Kevytbetonilohko on murtunut ja irronnut. Olen raaputtanut ja poistanut kaiken irtonaisen ympäriltä. Syvimmillään noin ~5cm. Mitä minun pitäisi käyttää tämän täyttämiseen? Miten voin tehdä tämän helpoiten? Olen aiemmin valanut ainoastaan tavallisella C-laastilla, kun valoin uutta savuhormin ympärille.
joten tietoni eivät ole kovin hyvät juuri tässä asiassa.
Jos tila on kuiva ja hieno, gypsilaasti toimii hyvin.
Jos on kosteusriski, käyttäisin ohutsaumalaastia, esim. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Sitä voi levittää myös hyvin ohuina kerroksina (näyttää siltä, että sinulla on melko ohut rappaus). Jos käyttää hieman enemmän vettä kuin mitä pussissa lukee, sen kanssa on erittäin helppo työskennellä.
Kevytbetoni haluaa matala-alkalisia laasteja, joten tavallisia sementtilaasteja vältetään yleensä.
On kaksi eri huonetta, toinen on pannuhuone, joka on kuiva ja lämmin. Toinen on pesutupa, tosin siellä on aina päällä oleva kuivain. Kuinka paksulti uskaltaa rakentaa?;
Oletko täysin varma, että ne ovat lättbetongblock?
Rakenne viittaa siihen, että ne ovat cementblock eikä lättbetongblockia yleensä muurata cementfogarilla eikä tuon paksuisina.
Onko se ulkoseinä?
Onko se kellari?
Ja, en tiedä mitä tarkoitat "armeringstång". Ei ilmene selvästi kuvista myöskään.
Normaalisti eivät betoniharkot tai kevytbetoniharkot ole vahvistettuja. Vahvikkeet yleensä asetetaan saumaan noin joka 4. kerroksella.
Näyttää siltä, että sinulla on kosteusongelma jostain. Tämä täytyy ratkaista ensin muuten ongelma palaa ja uusi rappaus ei kestä pitkään.