Hei. Minulla on talo, joka on rakennettu -58, ja sekä sisäkatto että sisäseinät ovat masoniitti-/levymateriaalia. Googlauksen perusteella se vaikuttaa olevan Tretex. Aion asentaa sisäkaton, joka koostuu 10 mm MDF-paneeleista. Koska nämä eivät paina yhtä paljon kuin puupaneelit, voinko kiinnittää ne suoraan sisäkattoon, vai onko minun ensin tehtävä tukirakenteet?
 
  • Kuva vanhasta laudoitetusta sisäkatosta; osittain maalattu ja ruuveilla kiinnitetty.
  • Vaaleanruskeasta levyistä katto, jossa näkyy maalia tai pinnoitetta, osittain irronnut ja paljastunut leikkauskohta.
Tomture61
Miten ajattelit kiinnittää MDF-paneelin, liimatako vai naulata?
Jos valitset naulaamisen, on iso etu tietää missä puu on tretexin takana.
 
Tretex on pehmeä ja hauras, joten en uskaltaisi kiinnittää sisäkattoa pelkästään siihen. Mitä tretexin takana on? Voitko ruuvata/naulata suoraan sen läpi ja kiinnittää takana olevaan materiaaliin? Muutoin voi olla parasta poistaa tretex.
 
Kiitos vastauksesta. Minulla ei ole aavistustakaan mitä on takana.. yritän ensin löytää reglar takaa aloittaakseni luulen..
 
P
Kajsa76 Kajsa76 sanoi:
Kiitos vastauksesta. En tiedä mikä on takana.. yritän ensin löytää koolaukset taakse uskon..
Ota kolmiokuitulevy alas niin näet, tulet katumaan jos rakennat kerros kerrokselta..
 
K
Ota alas tretex. Kiinnitä sitten kattohirsikerrokseen
 
Oli sama talossa, ja iloisena laitoin huokoisia levyjä alle ja naulasin mukana tulleilla sivuleikkureilla ja nauloilla. Mielestäni ne pitivät hyvin. Kaikki oli hyvin, olin todella tyytyväinen, mutta puolisen vuotta myöhemmin heräsin pamahtamiseen. Puolet katosta romahtanut alas, tutkin tarkemmin, naulan pituus liian lyhyt, oli vain ottanut kiinni raakaponttiin nokallaan. Joten uusi kierros asian järjestämiseksi, keräsin kaiken ja ostin pidempiä nauloja, jotka pureutuivat syvemmälle raakaponttiin. Mutta piti ostaa lisää levyjä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.