Tai selventääkseni kysymystä.

Olemme muuranneet vanhan autotallin oven umpeen lecaharkkoilla ja olemme aikeissa rappata sen.

Emme ole juurikaan aikaisemmin rappanneet, joten yritämme oppia mahdollisimman paljon rakkaasta Internetistä.

Mietin, voiko yksinkertaisesti kiinnittää raudoituksen nitojalla.
Ymmärrän, ettei se pysy yhtä hyvin kuin karkeammalla kiinnityksellä.
Mutta onko se tarpeellista?
Jos kaikki menee täydellisesti, veikkaan, että rappaus pitää verkkoa eikä päinvastoin, kun se on kovettunut.

En ole innoissani ostamaan erikoiskiinnikkeitä 2,5 neliömetrin seinään.
Enkä myöskään tiedä, mistä löytää ruostumattomia hakasia tavallisista kaupoista.
 
Verkko ei ole myöskään ilmainen ja myydään useimmiten 25 neliön rullina. Kramlor eivät ole kalliita ja yksi laatikko riittää pitkälle.
Verkkoa ei kuitenkaan pidä vetää kokonaan sisään lohkoihin, ja siksi niille on olemassa ne erityiset tulpat, joissa on valkoinen koukku. Verkko tulisi sijoittaa mahdollisimman pitkälle ulos rappauskerrokseen.
Mutta ei ole maailmanloppu, jos laitat sen kokonaan sisään, jos teet sen kotona.
Se olisi pysynyt paikallaan myös ilman verkkoa, mutta lecassa tulisi aina olla verkko, muuten voi tulla siistejä halkeamia blokin sauman linjaan.

Yksi vinkki on pohjustaa ennen kuin asetat verkon, jotta kiinnittyminen on kunnollista kauttaaltaan ilman ohitettuja kohtia.
 
  • Tykkään
MarieoFlisa
  • Laddar…
L Lerstenstegel sanoi:
...
Vinkki on pohjustaa ennen verkon asettamista, niin että tarttuvuus on kunnollinen koko alalta ilman puuttuvia kohtia.
Hyvä vinkki, mietin samanlaista projektia. Millä pitäisi pohjustaa?
 
Rödgrund.
 
Joten kuumasinkitty = galvanoitu?
Ha, oppii jotain uutta joka päivä. Sitten minulla on kotona kiinnikkeitä, jotka riittävät yllin kyllin :p

Punainen pohjamaali on suunnitelma, ja sitten verkko sen päälle.
Jos ei naulaa liian tiheään, sen pitäisi olla riittävän ilmava useimmissa paikoissa.

Tämä tuntuu kaikkein jännittävimmältä työvaiheelta, johon olen tähän mennessä ryhtynyt. Sekä pelkään että odotan sitä innolla!
 
  • Tykkään
Keviin
  • Laddar…
Iskin verkon kiinni sellaisilla Bilteman krampoilla. Kuten sanot, verkko ei asetu tiiviisti seinää vasten, ellei naulaa erittäin tiheästi.

Teknisesti kuumasinkitys ei ole sama asia kuin galvanointi - Ne ovat kaksi eri tapaa levittää sinkkikerros metallille. Mutta lopputulos on suunnilleen sama...
 
Olen kiinnittänyt rappausverkon ruostumattomilla hakasilla paineilmatoimisella hakasnaulaimellani. Kätevää kun työskentelee yksin. Toinen käsi pitää ja venyttää verkkoa ja toisella voi kiinnittää sen. Mutta edellä mainitut kiinnikkeet toimivat toki myös.
 
-RB- -RB- sanoi:
Olen kiinnittänyt rappausverkon ruostumattomilla niiteillä paineilmatoiminnalla niittipyssylläni. Kätevää, kun työskentelee yksin. Yksi käsi pitää ja venyttää verkkoa ja toinen voi kiinnittää sen. Mutta edellä mainitut kramlor toimivat tietysti myös.
Arvaan, että sinulla oli hieman paksummat niitit kuin Rapid 140 siinä tapauksessa :p

Ehkä minulle tulee jokin välimalli, niittaan sen paikalleen kunnes lakkaa ärsyttämästä, sitten naulaan.
 
n_sandstrom n_sandstrom sanoi:
Arvaan, että sinulla oli hieman paksummat niitit kuin Rapid 140 siinä tapauksessa :p
Joo, luulen, että ne ovat noin 40 mm pitkiä.
 
L Lerstenstegel sanoi:
Verkon pitäisi olla niin pitkälle kuin mahdollista eristekerrokseen.
Se oli muuten hyvä huomautus.
Meillä on pieni hassu kulma, missä meidän luultavasti täytyy laittaa noin 3 kerrosta.

Pitäisikö meidän yrittää odottaa sen kulman verkon kiinnittämistä, kunnes viimeinen kerros?
 
Kuinka paljon pidät kerroksena?
Mutta toki, jos pitää tasoittaa hyvin karkeaa seinää, niin ensin pohjustetaan ja sitten täytetään kolot ennen kuin voidaan tasoittaa koko seinä.
 
Noin 10-15 mm?

Luulen, että rappauksen paksuin kohta tulee olemaan reilut 5 cm.
 
Niin paksua ei pysty laittamaan kerralla. Mutta ei haittaa, vaikka on useampi kerros verkkoa, joten helpointa on laittaa verkko kaikkialle ja siellä missä tarvitaan enemmän rappausta, laitetaan vain enemmän verkkoa.
 
Ei, ajattelin, että tehdään yksi kerros päivässä tyyliin?

Mutta se on ehkä järkevää, laittaa verkko sisimmälle, tasoittaa ylös, kunnes kaikki on samalla tasolla muiden kanssa, ja sitten lisää verkkoa. Ei ole riskiä, että uusi rappaus alkaa halkeilla, jos siihen naulataan?

Tänään on kosteaa ulkona. Naapurin rapattu kellarikerros on esimerkki siitä, miksi pitää pohjustaa hyvin, näkee jokaisen lohkon selvästi!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.