Olen rakentamassa aurinkopaneelia vanhoista tavaroista, joita minulla on.

Minulla on 4 karkaistua lasia, jotka aion asettaa kyllästetylle puurungolle. Olen googlaillut hieman listoja/profiileja, joita voisi käyttää pitämään lasit paikoillaan, mutta en löydä mitään täydellistä. Oletan, etten oikein hae oikeilla sanoilla.

Ajatuksena oli laittaa joku kumilista puurungon päälle. Sitten asettaa lasit ja viimeiseksi L-profiili, joka menee lasin päälle ja ruuvataan puurunkoon (ja myös siinä olisi jotain kumia lasia vasten). Arvelen, että tähän on olemassa valmiita ratkaisuja??

Lasien väliset saumat (4 lasia, 3 saumaa Lasi||Lasi....) ajattelin vain laittaa silikonisauman ylhäältä alas, mutta ehkä se ei tule kestämään?
 
Oletan, että lasit on kallistettava vaakasuoraan?

En tiedä, mitä vahva kallistus tarkoittaa. Muuten yksinkertaiset naulat ja kitti ovat hyväksi todettu menetelmä pitämään lasit ikkunoissa paikoillaan... Riippuu tietenkin kuinka suuret lasit ovat, jos ne ovat paljon suurempia/paksumpia/raskaampia kuin tavallinen ikkunalasi, naulat ja kitti eivät ehkä sovi.

Millaisista laseista on kyse? Koko, paksuus, paino? Ajateltu kallistus?

Edit: huomaan, että sanat glashållare, glasclips ja glasfästen ovat yleisiä termejä kasvihuoneiden yhteydessä, ehkä kannattaa tarkistaa sieltä?
 
Se ovat 140x90 5mm lasia ja aika raskaita. Ne tulevat olemaan 60 asteen kulmassa. Olisi kätevää, jos olisi joku lista, jonka voisi vain kiinnittää ympärille tiivistämään ja pitämään kaiken paikoillaan. Ajatus on kuten sanottu ostaa vain joukko L-profiileja alumiinista, laittaa silikoniraita ja kiinnittää nämä runkorakenteeseen.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.