J
D Derbyboy sanoi:
Äh va fan Sigward så oerfaren tycker jag inte du verkar. Du har åtminstone köpt byggvinklar och tre vagnstycken och du tänker använda ett vattenpass.

Det går väl att göra på både sätten.

Drar du ner vagnstycken ett snäpp kommer du ha betong som bakgrund bakom första steget.

Har du, som nu, kommer du ha en liten ”platå” högst upp i våg med trallen.

Blunda och fundera på vad som blir snyggast.....
Olen samaa mieltä, molemmat toimivat, mutta miksi et käyttäisi vanhaa vinkkiä pitkästä laudasta ylhäällä joka peittää sekä betonin että päätypuun. Sitten alas yksi askel uuteen portaikkoon. Tulee hieno kuin nuuska.

• Tykkään
Sigward
  • Laddar…
J Jocke Best sanoi:
Olen samaa mieltä, molemmat toimivat, mutta miksi ei käyttää vanhaa vinkkiä pitkällä laudalla ylhäällä, joka peittää sekä betonin että päätypuut. Sitten askel alaspäin uuteen portaisiin. Tulee hienoa kuin mikä.
Luulen, että helpoin on 45x220 takana kuitenkin. Muuten täytyy asentaa uusi kivilaatta taakse, koska askel siirtyy 240 taaksepäin. Se saa olla pieni terassi ulos :D muuten siitä tulee varmasti todella hieno toisellakin tavalla! Googlasin vähän ja näen molemmat vaihtoehdot suunnilleen yhtä suuressa määrässä.

• Tykkään
Jocke Best
  • Laddar…
Törmätty ongelmaan. Tuntuu siltä, että korjaus, joka tehtiin vanhan portaikon poiston jälkeen, on liian löysä kiinnitettäväksi. Ensimmäisessä ruuvireiässä poravasara kohtasi epäilyttävän vähän vastusta. Toisessa reiässä oli ensin löysää, mutta sitten yhtäkkiä kovaa, joten pora veti alaspäin siellä missä oli löysempää. Taidan käyttää pystylautoja, jotka kiinnitetään korjauksen alapuolelle. En ymmärrä, miksei korjauksessa käytetä betonia kauempana, niin löysä pitäisi vain korjauslaastin olla. Harmi kyllä, olen yhä epäileväisempi tuosta käsityöläisestä.

Uusi lepää varmaan löyhästi vanhan päällä ja poran vetäessä alaspäin, ehkä siellä oli rauta, ainut tapa on varmaan laittaa sen alle sääntö.

D
Näyttää siltä, että se on tiili, reikätiili tai leca. Jos pääset käsiksi toiselta puolelta, voit käyttää kierteistä tankoa suoraan läpi ja kiinnittää palkin.

Taisi osua oikeaan. Ainoastaan oikealla puolella oli niin löysä. Tuntui melko vakaalta, kun porasin muihin reikiin. Nyt olen kiinnittänyt 4 kpl 10x137 bultexpanderia. Jätin ehkä vähän liikaa ulkopuolelle, mutta en uskaltanut lyödä liian syvälle. Suuret kiitokset kaikista vinkeistä, nyt tikkaat paikalleen!

• Portaatonkoostaminen, jossa kaksi puista sivutukea on liitetty metallisilla kulmaraudoilla seinään. Porrasrakennelman pohja levittää soraa.
  • Tykkään
Jocke Best ja 1 muu
  • Laddar…
D
Näyttää hyvältä!

• Tykkään
Sigward
  • Laddar…
Nyt on valmista, lukuun ottamatta pientä 28x45, joka pitää ostaa.

• Uudet puuportaat asennettuna talon ulkoeteiseen, valmiina lukuun ottamatta yhtä tarvittavaa puukokoa, joka vielä puuttuu.
  • Tykkään
Derbyboy ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.