Hei,

Olen ostanut akustiikkapaneeleja ja käyttänyt paljon aikaa ja huolellisuutta hattuhyllyn leikkaamiseen niin, että se uppoaa paneelien takana olevaan huopaan. Minulla kävi hyvä tuuri, kun hattuhylly mahtui täsmälleen pystysuorien tankojen rimojen väliin, ja kuten mainitsin, olen leikannut jonkin verran, muun muassa poistanut materiaalia ylimmästä rimasta ja saanut tilaa alueelle, johon koukut kiinnittyvät (jokaisessa kulmassa on joitain hitsauspisteitä sekä pienempi konsoli alemman "levyn" takana, johon koukut on kiinnitetty). Nyt kun olen vihdoin päässyt asentamaan paneelin ja hattuhyllyn, huomaan, että yläkulmassa oikealla on pientä siirtymää vasemmalle, mikä estää minua saamasta ruuvia paikalleen hattuhyllyn ollessa paikallaan.

Kolme muuta reikää ovat OK (kaksi vasemmalla puolella ja alempi oikea kulma), mutta olen ilmeisesti ajautunut hieman vasemmalle juuri yläoikean kulman reiän kanssa. En voi oikeastaan säätää akustiikkapaneelia kovinkaan paljon, koska silloin kolme muuta reikää menevät pieleen. Mitä voin tehdä nyt? Pitäisikö minun leikata kipsilevyä yläoikeasta kulmasta, korjata se jotenkin ja laittaa uusi kiila? Se on yksikerroksinen kipsilevy.

Yksi vaihtoehto on, että leikkaisin yhden riman pois ja siirtäisin "askeleen" vasemmalle ja laittaisin uudet kiilat nykyisten viereen.

Olen ehkä hieman ylireagoinut käyttämällä mollyja kaikissa neljässä reiässä, mutta jos kyseessä olisi ollut joku alemmista rei'istä, jotka ovat hieman pielessä, voisin elää kolmen kiinnityskohdan kanssa, mutta kun se haluaa kallistua ulos ja alas, kun ripustan asioita hattuhyllyyn, ei tunnu järkevältä jättää yläoikeaa kulmaa ilman mitään kiinnitystä.

Mitä mieltä olette?

• Metallihylly akustisten paneelien päällä, joka on asetettu puulattialle; hyllyn asennus epäonnistui reikien epätarkkuuden vuoksi oikeassa yläreunassa.
  • Akustolevyt, joista yksi on väärässä kohdassa oleva reikä, jolloin yläkulma on siirtynyt vasemmalle.
  • Akustinen paneeli puulistoilla ja ruuvinreikä merkinnällä "Nedre högerhörn" mustalla taustalla.
tommib
Olin varmaan yrittänyt leikata sopivan kokoisen palan kipsiä, ehkä 10x10 cm, ja sitten kiinnittää harva tai joku muu lankunpala taakse samalla tavalla kuin kun korjataan reikiä kipsiseinissä. Varmista, että pala on hieman suurempi kuin tavallinen korjauspala, ehkä yhteensä 25 cm pitkä. Kiinnitä se laittaen kipsinpala ja ruuvaa sitten tavallisella puuruuvilla. Säle toimii kipsiankkurina.

• Tykkään
  • Rakastan
Isakare ja 2 muuta
  • Laddar…
tommib tommib sanoi:
Olisin varmaan yrittänyt leikata sopivan kokoisen palan kipsiä, ehkä 10x10 cm, ja sitten asettanut harvahkon tai jonkin muun laudanpalan taakse samalla tavalla kuin kun korjataan reikiä kipsiseinissä. Varmista, että pala on hieman suurempi kuin tavallinen korjauspala, ehkä yhteensä 25 cm pitkä. Aseta paikalleen ja kiinnitä, laita sitten kipsipala ja ruuvaa tavallisella puuruuvilla. Sääntö toimii kuin kipsin kiinnike.
Kiitos Tommi!
Lähdin ja ostin kipsilevyn, sopivan säännön ja kittiä, huomisen projekti on tehdä kuten kuvailit :) ajattelin tehdä kuten kirjoitit, googlasin sen jälkeen kun kirjoitin, mutta halusin varmistaa, ettei ollut jotain muuta vaihtoehtoa joka tuntui mukavammalta mutta tapa, jolla kuvailit sen ei vaikuttanut olevan rakettitiedettä.

Todella kiva saada vastaus ja mukavaa, että ei tarvitse tulla tyhmäksi julistautuvaksi myös jonakin noviisina!

• Tykkään
Klabboy
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.