6 564 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
Kiinnitä kantavat palkit - millä?
Olen asentamassa uutta välipohjaa keittiöön ja minun pitäisi kiinnittää kantopalkit pitkiin sivuihin olemassa olevaan syllään, mutta olen epävarma siitä, mitä pitäisi käyttää kiinnittämiseen, isot naulat tai ranskalaiset ruuvit vai jokin muu, ja pitäisikö minun laittaa palikka väliin?
En voi asettaa kantopalkkia perusmuurin päälle, joten kysymys kuuluu, pitäisikö minun laittaa palikka kantopalkin ja perusmuurin väliin, vai riittääkö jos kiinnitän sen olemassa olevaan syllään.
Joka tapauksessa ihmettelen, mikä kiinnitysmekanismi on käytäntönä? 90 mm lankanaula tuntuu heikolta... ehkä 6" naula tai pitäisikö käyttää ranskalaisia ruuveja kuten 8*100?
En voi asettaa kantopalkkia perusmuurin päälle, joten kysymys kuuluu, pitäisikö minun laittaa palikka kantopalkin ja perusmuurin väliin, vai riittääkö jos kiinnitän sen olemassa olevaan syllään.
Joka tapauksessa ihmettelen, mikä kiinnitysmekanismi on käytäntönä? 90 mm lankanaula tuntuu heikolta... ehkä 6" naula tai pitäisikö käyttää ranskalaisia ruuveja kuten 8*100?
5" eli 125 mm hieman vinoittain lyötynä mielestäni toimii hyvin, jos haluat naulata, muuten 120X6 mm ruuvi, mutta varmista, että se on kunnolla sinkitty tai ruostumaton. Ruuvi on aina hyvä, kun tarvitsee säätää hieman jälkikäteen 
Säädin 90-nauloilla ja kaivoin isoisän vanhasta naulalootasta ja löysin ison nipun hienoja 5" nauloja. Ne purivat hyvin, joten nyt se alkaa näyttää kuin kantava lattia. Kiitos neuvosta (ja klossaaminen alle ei tuntunut ajankohtaiselta parin 5" jälkeen ;-)
Olin kuitenkin sijoittanut joitakin palikoita kantolinjaan alle, jotta siitä tulisi vähän jäykempi. Mutta seisoa ja iskeä 5-oreja ulospäin voi tarkoittaa, että sekä kynnys että muuri antavat periksi. Parempi käyttää ruuveja, koska sellaisia on, tai niitä ranskalaisia, joita ehdotat, mutta lisää pituutta, noin 125 mm on hyvä. Mutta silloin sinun on esiporattava, jos käytät niitä ranskalaisia.
Käytä mieluummin Timberlok kuin franskalaisia ruuveja! Paljon parempia.
90 $ 250 kpl 4".:eek: Ei kiitos, vaikka se on hyvä ruuvi. Mutta kiitos kaikille vinkeistä ja kommenteista. Minulla oli jo valmiiksi laatikko 5" galvanoituja lankanauloja, joista olen lyönyt sisään todennäköisesti tarvittavan määränvedeldaren sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi