5 501 lukukertaa ·
26 vastausta
6k lukukertaa
26 vastausta
Kiero kattopaneeli, mitä teen nyt ?
Hei,
olen aikeissa asentaa paneelin sisäkattoon. Paneeli on tavallinen viisteellä (pieni reuna) varustettu pontti ja ura Optimera, valmistettu NoviPro (Norrlandsträ). Ne toimitettiin viime viikolla ja ovat sen jälkeen olleet autotallissani, nostettuna 95 mm lattian yläpuolelle tasaisesti. Lämpötilan vuoksi autotalli on noin 18-20 astetta hyvässä ilmastoinnissa.
Nyt kun aloitan niiden naulaamisen, huomasin, että suuri määrä (tähän mennessä) on kuin banaani. Toisin sanoen ne makaa tasaisesti päissä, mutta pontti ja ura kohtaavat hädin tuskin keskellä. Pakolla voin puristaa niitä yhteen jonkin verran, mutta kun lyön palikalla ja vasaralla, ne ponnahtavat takaisin. Tuntuu siis siltä, että laudat ovat kieroja. Nauloitan ne ponttiin vinosti ylöspäin, joten se ei estä.
Mitä hittoa nyt pitäisi tehdä? En uskalla avata lisää paketteja "testatakseni". Tuntuu painajaiselta palauttaa 500 kg paneelia, jos se edes onnistuu. Ja miten voisin todistaa, että jokin on "liian kieroa"? Vai pitääkö vain hyväksyä, että ne ovat tällaisia? Että tämä on odotettavissa oleva laatu?
Luulin, että tämä olisi nopeaa ja helppoa verrattuna kipsiin. Kaikki apu ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
Ystävällisin terveisin
olen aikeissa asentaa paneelin sisäkattoon. Paneeli on tavallinen viisteellä (pieni reuna) varustettu pontti ja ura Optimera, valmistettu NoviPro (Norrlandsträ). Ne toimitettiin viime viikolla ja ovat sen jälkeen olleet autotallissani, nostettuna 95 mm lattian yläpuolelle tasaisesti. Lämpötilan vuoksi autotalli on noin 18-20 astetta hyvässä ilmastoinnissa.
Nyt kun aloitan niiden naulaamisen, huomasin, että suuri määrä (tähän mennessä) on kuin banaani. Toisin sanoen ne makaa tasaisesti päissä, mutta pontti ja ura kohtaavat hädin tuskin keskellä. Pakolla voin puristaa niitä yhteen jonkin verran, mutta kun lyön palikalla ja vasaralla, ne ponnahtavat takaisin. Tuntuu siis siltä, että laudat ovat kieroja. Nauloitan ne ponttiin vinosti ylöspäin, joten se ei estä.
Mitä hittoa nyt pitäisi tehdä? En uskalla avata lisää paketteja "testatakseni". Tuntuu painajaiselta palauttaa 500 kg paneelia, jos se edes onnistuu. Ja miten voisin todistaa, että jokin on "liian kieroa"? Vai pitääkö vain hyväksyä, että ne ovat tällaisia? Että tämä on odotettavissa oleva laatu?
Luulin, että tämä olisi nopeaa ja helppoa verrattuna kipsiin. Kaikki apu ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
Ystävällisin terveisin
Ajattelen, että alakerta/kellari (jossa niitä säilytetään) talossa pitäisi olla melko samanlainen ilmastoltaan kuin yläkerta (jossa ne tullaan asentamaan) tämän vuodenajan aikana.T Trevlig sanoi:
Onko kellään inputtia?
Laitoin noin 10 lankkua lisää. Täytyy lajitella 2-3 paneelipalaa pois per paketti (6 kpl per paketti) ja silti on vaikeaa saada hyväksi. Se vie aikaa ja tulee noin vain.
Laitoin noin 10 lankkua lisää. Täytyy lajitella 2-3 paneelipalaa pois per paketti (6 kpl per paketti) ja silti on vaikeaa saada hyväksi. Se vie aikaa ja tulee noin vain.
Lyöt talttaparia sisään ja laitat palikan väliin. Sitten painat paneelin sisään ja naulaat. Pidä huoli, että saat suorat rivit esim. naruviivalla ja mittaamalla siitä suorasta viivasta.Viktor.J sanoi:
Hei,
olen aikeissa asentaa paneelia sisäkattoon. Paneeli on tavallinen julkisivu (pieni reuna) ponttiliitoksella Optimera, valmistettu
NoviPro (norrlandsträ). Ne toimitettiin viime viikolla, ja sen jälkeen ne ovat olleet autotallissani, nostettu 95mm lattiasta tasaisesti. Lämmön vuoksi autotalli pysyy noin 18-20 asteessa hyvällä ilmanvaihdolla.
Nyt kun alan naulata niitä, suuri osa niistä (toistaiseksi) on kuin banaani. Ne ovat tiiviisti kiinni päissä, mutta not ja fjäder tuskin kohtaavat keskellä. Pakottamalla ne voi saada osittain yhteen, takomalla palikalla ja vasaralla ne joustavat takaisin. Joten se tuntuu siltä, että laudat ovat kieroja. Naulaan dykertin vinosti ylöspäin ponttiin, joten se ei estä.
Mitä hittoa nyt tehdään? En uskalla avata lisää paketteja "testatakseen". Tuntuu painajaiselta palauttaa 500 kg paneelia, jos se edes on mahdollista. Ja miten todistaa, että jokin on liian kiero? Vai onko vain hyväksyttävä, että ne ovat tällaisia? Että tämä on laatu, mitä voi odottaa?
Luulin, että tämä olisi nopeaa ja helppoa verrattuna kipsiin. Kaikki apu ja vinkit otetaan kiitollisina vastaan!
Ystävällisin terveisin
tähän asti olen ruuvannut kiinni vanerilevyn ja sitten painanut sisään sorkkaraudalla. Mutta se ei silti riitä. Jää 2 mm rakoja joihinkin kohtiin, voin hyväksyä sen, mutta viehän se kauheasti aikaa. Ja olen vieläpä ollut valikoiva pahimpien kanssa.Krille-72 sanoi:
menetelmä taltan kanssa toimii varmaan nopeammin, voin kuvitella. Mutta minulla on höyrysulku katossa, joka menisi rikki. Tiedän, että poraan siihen reikiä, mutta ne ovat hieman pienempiä reikiä.
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 144 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 144 viestiä
Näin ei pitäisi olla. Asensin rintapaneelia kahteen huoneeseen viime viikolla. Täysin kuiva, aivan suora ja useimmissa tapauksissa pystyi puristamaan yhteen käsin. Muuten käytin puukappaletta ja erittäin kevyitä vasaraniskuja. Hylkäsin 5 paneelilautaa sadasta.
Se oli mitä odotin. Minkälaista paneelia sinulla oli? Merkki ja tyyppi?Bergendorff sanoi:
olen samaa mieltä. Mutta luulen, että se on vaikeaa, koska minun on avattava paketit nähdäkseni, ovatko ne kierossa. Lisäksi ne on ostettu optimera:sta käsityöläisen kautta. Eli sen pitäisi olla käsityöläinen, joka palauttaa ne, mutta hän ei näytä olevan erityisen halukas siihen (tuttu). Lisäksi se on optimera, joka sijaitsee 60 mailia täältä.Höghus sanoi:
joten henkilökohtaisesti mielestäni kaikki pitäisi vaihtaa, mutta ymmärrän että se voi olla hyvin vaikeaa.
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
Düsseldorff
· Bromma