1 977 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Kiinnitä paneeli sisäkattoon
Hei. Minulla on talo, joka on rakennettu -58, ja sekä sisäkatto että sisäseinät ovat masoniitti-/levymateriaalia. Googlauksen perusteella se vaikuttaa olevan Tretex. Aion asentaa sisäkaton, joka koostuu 10 mm MDF-paneeleista. Koska nämä eivät paina yhtä paljon kuin puupaneelit, voinko kiinnittää ne suoraan sisäkattoon, vai onko minun ensin tehtävä tukirakenteet?
Tretex on pehmeä ja hauras, joten en uskaltaisi kiinnittää sisäkattoa pelkästään siihen. Mitä tretexin takana on? Voitko ruuvata/naulata suoraan sen läpi ja kiinnittää takana olevaan materiaaliin? Muutoin voi olla parasta poistaa tretex.
Oli sama talossa, ja iloisena laitoin huokoisia levyjä alle ja naulasin mukana tulleilla sivuleikkureilla ja nauloilla. Mielestäni ne pitivät hyvin. Kaikki oli hyvin, olin todella tyytyväinen, mutta puolisen vuotta myöhemmin heräsin pamahtamiseen. Puolet katosta romahtanut alas, tutkin tarkemmin, naulan pituus liian lyhyt, oli vain ottanut kiinni raakaponttiin nokallaan. Joten uusi kierros asian järjestämiseksi, keräsin kaiken ja ostin pidempiä nauloja, jotka pureutuivat syvemmälle raakaponttiin. Mutta piti ostaa lisää levyjä.
Klikkaa tästä vastataksesi