Voit asettaa seuraavan verkon ja kiinnittää niitit ennen kuin rappaus on kovettunut.
 
n_sandstrom n_sandstrom sanoi:
Ei, ajattelin, että tehdään yksi kerros päivässä, tyyliin?

Mutta ehkä se on järkevää, verkko sisimpään, tasoitus, kunnes kaikki on samalla tasolla muun kanssa, ja sitten lisää verkkoa.
Eikö ole riskiä, että uusi rappaus alkaa halkeilla, jos siihen lyödään nauloja?

Tänään on kosteaa ulkona. Naapurin rapattu kellarikerros on loistoesimerkki siitä, miksi kannattaa pohjustaa hyvin, jokainen lohko näkyy selvästi!
Verkon tehtävä on estää halkeamia, ei pitää rappausta seinällä, se on pohjustuslaastin tehtävä.
Nykyään tuntuu olevan liiallista uskoa rappausverkkoihin...
Kannattaa panostaa siihen, että laasti tarttuu seinään yhtä hyvin, löysempi laasti tarttuu paljon paremmin kuin jäykempi...

Se, että lohkot näkyvät, johtuu siitä, että laasti imee, koska lohko on kovempaa kuin sauma. Henkilökohtaisesti muuraan leca/ sementtilohkoja vahvemmalla laastilla kuin tavallinen b0-3 mm välttääkseni saumat, jotka imevät.

Pohjustuslaastin koostumuksen tulisi olla kuin keittoa, ei puuroa, kuten ihmiset ovat luulleet, ja että ihmiset uskovat, että "rödgrund" on jotain erityistä vain värin vuoksi.
Pohjustuslaastin tulee olla niin rasvaista, että siihen tulee kuplia, kun sekoitin pysäytetään, ja sekoituksen tulisi kestää vähintään 5 minuuttia, jotta saadaan homogeeninen seos, johon lisätään lisää vettä ja jatketaan sekoitusta vielä ainakin 20 minuuttia.
Itse sekoitan pohjustuslaastia siitä laastista, jota käytetään rappaamiseen, mutta lisään siihen enemmän portlandsementtiä, jotta sekoitussuhde on 1:1 – 1:1.5 sideainetta / hiekkaa, pohjustuksen tulee olla tahmea ja vahva, jotta se tarttuu kunnolla ja jättää karkean piikkisen pinnan, johon rappauslaasti tarttuu.

Kaikenlainen epätasaisuuksien täyttö ei saa olla tasoitettu/siloitettu, vaan tulee vetää pois niin, että pinta jää karkeaksi, jotta seuraavaan vaiheeseen lyötävä laasti tarttuu.

Monet laiminlyövät seinien puhdistuksen (jos vanha rappaus on poistettu), mutta yleensä käytän korkeapainetta ja rotojettiä kaikkien irtonaisten hiukkasten poistamiseksi, ja sitten seinä kastellaan perusteellisesti.
 
  • Tykkään
GunillaBarbro ja 2 muuta
  • Laddar…
R Roger Hermansson sanoi:
Verkon tehtävä on ehkäistä halkeamia, ei pitää laastia seinällä, se on pohjalaastin tehtävä.
Tuntuu siltä, että nykyään verkkoon luotetaan liikaa...
Panosta yhtä paljon siihen, että laasti tarttuu seinään, löysempi laasti tarttuu paljon paremmin kuin jäykempi...

Se, että lohkot näkyvät, johtuu siitä, että laasti imee, koska lohko on kovempaa kuin sauma, henkilökohtaisesti tapaan muurata leca-/sementtilohkoja vahvemmalla laastilla kuin tavallisella B0-3 mm, jotta vältän imeviä saumoja.

Pohjalaastin koostumuksen tulisi olla kuin keitto, ei puuro, kuten ihmiset luulevat, ja se, että ihmiset luulevat punapohjan olevan jotain erityistä, johtuu vain väristä.
Pohjalaastin on oltava niin rasvaista, että siihen muodostuu kuplia, kun pysäyttää sekoittimen, ja se menee kuten tavallinen laasti alussa vähintään 5 minuuttia, jotta saadaan aikaan homogeeninen seos, sen jälkeen lisätään vettä ja jatketaan sekoittamista ainakin 20 minuuttia.
Itse sekoitan pohjalaastin siitä laastista, jota aiotaan käyttää rappaukseen, mutta lisään enemmän portlandsementtiä, jolloin seossuhde on 1:1 - 1:1.5 sideaine/hiekka, pohjaus on oltava tahmea ja vahva, jotta se tarttuu kunnolla ja jättää karkean pinnan, johon rappauslaasti tarttuu.

Kaikki epätasaisuuksien täyttö ei saa olla tasoitettua/siloiteltua vaan se on vedettävä niin, että pinta jää karkeaksi, jotta seuraavassa vaiheessa päälle lyötävä laasti tarttuu.

Monet laiminlyövät seinien puhdistuksen (jos kipsi on hakattu pois), mutta käytän useimmiten korkeapainepesuria ja rotojettiä poistaakseni kaikki irtopartikkelit, ja sitten seinä kastellaan kunnolla.
Kysymys täällä: Voisiko ajatella, että verkko kiinnitetään tasoitteella? Annetaan sen puolikovettua, vain jotta se saadaan seinälle. Sitten rapataan sen päälle.
Ajattelen käytettyäni laajatasoistasoitetta, kuten A46-tyyppiä/Finja Laga vägg minun tapauksessani, mutta haluaisin silti käyttää verkkoa jäykistämään seinää ja pitämään yhdessä pienempiä halkeamia.
Vai onko tässä jotain ongelmaa?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.