Olen juuri käynyt ostamassa tolppapidikkeitä ja kemiallista ankkurimassaa ja ajattelin aloittaa reikien poraamisen pidikkeitä varten (tolppapidikkeet, U-profiililla). Noin 4-5 cm syvyydessä oli melko ärsyttävä raudoitusrauta, jota tuskin saa porattua rikki pienemmällä poralla. L-tuki on 80 mm paksu ja aion asentaa aidan 70 mm tolpilla. Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan tai jolla olisi ollut näppärä ratkaisu tähän, joka ei näytä hirveältä? ☺

Hei!
Utelias, ratkaisitteko sen?
Olemme harkitsemassa saman ratkaisun tekemistä poraamalla ja kiinnittämällä pylväspidikkeet l-tukeen.
Utelias kuinka teit sen. Ja oliko vaikeaa porata l-tukeen?

Ratkaisin sen hyvällä tavalla. Voin julkaista huomenna valon lisäännyttyä, niin lisään myös kuvan ☺

Olen myös utelias, miten ratkaisu meni?

Anteeksi, että on paljon tekemistä. Ratkaisuni oli tällainen. Ostin Fischer kemankarmassaa, jota käytin jengoitetankojen kiinnittämiseen L-tukeen. En halunnut käyttää laajenevaa kiinnikettä betonin halkeamisen riskin takia.
Konsolit on hankittu Biltemasta.
Tämä ratkaisu oli paras, minkä keksin. Puinen aitarakenne, joka on kiinnitetty L-muotoiseen betonitukeen ruuveilla ja kemiallisella ankkurimassalla. Metallitanko on kiinnitetty betonipohjaan kemiallisella ankkurilla ja metallisilla konsolilla, betoniin porataan reikiä.

Jos jollain toisella on hyvä ratkaisu, lähetä se mielellään. 👍

• Puinen aita betoniesteessä, metallikannatin kiinnittää pystytangon kemiallisella ankkurilla, Biltemasta ostetut konsolit.
  • Tykkään
PeGeCo ja 3 muuta
  • Laddar…
Itsetehdyn kaiderakenteen kuva, jossa puupylväät ja metalliputket tukevat kaidetta, ja vieressä pysäköity henkilöauto asfaltilla.
Näin tein ilman, että porasin tukiin. Siitä tuli vakaa ja hyvä, mitä en ollut niin varma, kun piirsin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
ati ja 2 muuta
  • Laddar…
Fredrik86 Fredrik86 sanoi:
Anteeksi, että on paljon tekemistä �� Ratkaisuni oli tällainen.
Ostin fischer kemialliset ankkurimassaa, jota käytettiin kiinnittämään kierteytetyt tangot L-tukeen. En halunnut käyttää laajenevia kiinnikkeitä betonin halkeamisriskin vuoksi.
Konsolit on hankittu biltemasta.
Tämä ratkaisu oli paras mitä keksin. [kuva][kuva]

Jos jollakin on hyvä ratkaisu, postaa se mielellään. 👍
Kuinka leveästi sinulla on tolppien välillä?
Olen ajatellut samanlaista ratkaisua, kun rakennan aitaa/näkösuojaa. Olen kuitenkin epäileväinen siitä, kuinka kestävä se on tuulta ym. vastaan.

/Karl

K Karlbagarn sanoi:
Kuinka leveä on etäisyys tolppien välillä?
Olen suunnittelemassa samanlaista ratkaisua, kun rakennan aitaa/näkösuojaa. Olen kuitenkin huolissani sen kestävyydestä tuulta jne. vastaan.

/Karl
Terve. Kävin juuri mittaamassa. Olen antanut L-tukien pituuden ratkaista asian ja vain jakanut sen niin, että se näyttää hyvältä. Oli kaikkea 130 cm:stä 150 cm:iin ja on todella vakaa.

Morjens. Olin juuri mittaamassa. Olen antanut L-tukien pituuden määrittää sen ja vain jakanut sen niin, että se näyttää hyvältä. Minulla oli kaikki 130 cm:stä 150 cm:iin ja se on todella vakaa.

• Rivitalo, jossa punainen katto, etualalla puisia aitoja ja vihreää nurmikkoa, taka-alalla auto ajotiellä pilvisenä päivänä.
  • Näkymä ikkunasta, etualalla nurmikko ja pensasaita, taustalla tie, punainen auto ja taloja pilvisellä säällä.
  • Näkymä ikkunasta terassille, jolla on harmaa puulattia ja aita. Taustalla näkyy talo ja puita.
  • Tykkään
rullene
  • Laddar…
Nurmi näyttää hirveältä, tiedän.

Nurmikko näyttää kamalalta tiedän
Haha. Ei mikään ihme tähän aikaan vuodesta..
Kiitos nopeasta vastauksesta! Itse harkitsen tällaista mallia (katso kuva) ja toivon, että se voisi toimia. Minun L-tuki tukee ovat portaalla, joten pilareiden väliin tulee joko 1 tai 2 metriä.
Stolppikenkä Biltemalta, mitat 71x60x150 mm.

Toimii varmaan ihan hyvin myös sellaisen pylväshaltijan kanssa. Muista vain yksi asia, että harjateräs on elementin keskellä, joten sinun on todennäköisesti porattava 2 uutta reikää kiinnitystä varten.

K Keld sanoi:
[kuva]
Näin tein minä ilman poraamista tukiin. Se oli vakaata ja hyvää, mitä en ollut varma, kun piirsin.
Oletko kiinnittänyt H-muotoisen tolppatuen betoniin vai lepääkö se vain sen päällä?

A A. B sanoi:
Oletko kiinnittänyt H-muotoisen tolppatuen betoniin vai lepääkö se vain sen päällä?
Se lepää betonin päällä, mutta laudat puristavat kiinni ankkuripultin avulla, olen joutunut kiristämään muutaman kerran!

Anteeksi, että minulla on paljon tekemistä �� Ratkaisuni oli näin.
Ostin Fischer kemankarmassaa, jota käytettiin kiinnittämään kierrevarret L-tukeen. En halunnut käyttää ekspanderia, jotta vältyttäisiin betonin särkemiseltä..
Kannattimet on hankittu Biltemasta.
Tämä ratkaisu oli paras, jonka pystyin keksimään. [kuva][kuva]

Jos jollakulla on hyvä ratkaisu, postatkaa mielellään. ��
Hei. Me aiomme myös asentaa aidan L-tukeen. Onko ratkaisusi toiminut hyvin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.