
sunnis
Ludvig1987 Ludvig1987 sanoi:
Ei. Olin ajatellut jälkeenpäin. Oli raskasta pitää levyä ylhäällä samalla kun ruuvasi toista
Ei ei! Kun gyprossaat kattoa, vuokraa levynnostin, se maksaa noin 70€/päivä. Yksityishenkilölle ehkä 150€ vuokrata koko viikonlopuksi.

Kipsiveitsi viistämiseen tarkoitetulla terällä, kipsivarsi, levynnostin ja kun olet vauhdissa, vuokraa myös ruuviautomaatti ja osta nauhoitettuja gyproc-ruuveja (jotka yleensä ovat myös halvempia) niin säästät paljon aikaa ja on helpompaa tehdä oikein.
 
  • Tykkään
Davidbagare
  • Laddar…
sunnis sunnis sanoi:
Ei ei! Jos aiot laittaa kipsiä kattoon, vuokraa levynostin, se maksaa noin 70 kr/päivä. Ehkä 150 kr vuokrata yli viikonlopun yksityishenkilölle.

Kipsiveitsi viistoon leikkaamiseen, kipsirasp, levynostin, ja kun olet käynnissä, vuokraa myös ruuviavusteinen porakone ja osta nauhoitettuja kipsiruuveja (jotka usein ovat halvempia), niin säästät paljon aikaa ja on helpompi tehdä oikein.
Ok kiitos. Tarkistan tämän viikon aikana. Nyt ei onneksi ole enemmän kattoa tehtäväksi vähään aikaan...mutta etkö luule, että minun ei pitäisi ottaa kaikkea pois ja tehdä uudelleen, vaan jättää se sellaiseksi kuin se on ja tasoittaa päälle paperinauhalla ja toivoa, ettei se halkea?
 
Ludvig1987 Ludvig1987 sanoi:
En ymmärrä oikein mitä tarkoitat.
Kipsilevyjen asennusohje: Levyt 1 ja 2 sijoitettu seinärungolle, merkityt viivat ja nauha, rakennekuva.

Tukirakenne on tärkeä. Ensimmäinen ja toinen levy ovat tärkeitä.
En usko, että tarvitset automaattia tähän pieneen kipsilevytyöhön. Mutta tarvitset kyllä hyvän porakoneen, jonka ruuvin syvyyttä voit säätää.
 
Jos aiot kipsata seinät myös, suosittelisin hankkimaan kipsiraspin, jos sinulla ei ole jo sellaista. Sillä saat siistit reunat, vaikka leikkaus vähän epäonnistuisi.
 
Bart Bart sanoi:
Jos aiot myös kipsata seinät, suosittelisin kipsiraspia, jos sinulla ei vielä ole sellaista. Silloin saat siistit reunat, vaikka leikkuuta ei menisikään täysin kohdilleen.
Kyllä, aion tehdä niin. Aion ostaa raspin Biltemasta tänään. Tarvitsen myös höylän viistämiseen, koska joudun liittämään seiniä. Levyjen pituus on vain 2500 ja seinäkorkeus 2780 kattoon asti, joten en ole oikein ajatellut tätä loppuun asti. Oppia ikä kaikki.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.