Auta uutta kodinomistajaa, jolla on peukalo keskellä kämmentä! :)

Kun tulin kotiin töistä tänään, huomasin, että patteri oli irronnut seinästä ja nyt se makasi lattialla. Patteri oli kiinnitetty kahteen kiskoon, ja juuri nämä kiskot olivat irronneet. Jokainen kisko oli kiinnitetty kahdella mollitulpan avulla, mutta ilmeisesti tämä ei ollut riittävää. Patteri on ollut kiinni kipsiseinässä, joka on noin 50 cm korkea (seinän yläpuolella on parvekeikkuna). Olen koputellut kipsiseinää, mutta en ole pystynyt tuntemaan/kuulemaan puurimoja. Minulla on nyt pari kysymystä. Onko pienessä/matalassa kipsiseinässä heikompi "lujuus", ja voiko tämä olla syynä siihen, ettei mollitulpat toimineet? Voiko joku suositella vaihtoehtoista menetelmää? Toimisiko, jos kiinnittäisin pari vaakasuoraa rimaa seinään (mollitulpat kipsiseinään) ja sitten kiinnittäisin patterin/kiskot rimoihin?

Et kerro mitään, kuinka suuri elementti on, mutta mollyplugi kipsilevyssä pitäisi kestää noin 15 kg, joten kahdella plugilla sinun pitäisi selvitä 30 kg. Toisin sanoen sen pitäisi toimia. Oliko ne todella täysin avatut, joten sinulla on nyt 2 kpl 5 cm reikiä vai miltä se näyttää?

mats_o sanoi:
Et kirjoita mitään siitä, kuinka iso elementti on, mutta mollyproppu kipsissä pitäisi kestää noin 15 kg, joten kahdella propulla pitäisi kestää 30 kg.
Toisin sanoen sen pitäisi toimia.
Olivatko ne täysin auki, joten sinulla on nyt 2 kpl 5 cm reikiä vai miltä se näyttää?
Lisäksi on 2x2 ruuvia. Olen ripustanut pari omaa elementtiäni näin - toimii hyvin. Mutta muista ostaa paksuimmat mollypropit mitä löydät tai käytä alligatorproppuja, jotka ovat yhtä hyviä.

Jösses! :O

Näyttää siltä, että molly-tulpat ovat olleet kunnolla laajennetut, joten niiden olisi pitänyt kestää. Kuinka paljon elementti painaa suunnilleen? Nyt levy on kuitenkin heikentynyt, joten epäilen, että se sujuu hyvin molly-kiinnikkeillä jälleen. Ehkäpä voisit kuitenkin löytää muutamia regeliä sijaan? Pitäisi olla yhden säännön toisen puolen sähkökytkennän, ja jos sinulla on vähän onnea, on olemassa sääntö molemmilla puolilla sen 60 cm kaukana. Elementin konsolit eivät ole sitten täysin symmetrisesti sijoitettu, mutta elementti ei ainakaan putoa alas. :) Jos sinulla ei ole sääntöetsijää, voit koputtaa seinälle kuullaksesi, missä sääntöjä on. Kun luulet selvittäneesi sen, voit kokeilla porata pienellä poralla nähdäksesi tuleeko puulastuja.

Ohoho!
He eivät ole käyttäneet tarpeeksi suuria Mollyplugg!
Kuitenkin olisin etsinyt löytääkseni pari reglar kiinnittääkseni raudat niihin. Ajattele jos tuo tapahtuu keskellä talvea ja lämmitin on päällä täysillä, makaaen puisella lattialla ja olet hiihtolomalla... kyllä, ymmärrät minne haluan päästä?!

Ystävällisin terveisin
Thomas

• Tykkään
Osg
  • Laddar…
Vaihtoehtoisesti voit tehdä korkean reiän (jonka sinulla melkein jo on tapetissa) ja työntää "plywoodskivan" taakse ja keskittää reikään nähden ja kiinnittää puuruuvilla kipsin läpi kummaltakin puolelta. Sitten kiinnität raudat kipsin läpi puulevyyn puuruuvilla.
Vähän enemmän askartelua selvästi. Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan?

Terveisin
Thomas

Nyt kun kipsi on jo repeytynyt, repisin sen pois, jotta voi laittaa koolauksen, johon elementti voidaan ruuvata, ja sitten laittaisin uuden kipsilevyn.

Swappe sanoi:
Voi voi voi!
He eivät ole käyttäneet tarpeeksi suuria Molly-tulppia!
Olin kuitenkin etsinyt pari palkkia, joihin kiinnittää raudat. Ajattele, jos tuo tapahtuu keskellä talvea ja lämmitin palaa täydellä teholla, makaamassa puulattialla ja olet laskettelulomalla... joo, ymmärrätkö, mihin olen tulossa?!

Terveisin
Thomas
Siksi niissä on vähän ylikuumenemissuojaa ja vastaavaa :)

mats_o sanoi:
Därför det sitter lite överhettningsskydd och dylikt i dem :)
Olen ollut mukana ylikuumenemissuojauksissa, jotka lattiaan osuneen "iskun" jälkeen tai saatuaan iskun termostaattiin, ovat täysin lakanneet toimimasta...

Elementit voivat myös lämmetä melko kuumiksi ilman, että ne laukeavat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.