Olen kiinnostunut käytännön, itse koetuista ja ajallisesti pitkistä kokemuksista siitä, miten paljas masoniitti kestää säätä ja tuulta ulkoseinässä.

Suunnittelen parhaillaan ulkoseinärakennetta, jossa masoniitti yhdessä sahajauhon kanssa on osa ulkoverhousta. Masoniitin tehtävä on pitää irtoeristys paikallaan ja pysäyttää tuuli.

Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne eri tyyppisten masoniittilevyjen eroista. Paksuus, kovuus ja käsittely?

Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen asentamisesta. Liotus ja kiinnitys?

Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen mahdollisesta omasta käsittelystä. Öljy, terva ja maali?

Kiitollinen vastaanotto.

Ulkoseinä, sitä kutsutaan köyhänmiehen paneeliksi. Se voi kupruilla ja rappeutua alaosastaan, mutta sillä on melko hyvä kestävyys, jos ostat hyvää laatua. Mutta miksi?

• Tykkään
cpalm ja 2 muuta
  • Laddar…
P
R Rodgar Den Frie sanoi:
Olen kiinnostunut käytännön, henkilökohtaisista ja ajallisesti pitkistä kokemuksista siitä, miten suojaamaton masoniitti kestää sääolosuhteita ulkoseinässä.

Suunnittelen juuri nyt ulkoseinärakennetta, jossa masoniitti yhdessä sahajauhotiivisteen kanssa on osa ulkoverhousta. Masoniitin tehtävä on pitää irtoeristys paikoillaan ja pysäyttää tuuli.
Miltä suunniteltu runkosi näyttää, kuvaile mielellään ajatuksiasi sisältä ulos…

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Ulkoseinä, köyhän miehen paneli kutsutaan sitä. Se voi kupruilla ja rapistua alareunasta, mutta sillä on melko hyvä kestävyys, jos ostat hyvälaatuista. Mutta miksi?
Kiitos

Alhainen panostus valuutasta Raha!

Alhainen panostus valuutasta Työ!

Rejäl sanoi:
Miltä suunniteltu runkosi näyttää, kerro mielellään kuinka ajattelet sisältä ulospäin…
Pystysahatut takimukset niin tiheästi kuin mahdollista
Vahva paperi
Lastuvilla
45 x 220: pohja, pysty cc 120, kattovaaka
45 x 45: 2 kpl lyhyitä palkkeja osastoissa cc 80
Masoniitti
Pystysahatut takimukset niin tiheästi kuin mahdollista

Kerro mielellään, kuinka ajattelet…

P
R Rodgar Den Frie sanoi:
Seisovat sahapukit niin tiheästi kuin mahdollista
Vahva pahvi
Kutterinlastut
45 x 220: alajuoksu, seisova cc 120, hirsi
45 x 45: 2 kpl lyhyitä palkkeja osastoissa cc 80
Masoniitti
Seisovat sahapukit niin tiheästi kuin mahdollista

Kuvaile mielellään, miten ajattelet…
Oi tämä on seinämenetelmä, josta minulla ei ole tietoa😊

Jos maalaa ja huoltaa julkisivua kuten mitä tahansa muuta julkisivua, se kestää pitkään.
Ystäväni vaihtoi julkisivun muutama vuosi sitten, ei siksi, että -54 vuoden masonitissa olisi ollut jotain vikaa, vaan lisäeristyksen vuoksi.
Aiemmat omistajat, jotka rakensivat talon, huolsivat julkisivua hyvin.

On syytä huomata, että masoniitin karkeampi puoli tulee olla ulospäin ja se, mihin maalataan, ei sileä puoli, sillä maalipinta ei tartu siihen hyvin ulkokäytössä.

• Tykkään
Cruzze
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Oj detta är en vöggmetod där jag ingen kunskap har
Rejäl sanoi:
Oj detta är en vöggmetod där jag ingen kunskap har😊
Jag arbetar med att konstruera en så billig yttervägg som möjligt
Minimera:
Materialslag, material, arbetsinsats och valutan Pengar

Maximera:
Inneklimatet, hållbarheten, funktionen och skönheten

P
R Rodgar Den Frie sanoi:
Minimoi:
Materialslag, material, arbetsinsats och valutan Pengar

Maksimoi:
Inneklimatet, hållbarheten, funktionen och skönheten
Ok seuraan jännityksellä, olisi hauskaa nähdä kuvia, kun tämä toteutuu😊

Isakare Isakare sanoi:
Jos maalaa ja huoltaa julkisivua kuten mitä tahansa muuta julkisivua, se kestää pitkään. Tuttuni vaihtoi julkisivua muutama vuosi sitten, ei siksi että -54 vuodelta peräisin olevassa kovalevyssä olisi ollut mitään vikaa, vaan lisäeristyksen vuoksi. Julkisivu oli aiempien talonomistajien hyvin huoltama. Huomionarvoista on, että kovalevyn karkea puoli tulisi olla ulospäin ja maalata, ei sileä puoli, johon ulkokäyttöön tarkoitettu maali tarttuu huonosti.
Suurkiitos Erittäin mielenkiintoinen vastaus Olen kiinnostunut kuinka ulkojulkisivu oli rakennettu Onko sinulla mahdollisuutta kuvata tai näyttää valokuva?

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Ok odotan jännityksellä, olisi kiva nähdä kuvia, kun tämä toteutuu😊
Kiitos positiivisesta energiastasi. Se antaa minulle edelleen inspiraatiota.

R Rodgar Den Frie sanoi:
Kiitos positiivisesta energiastasi Se antaa minulle jatkuvaa inspiraatiota
Älä tee sitä, se ei ole hyvä idea. On syy siihen, miksi masoniittia ei käytetä enää niin paljon.

• Tykkään
Nissens ja 1 muu
  • Laddar…
R Rodgar Den Frie sanoi:
Pystysahatut bakarit niin tiheästi kuin mahdollista
Vahva pahvi
Kutterinlastut
45 x 220: pohja, pystysuora cc 120, seinäliuska
45 x 45: 2 kpl poikittaispuut väleissä cc 80
Masoniitti
Pystysahatut bakarit niin tiheästi kuin mahdollista

Kuvaile mielellään, miten ajattelet…
Kuinka korkea talosta tulee ja onko se vakituiseen asumiseen? Näen ongelman, jos saat vaakasuorat saumat levyjen väliin, jos julkisivu on yli 250 cm korkea.

R Rodgar Den Frie sanoi:
Paljon kiitoksia Erittäin mielenkiintoinen vastaus Olen kiinnostunut siitä, miten ulkoseinä oli rakennettu Onko sinulla mahdollisuus kuvata tai näyttää valokuvan avulla?
Ei, minulla ei ole sellaista.
Mutta monissa niin kutsutuissa Egnahemshusen-taloissa 40- ja 50-luvulla oli masoniittiulkoseinät.
Esimerkiksi Mockfjärds Elementhusilla oli valmiit seinäelementit, masoniitti liimattu ja naulattu molemmin puolin ohutta runkoa, täytetty kutterpuruilla.
Sisälle päin oli sileä puoli, johon tapetoitiin, ja ulospäin karhea puoli, joka verhoiltiin rimoilla. Maalattuna ja valmiina se näytti aivan tavalliselta puuseinältä.

Mutta ne seinät olivat hyvin ohuita eivätkä saavuttaneet nykyisiä standardeja.

• Tykkään
guggen ja 1 muu
  • Laddar…
On todennäköisesti melko helppoa asentaa läkt ja oikea paneeli, jos käy ilmi, ettei se toimi hyvin muutaman vuoden jälkeen.

• Tykkään
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.