Minulla on suunnitelmia laajentamiseen ja myös siirtää hieman sisäseiniä nykyisessä osassa. Mietin, onko kattotuoli itsensä kantava vai pitääkö minun tukea sitä palkilla. Talo on yksikerroksinen omakotitalo vuodelta 1980, ulkoleveys 8,3 m. Kattotuoli on ristikkomallia kuvan mukaisesti sivun vasemmassa yläreunassa http://www.timmele.com/takstolstyper_index.html. Olen havainnut, että sisäkatto on naulattu ennen sisäseinien pystyttämistä.

Amatöörinä kuvittelen, että tuoli on itsensä kantava, mutta ajattelin kysyä täältä ennen kuin mahdollisesti teen jotain typerää.
 
Sinun kattotuolisi ovat aina itsekantavia. Kantavat väliseinät tulisi, hyvän tavan mukaisesti, merkitä pituussuuntaisella teräsnauhalla, sisäpuolella kipsi ja sellainen. Joten jos tulevaisuudessa alat purkaa sellaista seinää, pysähdy ajoissa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.