Meidän täytyy kiinnittää useita koolauksia sisäseinään, joka on tehty savitiilestä. Onko kenelläkään hyviä ehdotuksia sopivasta kiinnitysmenetelmästä?? Ajatuksena on asettaa levyjä koolauksien päälle, jotta saadaan piilotettu putkisto taakse.

Lerstenen oli uusi käsite minulle, mitä se on? Muuten hyvin varustellussa rautakaupassa on jonkinlainen plugi kaikille materiaaleille. Itse käytän yleensä fischer SX:tä useimpiin asioihin talossamme, joka on rakennettu siporexin, sinibetonin ja betoniharkkojen sekoituksesta, näyttää toimivan kaikessa.

Savitiili on polttamaton tiili. Mukava materiaali monella tapaa, mutta vaikea kiinnittää mitään siihen. Olen myös utelias vastauksen suhteen.

Jan-Å sanoi:
Save oli minulle uusi käsite, mitä se on? Muuten hyvällä rakennuslaitteella pitäisi olla jonkinlainen ankkuri kaikille materiaaleille. Itse käytän yleensä fischer SX:ää useimpiin asioihin talossamme, joka on rakennettu siporexin, sinibetonin ja betonirenkaan sekoituksesta, näyttää toimivan kaikessa.
Save on kuten Sommartorparen kirjoitti, polttamatonta tiiltä ja erittäin yleistä rakennusmateriaalia vanhoissa skånelaisissa taloissa. (Meidän talo on rakennettu vuosien 1820 ja 1870 välillä jossain vaiheessa.) Käytännössä mahdotonta porata "kauniita reikiä" siihen, koska kivi on melko pehmeä ja murenee helposti, jos siihen kosketaan....

Täällä tarvitaan vinkkejä! Onko kukaan kokeillut jotain, mikä toimii hyvin, haluaisimme tietää!!

Hei Azoo-Lina.
Kuulostaa herkältä materiaalilta!
Jos kyseessä on sisäseinä, etkö voisi vain rakentaa kantavaa runkoa sitä vasten, eli kiinnitettäväksi kattoon ja lattiaan?
Yritin kerran kiinnittää runkoja vanhaan, väsyneeseen betoniin. Rehellisesti sanottuna, siitä tuli todella huono!!
Johan

Kiinnittää suoraan savikivioon on suoraan sopimatonta. Kiinnitä reglarna kattoon/lattiaan.

• Tykkään
Magnus Lersten
  • Laddar…
Tuntuu hieman hankalalta, että haluatte kiinnittää koolaukset minuun, se varmaan sattuu oikeasti. Oletan, että ratkaisit sen hyvin, koska en ole tuntenut mitään vielä.

• Tykkään
  • Haha
Hhasse ja 3 muuta
  • Laddar…
A Azoo-Lina sanoi:
Meidän täytyy kiinnittää useita koolauksia sisäseinään, joka on tehty savitiilistä. Onko jollain hyviä ehdotuksia sopivasta kiinnitysmenetelmästä?? Ajatuksena on, että asentaisimme levymateriaalia koolauksille, jotta voimme piilottaa putkivedot taakse.
Kuten muissa viesteissä on mainittu, savitiileen kiinnittäminen on hankalaa. Koolaukset kiinnitetään lattiaan ja kattoon. Jos kyseessä on lisäeristys, on parempi laajentaa perustusta sisäpuolella ja muurata uusi sisäseinä leca- tai siporex-tiilistä noin 30 mm ilmarako väliin jättäen. Bonuksena saadaan kauniit syvät ikkunasyvennykset, jotka voi kaareuttaa. Eristys toimii erinomaisesti kuten termoskuppi...
Jos pitää kiinnittää jotain raskaampaa, ainoa ratkaisu on läpimenevät pultit, kierrevarsi, suuret aluslevyt.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.