12 821 lukukertaa ·
100 vastausta
13k lukukertaa
100 vastausta
Kestääkö Masonite säätä ja tuulta?
Olen kiinnostunut käytännön, itse koetuista ja ajallisesti pitkistä kokemuksista siitä, miten paljas masoniitti kestää säätä ja tuulta ulkoseinässä.
Suunnittelen parhaillaan ulkoseinärakennetta, jossa masoniitti yhdessä sahajauhon kanssa on osa ulkoverhousta. Masoniitin tehtävä on pitää irtoeristys paikallaan ja pysäyttää tuuli.
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne eri tyyppisten masoniittilevyjen eroista. Paksuus, kovuus ja käsittely?
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen asentamisesta. Liotus ja kiinnitys?
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen mahdollisesta omasta käsittelystä. Öljy, terva ja maali?
Kiitollinen vastaanotto.
Suunnittelen parhaillaan ulkoseinärakennetta, jossa masoniitti yhdessä sahajauhon kanssa on osa ulkoverhousta. Masoniitin tehtävä on pitää irtoeristys paikallaan ja pysäyttää tuuli.
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne eri tyyppisten masoniittilevyjen eroista. Paksuus, kovuus ja käsittely?
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen asentamisesta. Liotus ja kiinnitys?
Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksianne levyjen mahdollisesta omasta käsittelystä. Öljy, terva ja maali?
Kiitollinen vastaanotto.
Miltä suunniteltu runkosi näyttää, kuvaile mielellään ajatuksiasi sisältä ulos…R Rodgar Den Frie sanoi:Olen kiinnostunut käytännön, henkilökohtaisista ja ajallisesti pitkistä kokemuksista siitä, miten suojaamaton masoniitti kestää sääolosuhteita ulkoseinässä.
Suunnittelen juuri nyt ulkoseinärakennetta, jossa masoniitti yhdessä sahajauhotiivisteen kanssa on osa ulkoverhousta. Masoniitin tehtävä on pitää irtoeristys paikoillaan ja pysäyttää tuuli.
Pystysahatut takimukset niin tiheästi kuin mahdollistaRejäl sanoi:
Vahva paperi
Lastuvilla
45 x 220: pohja, pysty cc 120, kattovaaka
45 x 45: 2 kpl lyhyitä palkkeja osastoissa cc 80
Masoniitti
Pystysahatut takimukset niin tiheästi kuin mahdollista
Kerro mielellään, kuinka ajattelet…
Oi tämä on seinämenetelmä, josta minulla ei ole tietoa😊R Rodgar Den Frie sanoi:
Jos maalaa ja huoltaa julkisivua kuten mitä tahansa muuta julkisivua, se kestää pitkään.
Ystäväni vaihtoi julkisivun muutama vuosi sitten, ei siksi, että -54 vuoden masonitissa olisi ollut jotain vikaa, vaan lisäeristyksen vuoksi.
Aiemmat omistajat, jotka rakensivat talon, huolsivat julkisivua hyvin.
On syytä huomata, että masoniitin karkeampi puoli tulee olla ulospäin ja se, mihin maalataan, ei sileä puoli, sillä maalipinta ei tartu siihen hyvin ulkokäytössä.
Ystäväni vaihtoi julkisivun muutama vuosi sitten, ei siksi, että -54 vuoden masonitissa olisi ollut jotain vikaa, vaan lisäeristyksen vuoksi.
Aiemmat omistajat, jotka rakensivat talon, huolsivat julkisivua hyvin.
On syytä huomata, että masoniitin karkeampi puoli tulee olla ulospäin ja se, mihin maalataan, ei sileä puoli, sillä maalipinta ei tartu siihen hyvin ulkokäytössä.
Minimera:Rejäl sanoi:
Materialslag, material, arbetsinsats och valutan Pengar
Maximera:
Inneklimatet, hållbarheten, funktionen och skönheten
Suurkiitos Erittäin mielenkiintoinen vastaus Olen kiinnostunut kuinka ulkojulkisivu oli rakennettu Onko sinulla mahdollisuutta kuvata tai näyttää valokuva?Isakare sanoi:
Jos maalaa ja huoltaa julkisivua kuten mitä tahansa muuta julkisivua, se kestää pitkään. Tuttuni vaihtoi julkisivua muutama vuosi sitten, ei siksi että -54 vuodelta peräisin olevassa kovalevyssä olisi ollut mitään vikaa, vaan lisäeristyksen vuoksi. Julkisivu oli aiempien talonomistajien hyvin huoltama. Huomionarvoista on, että kovalevyn karkea puoli tulisi olla ulospäin ja maalata, ei sileä puoli, johon ulkokäyttöön tarkoitettu maali tarttuu huonosti.
Kuinka korkea talosta tulee ja onko se vakituiseen asumiseen? Näen ongelman, jos saat vaakasuorat saumat levyjen väliin, jos julkisivu on yli 250 cm korkea.R Rodgar Den Frie sanoi:
Ei, minulla ei ole sellaista.R Rodgar Den Frie sanoi:
Mutta monissa niin kutsutuissa Egnahemshusen-taloissa 40- ja 50-luvulla oli masoniittiulkoseinät.
Esimerkiksi Mockfjärds Elementhusilla oli valmiit seinäelementit, masoniitti liimattu ja naulattu molemmin puolin ohutta runkoa, täytetty kutterpuruilla.
Sisälle päin oli sileä puoli, johon tapetoitiin, ja ulospäin karhea puoli, joka verhoiltiin rimoilla. Maalattuna ja valmiina se näytti aivan tavalliselta puuseinältä.
Mutta ne seinät olivat hyvin ohuita eivätkä saavuttaneet nykyisiä standardeja.