Tarvitsen neuvoja kaikilta foorumin asiantuntijoilta.

Olen rakentamassa uutta aitaa, jotta poika ei putoaisi kellarin portaita.

Itse kaide on paikallaan, mutta mietin nyt portin kiinnitystä. Siitä tulee vahva puuportti samalla tyylillä ja korkeudella kuin aita, ja ajattelin saranat kiinnittää julkisivun puolelle.

Aluksi suunnitelmana oli vain käyttää fasad plugg fischer fur ja asentaa 45x45 runko saranan kiinnitystä varten.

Aloin sitten kyseenalaistaa, onko se oikea tie eteenpäin. Meillä on karkeapintainen tiili, joten runko seinää vasten tulee kosketuksiin vain pienillä kohdilla. Siis ei täyttä kitkaa tai lukitusta julkisivua vasten. Siksi se ei ehkä ole sopivaa, vaan ehkä pitäisi ankkuroida portaiden pohjaan.

Näen, että minulla on kolme vaihtoehtoa.

A - fasadplugg tyyppi fischer FUR saranan jatkokiinnitykseen runkoa varten. (Riski vahingoittaa julkisivua? vääntövoima)

B - Poraa ja asenna tolppakenkä ylimmässä portaassa kemiallisella ankkurilla. Asenna erillinen 75x75 tolppa (Kantaa hyvin alas, mutta voiko taipua painon vuoksi?)

C - kemiallisella ankkurilla ja tolppakengällä ylimmässä portaassa painon kantoon ja fasadplugg/kemiallinen ankkuri kierretangolla kiinnittäen julkisivuun 75x75 tolppaa taipumisen estämiseksi.

Kuva portaista alla (julkisivutiili vuodelta 76, jos se vaikuttaa kantavuuteen?)
Puutarha ja tiiliseinä, osittain pystytetty aita talon vieressä. Aidan edessä pino lautoja ja kasveja nurmikolla.
kuva tekstuurista alla. Karkeaa tiiltä
Karkeapintaiset punaiset tiilet ja metallinen kiinnitysmekanismi näkyvät. Harkitaan portin asennusta ja kiinnitystä karkeaan tiiliseinään.

Paras vastaus

Olin luultavasti käyttänyt pillarikenkää ja seinätulppaa ylhäällä, jos sen saa niin lähelle. Muuten kierretanko ja kemiallinen ankkuri. Ajattelin, että seinätulppaa on helpompi korjata tulevaisuudessa, vai tuleeko siitä ehkä pysyvä? Siinä tapauksessa kierretanko :)

Tein samanlaisen portin meidän terassille muutama päivä sitten, siitä tuli vakaa :)

Puuaita betonitasanteella, kiinnitetty kahden kiviseinän väliin. Taustalla näkyy piha, jossa on autoja ja punaisia taloja.

• Tykkään
Nedro
  • Laddar…
Tulee varmasti olemaan niin, tuntuu olevan vakaampi ratkaisu. Myös eihän ole harvinaista, että väliaikaisratkaisuista tulee pysyviä. ;P

• Tykkään
patrikd84
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.