Kuinka syvälle minun tulisi porata ja minkä halkaisijan minun tulisi käyttää? Lähtökohtana on seuraava. Aion kiinnittää altaan tikkaat. Allas on muurattu leca-lohkoista, joissa on 50mm betonilaatat aina altaan reunaan asti. Ylhäältä katsottuna siinä on siis 50mm betonilaatta, muurattu sauma, 190mm leca-lohko. Minulla on 1m ruostumattomasta teräksestä valmistettu M8-kierteinen tanko, jota ajattelin käyttää neljään kiinnityspisteeseen (eli 25cm kukin). Minulla on myös neljä "kemiallista ankkuria" muodossa lasiampulleja, joissa on erilaisia voiteita. Valitettavasti minulla ei ole enää pakkausta, joten minulla ei ole ohjeita. Ampullit on merkitty fischer RM 8, joten oletan, että kyse on Kartrosta. Pitäisikö minun porata juuri niin syvälle kuin aion viedä kierteellisen tangon sisään vai tulisiko minun porata vähän syvemmälle? Pitäisikö reikien halkaisijan olla sama kuin tangon ja ampullien vai tulisiko niiden olla hieman suurempia? Vinkkejä tähän tai linkki johonkin ohjeeseen olisi kiitollinen.

Poraa 10mm syvyyteen, johon haluat kierrevarren nousevan, paina ampulli alas, kierrä kierrevarsi sisään ja pyöritä ylös ja alas muutamia kertoja.

//Micke

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.