390 lukukertaa ·
4 vastausta
390 lukukertaa
4 vastausta
Kiinnittää kaideranka? Väliaikainen ratkaisu mahdollisimman vähäisellä vaivalla
Minulla on porrasaitasta vuodelta 67, joka on kiinnitetty betoniin, ja vuosien myötä keskimmäisen ruuvin reikä on laajentunut ja se on nyt löysä. Se pysyy kiinni muiden kahden avulla. Voinko täyttää reiän jollakin, jotta voisin kiertää ruuvin siihen niin, ettei se heilu? Pelkään, että muut kaksi päissä tulevat löystymään.
Edellytykseni: olen sydämellisesti kyllästynyt kaikkeen, mikä liittyy remontointiin (se menee yleensä ohi) seinä on ylimaalattu lasikuitutapetti ja suuret toimet kipsauksen jälkeen tulevat erottumaan kovasti, mutta ehkä minun täytyy niellä se. Olen laittanut kittiä 80 neliömetrin lasikuitutapettiin, saakoon se palaa. Se on massiivinen ruuvi porattuna suoraan betoniin ja reikä on nyt huokoinen ja murenee. Voinko täyttää sen jollakin ja sitten kiertää sen uudestaan? Mieluiten jotain yksinkertaista, halpaa, joka pitää sen tiukasti kunnes pääsen käsiksi portaikon remontointiin. Joskus harkitsen iloisesti sytyttää koko roskan tuleen, mutta valitettavasti betoni ei pala kovin hyvin.
Ehdotuksia? Pilkkaa?
Edellytykseni: olen sydämellisesti kyllästynyt kaikkeen, mikä liittyy remontointiin (se menee yleensä ohi) seinä on ylimaalattu lasikuitutapetti ja suuret toimet kipsauksen jälkeen tulevat erottumaan kovasti, mutta ehkä minun täytyy niellä se. Olen laittanut kittiä 80 neliömetrin lasikuitutapettiin, saakoon se palaa. Se on massiivinen ruuvi porattuna suoraan betoniin ja reikä on nyt huokoinen ja murenee. Voinko täyttää sen jollakin ja sitten kiertää sen uudestaan? Mieluiten jotain yksinkertaista, halpaa, joka pitää sen tiukasti kunnes pääsen käsiksi portaikon remontointiin. Joskus harkitsen iloisesti sytyttää koko roskan tuleen, mutta valitettavasti betoni ei pala kovin hyvin.
Ehdotuksia? Pilkkaa?
Rakennusperinteen vaalija
· Norrahammar
· 105 viestiä
Tämä ei ole oikein, mutta laita hieman kemankaretta reikään ja kiinnitä ruuvi ennen kuin se kovettuu. Sitten se ei lähde mihinkään.
Valitettavasti petyt kemialliseen ankkuriin. Toimiakseen sen käyttö vaatii kaiteen alas ottamisen, reiän puhdistamisen ja kaiken irtonaisen poistamisen, reiän syvyyden puhaltamisen puhtaaksi, ja sitten kemiallisen ankkurin käytön. On vähän todennäköistä, että oikotie tässä kohtaa tuottaa tyydyttävän tuloksen.Vrana sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi