Toivottavasti kuva toimii!
Lähikuva vaurioituneesta kevytbetonilohkosta, josta on irronnut paloja. Tummat ja vaaleat pinnat näkyvät eri kohtaa seinää.

Kevytbetonilohko on murtunut ja irronnut. Olen raaputtanut ja poistanut kaiken irtonaisen ympäriltä. Syvimmillään noin ~5cm. Mitä minun pitäisi käyttää tämän täyttämiseen? Miten voin tehdä tämän helpoiten? Olen aiemmin valanut ainoastaan tavallisella C-laastilla, kun valoin uutta savuhormin ympärille.

joten tietoni eivät ole kovin hyvät juuri tässä asiassa.

kiitos etukäteen!

• Lohjenneita ja säröillä olevia kevytbetonilaattoja seinässä, joiden ympärillä on poistettu irtonaisia osia.
S
mikä tila?
onko se kostea?

Jos tila on kuiva ja hieno, gypsilaasti toimii hyvin.

Jos on kosteusriski, käyttäisin ohutsaumalaastia, esim. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Sitä voi levittää myös hyvin ohuina kerroksina (näyttää siltä, että sinulla on melko ohut rappaus). Jos käyttää hieman enemmän vettä kuin mitä pussissa lukee, sen kanssa on erittäin helppo työskennellä.

Kevytbetoni haluaa matala-alkalisia laasteja, joten tavallisia sementtilaasteja vältetään yleensä.

On kaksi eri huonetta, toinen on pannuhuone, joka on kuiva ja lämmin. Toinen on pesutupa, tosin siellä on aina päällä oleva kuivain. Kuinka paksulti uskaltaa rakentaa?;

Oletko täysin varma, että ne ovat lättbetongblock?

Rakenne viittaa siihen, että ne ovat cementblock eikä lättbetongblockia yleensä muurata cementfogarilla eikä tuon paksuisina.
Onko se ulkoseinä?
Onko se kellari?

Olen ollut siinä käsityksessä, että se on ollut jossain rakennuskuvauksessa, jonka löysin. Voi olla, että se on katto, joka on kevytbetonia.

Kuten sanoin, tämä ei ole minun alaani. Tuntuukin todella huokoiselta ja on kevyttä.

Jos se on kellaritalo, ei ole täysin epätavallista, että kellari on muurattu betoniontotiilistä (jopa etu) ja loput ovat kevytbetonia.

Kevytbetoni toimii, mutta betonikivi on sopivampi kellarissa.

Se on kellarissa, talo on rakennettu vuonna -75. Siellä murtuneella alueella näkyy hieman raudoitustankoa.

twester sanoi:
Där det spruckit bort syns lite armeringstång
Ja, en tiedä mitä tarkoitat "armeringstång". Ei ilmene selvästi kuvista myöskään.
Normaalisti eivät betoniharkot tai kevytbetoniharkot ole vahvistettuja. Vahvikkeet yleensä asetetaan saumaan noin joka 4. kerroksella.

Näyttää siltä, että sinulla on kosteusongelma jostain. Tämä täytyy ratkaista ensin muuten ongelma palaa ja uusi rappaus ei kestä pitkään.

Ei näytä verkolta vaan pelkästään tangolta, tikulta tai miksi sitä haluaa kutsua :)

Näyttää kyllä sijaitsevan saumassa!

Kosteusongelma on korjattu, edellinen omistaja ei ollut huolehtinut siitä, että sadevesi johdetaan pois katolta. Mutta se on korjattu ja tarkistettu

Vinkkini on, että kyseessä on betonghålsten ja silloin käytät tavallista C-bruk.......

mutta olen ollut väärässä ennenkin....:cool:

Olisihan kätevää, jos ne toimivat, kun on edullista finn billigt på byggmax! Pitää kai kokeilla ja katsoa! :) mutta kuinka paksusti uskaltaa rakentaa?

S
voit kokeilla.
kevytbetoniin voit ruuvata ruuvin ilman suurempia ongelmia

Teen sen helposti ja olen tehnyt sen useissa paikoissa

Ehdotukseni viestissä #3 pysyy ennallaan :-)

Säkki bruk kostar alle sata euroa, riittää hyvin korjaukseesi (ellei se ole PALJON enemmän kuin kuvassa), ja on helppo työskennellä sen kanssa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.