B Baeckman sanoi:
Kiitos. En ole vielä jaksanut poistaa paneelia ja katsoa sen sisälle. Aion varmaankin tehdä sen viikonloppuna, jos aikaa riittää. Olen vain kokeillut vetämällä muutamia pitkiä ruuveja paneelisaumoihin, eli sinne missä on nauloja. Vedettiin 100 mm ruuvi, joka meni kokonaan sisään. Mutta aion ehdottomasti kurkistaa alle. Se on koko homman edellytys.
Minulla oli kuten näet, koolaukset cc 60, joka toinen oli kiinnitetty kattotuoleihin, jotka menevät koko matkan, joka toinen oli vain paneelin kiinnitykseen eikä ollut kiinnitetty yläreunaan. Näihin oli edellinen omistaja kiinnittänyt ison markiisin. Se veti, mutta ei ollut oikeastaan kiinni muussa kuin paneelissa, ei ihme että markiisi roikkui paljon...

Hei taas, pahoittelut vähäisestä palautteesta.

Nyt olen poistanut yhden paneelilaudan, jotta voin kurkistaa taakse. Voin poistaa vain yhden tilapäisten palkkien kiinnityksen sekä aikapulan vuoksi. Tässä on muutamia kuvia.

Poistettu paneeli sekä tilapäinen kiinnitys.
Rakennekuva poistettujen paneeleiden takaa, jossa näkyy musta paneeli, keltainen ulkoseinä ja metallikiinnike tukemassa palkkia oikealla.

Musta paneeli sisäpuolelta. Tässä näkyy, että kattotuoli menee aivan paneeliin asti. Kattotuoli on rakennettu 195x45 sekä vaakasuorassa että 45 asteen kulmassa.
Mittari puukehyksen päällä katossa, vieressä metallinen kisko kiinnitettynä. Kuvattu eristeen ja sisäisen kattopalkin alapuolelta.

Valokuva otettu eristeen alta ja sisäkaton palkin vierestä. Eli vaakasuoraan suoraan sisään pois otetusta paneelista. En saa eristystä pois juuri nyt, koska se tuntuu olevan kiilattu kiinni ohuemmalla koolingilla.
Kuva eristyksen takana olevasta rakenteesta, jossa näkyy puurakenteet ja eriste. Rakenne osittain paljastettu paneelin poistamisen jälkeen.

Onko viimeisessä kuvassa näkyvä tukipuu ja voiko sitä siinä tapauksessa kuormittaa? Kattotuoli vaikuttaa olevan sen päällä joka tapauksessa. Tukipuun mittoja en tiedä. Näen vain yllä olevan kuvan.

Olen myös piirtänyt sketchupissa miltä se näyttää. Kattotuoli on rakennettu 195x45 sekä vaakasuoraan että 45 asteen kulmassa.
Piirros, joka esittää kattotuolin sivuprofiilia ja puupaneelia, sekä tukirakenteet. Keltainen seinäelementti ja katto näkyvät ylhäältä. Tietokoneella luotu kuva rakennuksen kattotuoleista, jotka ulottuvat ulkoseinään. Paneelit ovat osittain poistettu. Ympärillä on eristyksiä.

Kuten näen, voimme edetä kahdella tavalla.

Joko asennan kattopalkin kuistiin tukipuun kohdalle (jos se on se) ja nostan sopivan koolingin kattotuolien väliin saadakseni oikean korkeuden.

Vaihtoehtoisesti asennan koolingin ulkoseinälle (kuvassa merkitty) ja ruuvaan sen kunnolla suoraan tukipuuhun. Sitten leikkaan uran sisäisen kattotuolin kohdalle, mutta voin säätää korkeuden mieltymykseni mukaan. Tämä on luultavasti yksinkertaisempaa ja esteettisesti miellyttävää. Kuten tässä kuvassa suunnilleen.

3D-malli rakenteesta: poistetun paneelin paikka, väliaikainen kiinnitys, kattotuoli ja hammarband, esitetty SketchUp-ohjelmistolla.

Onko tämä minun etenemisreittini?

ystävällisin terveisin
Baeckman

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.