13 976 lukukertaa ·
7 vastausta
14k lukukertaa
7 vastausta
Kiinnitä MDF-paneeli OSB-levyyn hakasilla
Olemme ajatelleet asentaa MDF-paneelia portaikon seinille.
Kahdessa seinässä ei ole ongelmaa, koska ne ovat tavallisia koolattuja seiniä.
Kolmas seinä on tapetoitu betoniseinä.
Normaalisti olisin asentanut koolaukset ja sitten kiinnittänyt paneelin niihin, mutta tässä tapauksessa se vie liikaa tilaa.
Yksi idea, joka tuli mieleeni, oli asentaa OSB-levy betonia vasten ja kiinnittää MDF-paneeli OSB-levyyn. Aluksi ajattelin, että paneelin voisi ruuvata kiinni, mutta onko olemassa niin lyhyitä ruuveja, joissa on tarpeeksi pienet kannat?
Hakasten kannoista ei voi oikein puhua, voisiko paneelin kiinnittäminen OSB-levyyn toimia hakasilla?
Minulla ei ole kokemusta OSB-levyistä, mutta olen ymmärtänyt, että niiden pitäisi olla kovempia kuin lastulevyt. Jos hakaset kiinnittää noin kymmenen senttimetrin välein, pitäisi niiden kai pysyä.
Olenko ihan hakoteillä vai voiko tämä toimia teidän mielestä?
Kahdessa seinässä ei ole ongelmaa, koska ne ovat tavallisia koolattuja seiniä.
Kolmas seinä on tapetoitu betoniseinä.
Normaalisti olisin asentanut koolaukset ja sitten kiinnittänyt paneelin niihin, mutta tässä tapauksessa se vie liikaa tilaa.
Yksi idea, joka tuli mieleeni, oli asentaa OSB-levy betonia vasten ja kiinnittää MDF-paneeli OSB-levyyn. Aluksi ajattelin, että paneelin voisi ruuvata kiinni, mutta onko olemassa niin lyhyitä ruuveja, joissa on tarpeeksi pienet kannat?
Hakasten kannoista ei voi oikein puhua, voisiko paneelin kiinnittäminen OSB-levyyn toimia hakasilla?
Minulla ei ole kokemusta OSB-levyistä, mutta olen ymmärtänyt, että niiden pitäisi olla kovempia kuin lastulevyt. Jos hakaset kiinnittää noin kymmenen senttimetrin välein, pitäisi niiden kai pysyä.
Olenko ihan hakoteillä vai voiko tämä toimia teidän mielestä?
Minusta se kuulostaa hyvältä.
Sinun tilanteessasi ottaisin klammerpistoolini kapeaselkäisille (5.8mm) klammereille ja ampuisin klammeripituudella, joka pysyy OSB-levyssä.
tyyliin (mutta minulla ei ole Sencoa
:

En usko yhtä paljon leveäselkäisiin (noin 10mm) klammereihin, koska ne ovat sekä lyhyempiä että heikompia.
Vaihtoehtona on dyckertpistooli, mieluiten GA16, mutta Ga18 ja hieman tiheämmin naulattuna saattaa toimia.
Sinun tilanteessasi ottaisin klammerpistoolini kapeaselkäisille (5.8mm) klammereille ja ampuisin klammeripituudella, joka pysyy OSB-levyssä.
tyyliin (mutta minulla ei ole Sencoa

En usko yhtä paljon leveäselkäisiin (noin 10mm) klammereihin, koska ne ovat sekä lyhyempiä että heikompia.
Vaihtoehtona on dyckertpistooli, mieluiten GA16, mutta Ga18 ja hieman tiheämmin naulattuna saattaa toimia.
Ok. Niin hyvä, että uskot, että se voi toimia hyvin. Mutta nyt minun täytyy vain löytää sopiva työkalu, joka käyttää sopivaa niittiä. Onko teillä vinkkejä?
Voin lainata kompressoria, jos tarpeen. Jula Clas Ohlson Biltema Bauhaus ym. ovat lähellä.
Voin lainata kompressoria, jos tarpeen. Jula Clas Ohlson Biltema Bauhaus ym. ovat lähellä.
Olen asentanut muutaman sellaisen levyn tänne, sekä OSB:hen että kipsiin. Silloin olen laittanut hieman liimaa MDF-levyn taakse ja muutaman niitin pitämään koko homman paikallaan liiman kuivumisen aikana. Se oli helppo asentaa, toivottavasti se on vaikea saada alas 
16 mm niitit tuntuvat vähän pitkiltä.
Jos OSB-levy on 11 mm ja MDF-levy on ... sanotaan 3 mm siinä kohdassa missä aion niitata, se tarkoittaa maksimissaan 14 mm. Ehkä haluaisin pysyä 12-13 mm ettei tarvitse pelätä osumista betoniin. Ajattelenko väärin?
Voinko iskeä niitin viistosti, jolloin matka betoniin olisi pidempi? Kuinka hyvin se onnistuu?
Jos OSB-levy on 11 mm ja MDF-levy on ... sanotaan 3 mm siinä kohdassa missä aion niitata, se tarkoittaa maksimissaan 14 mm. Ehkä haluaisin pysyä 12-13 mm ettei tarvitse pelätä osumista betoniin. Ajattelenko väärin?
Voinko iskeä niitin viistosti, jolloin matka betoniin olisi pidempi? Kuinka hyvin se onnistuu?
Klikkaa tästä vastataksesi
