13 216 lukukertaa ·
19 vastausta
13k lukukertaa
19 vastausta
Kiinnitä tolpat Big Dog -ruuvilla aitaan?
Kokeile myös Essven WAF-ruuvia, joka on myös jotain samanlaista. Olisi mielenkiintoista kuulla tuloksista!H Harald Blåtumme sanoi:Voin lisätä, että Big Dog 8x120 mm loppuivat, löysin ruuveja, jotka näyttivät identtisiltä Byggmaxista, paitsi että ne olivat hieman kiiltävämpiä pintakäsittelyltään ja hiukan karkeampia materiaaliltaan. Ruuvi hinta oli suunnilleen sama, tässä oli toinen merkki "InFe". Aion tehdä kunnon kidutustestin, kuten mitä olen jo tehnyt alkuperäiselle "Big Dogille" valmistajalta FAST, kiinnostavaa nähdä, kestääkö myös kopio todella voimakkaita momenteja vai romahtaako se vain kun tulee kovemmat otteet. Palaan tuloksiin huomenna.
Nyt on 2/3 aidastani noussut ja olen tyytyväinen tähän mennessä.
Kävin eräässä isossa rakennusliikkeessä ja kysyin joltakulta ruuveista. Heillä ei ollut Big dogia, vaan suosittelivat ESSVE WAF:ia, mikä ei ollut minulle ongelma. Hän kuitenkin suositteli liian pientä kokoa 8,0 x 50....Yksi kummallekin puolelle, tolppa heilui kuin raparperi.
Piti vain mennä ostamaan vaunupultteja, nyt se pysyy kuin kivi. Hinta ei eroa kovinkaan paljon, joten aion jatkaa loput pilareista pulteilla.
Kävin eräässä isossa rakennusliikkeessä ja kysyin joltakulta ruuveista. Heillä ei ollut Big dogia, vaan suosittelivat ESSVE WAF:ia, mikä ei ollut minulle ongelma. Hän kuitenkin suositteli liian pientä kokoa 8,0 x 50....Yksi kummallekin puolelle, tolppa heilui kuin raparperi.
Piti vain mennä ostamaan vaunupultteja, nyt se pysyy kuin kivi. Hinta ei eroa kovinkaan paljon, joten aion jatkaa loput pilareista pulteilla.
Jäsen
· Sverige
· 5 689 viestiä
En ole vielä ehtinyt kidutustestaamaan Big Dog vs Byggmax "Infe", mutta se tulee pian. Viimeinen työviikko ennen lomaa on melkein ohi... ihanaa.
50 mm ruuvin pituus on melko pieni karkeille pylväille, joista ehkä 4 mm menee tolppakenkään, joten liitos on melko heikko.
Läpimenevä ruuviliitos kuten vaunupultti on ehdottomasti vaihtoehto, jota harkitsen, jos minulla on kiinnikkeet, jotka sallivat tämän ilman, että tarvitsee porata uusia reikiä rautaan, erityisen hyvä, jos on hyvä istuvuus tolppakengässä ja pylväässä, jotta se voi kiristyä kunnolla. Täytyy ehkä kokeilla mikä toimii ja kuten sanottu, ei lainkaan vieras vanhoille kunnon ranskalaisille, joissa se voi tuntua hyvältä.
50 mm ruuvin pituus on melko pieni karkeille pylväille, joista ehkä 4 mm menee tolppakenkään, joten liitos on melko heikko.
Läpimenevä ruuviliitos kuten vaunupultti on ehdottomasti vaihtoehto, jota harkitsen, jos minulla on kiinnikkeet, jotka sallivat tämän ilman, että tarvitsee porata uusia reikiä rautaan, erityisen hyvä, jos on hyvä istuvuus tolppakengässä ja pylväässä, jotta se voi kiristyä kunnolla. Täytyy ehkä kokeilla mikä toimii ja kuten sanottu, ei lainkaan vieras vanhoille kunnon ranskalaisille, joissa se voi tuntua hyvältä.
Aja kolme viikkoa ennen lomaa ja olen sanonut, että portilla varustetun aidan on oltava valmis siihen mennessä. Portti on vielä, joten kiinnikkeet on hankittava ennen lopetusvaiheen alkamista. Pitäisi kestää puoli päivää, jotta siitä tulee siisti ja tarkka, niin että se sopii hyvin portin avaamiseen/sulkemiseen.
Aion itse rakentaa korkean aidan, 1800 mm, ja olen miettinyt kiinnitystä. Olen valanut omat perustusjalustani ja laittanut kaksi plinttijärjestelmää kuhunkin, mitat 500x40x8 plinttijärjestelmää. 95x95 tolpat. Ajattelin käyttää puuruuveja (ranskalaisia/ESSVE/Big dog), mutta luettuani täältä luulen valitsevani pultit muttereilla saadakseni sen todella vakaaksi, lisäksi on helpompaa kiristää niitä jälkikäteen, kun puu on kuivunut vuoden kuluttua.
Joten se olisi 95+8+8 = 111 mm + prikat. Pitäisi riittää 120 mm pitkät pultit M12 (plinttijärjestelmien reiät ovat 13 mm). Mutta pelkään, että poraaminen voi olla hankalaa saada reiät osumaan kohdalleen.
Samalla ei kai haittaa, jos reikä puutolpassa sattuu olemaan liian suuri, sillä pultit puristavat plinttijärjestelmät yhteen, joten niiden pitäisi pitää tolpat paikallaan joka tapauksessa.
Yksi kysymys, riittävätkö kuumasinkityt/galvanoidut pultit/ruuvit? (plinttijärjestelmät ovat kuumasinkittyjä/galvanoituja) vai pitäisikö maksaa neljä kertaa enemmän A4:stä?
Joten se olisi 95+8+8 = 111 mm + prikat. Pitäisi riittää 120 mm pitkät pultit M12 (plinttijärjestelmien reiät ovat 13 mm). Mutta pelkään, että poraaminen voi olla hankalaa saada reiät osumaan kohdalleen.
Samalla ei kai haittaa, jos reikä puutolpassa sattuu olemaan liian suuri, sillä pultit puristavat plinttijärjestelmät yhteen, joten niiden pitäisi pitää tolpat paikallaan joka tapauksessa.
Yksi kysymys, riittävätkö kuumasinkityt/galvanoidut pultit/ruuvit? (plinttijärjestelmät ovat kuumasinkittyjä/galvanoituja) vai pitäisikö maksaa neljä kertaa enemmän A4:stä?
Klikkaa tästä vastataksesi