Haluan asentaa työpöydän toimistooni talossa. Ajatukseni oli käyttää pitkää työtasoa (200 cm) ja kiinnittää se koolauksiin välttäen tarvetta käyttää jalkoja antaakseni vaikutelman, että taso leijuu.

Alkuperäinen suunnitelmani on koolata (45x45) pitkin lyhyitä ja pitkiä sivuja ja sen jälkeen porata alapuolelta työtasoon. Oikealla puolella työtason vieressä ei kuitenkaan ole seinää.

Seinät ovat kipsiä, mutta niissä on koolauspaikantimet. Yritän kiinnittää gipsin taakse koolauksiin, mutta muussa tapauksessa minun on käytettävä molly-expansion.

Työpöytää käytetään tavallisena työpöytänä, jossa on muutamia tietokonenäyttöjä lisävarusteineen.

Kysymykseni:

1. Miten rakennan työpöydän oikean puolen, jossa ei ole seinää, johon koolata lyhyttä sivua pitkin?
2. Kuinka monta ruuvia minun on kiinnitettävä vasemman puolen lyhyeen ja pitkään sivuun varmistaakseni, että rakenne kestää työtason?

Pitkän, seinään kiinnitetyn 200 cm työpöydän suunnitelma; seinät vasemmalla ja takana, oikea puoli avoinna. Työpöytä kelluu ilman jalkoja.

Olen tehnyt täsmälleen saman ratkaisun autotallissani, ja siitä tuli yllättävän vakaa...

Olen kuitenkin liimannut työtason (vanerista) kiinni tukipalkkiin...

Niin kauan kuin et nojaa levyyn "väärässä kulmassa", sen pitäisi toimia erinomaisesti...

Edit: minulla ei siis ole tukea levyyn kulmassa...

M Maisler sanoi:
Haluan korjata kirjoituspöydän taloni toimistoon. Ajatukseni oli asentaa pitkä työtaso (200cm) ja kiinnittää se runkoon, jolloin vältän jalkojen käytön ja annan vaikutelman leijuvasta tasosta.

Alustava suunnitelmani on kiinnittää puhujakelat (45x45) koko lyhyelle ja pitkälle sivulle ja porata sitten alapuolelta työtasoon. Kuitenkaan tiskin oikealla puolella ei ole seinää.

Seinät ovat kipsiä, mutta niissä on runkoetsintävälineet. Yritän kiinnittää kipsin takaiseen runkoon, mutta muussa tapauksessa minun on käytettävä molly-laajentimia.

Kirjoituspöytää käytetään tavallisena pöytänä, jossa on muutamia tietokonenäyttöjä ja lisävarusteita.

Kysymykseni:

1. Kuinka rakennan kirjoituspöydän oikean osan, jossa ei ole seinää lyhyen puolen vieressä?
2. Kuinka monta ruuvia minun täytyy kiinnittää vasemmalle lyhyelle puolelle ja pitkälle sivulle varmistaakseni, että rakenne kestää työtason?

[kuva]
Se kuulostaa hienolta, mutta koska sinulla ei ole tukea oikeassa alakulmassa, se ei tule olemaan vakaa niin pitkällä jännevälillä. Hylly olisi eri asia, mutta kirjoituspöytä, johon nojaudut vahingossa, antaa helposti periksi.
Jos todella haluat kokeilla sitä, yrittäisin kiinnittää useita pieniä kannattimia alapuolelle koko matkan.

M Maisler sanoi:
Haluan kiinnittää kirjoituspöydän toimistooni talossa. Ajatukseni oli asentaa pitkä työtaso (200 cm) ja kiinnittää se koolauksiin välttääkseni jalkojen käytön, jotta lankku näyttää leijuvan.

Alustava suunnitelmani on koolata (45x45) pitkin lyhyttä ja pitkää sivua ja porata sitten alhaalta tason sisään. Oikealla puolella tasoa ei kuitenkaan ole seinää.

Seinät ovat kipsiä, mutta sisältävät koolauksia. Yritän kiinnittää suoraan kipsin takana oleviin koolauksiin, mutta muuten minun on käytettävä Molly-expandereita.

Kirjoituspöytää käytetään tavallisena kirjoituspöytänä, jossa minulla on muutamia tietokonenäyttöjä ja lisävarusteita.

Kysymykseni ovat:

1. Kuinka rakennan kirjoituspöydän oikean puolen, jossa ei ole seinää, mihin koolata lyhyen sivun pitkin?
2. Kuinka monta ruuvia minun täytyy kiinnittää vasempaan lyhyeen sivuun ja pitkään sivuun varmistaakseni, että rakenne kestää työtason?

[kuva]
Tulee toimimaan erinomaisesti.
Muista vain, että jos painat oikean alakulman alas, jossa sinulla ei ole tukea, vasen yläkulma nousee. Vain niin että mitoitat voimat molempiin suuntiin.
Jos teet niin, se toimii erinomaisesti; tuskin väännetään 2 metriä leveää työtasoa, jos se on normaalipaksuinen.

Molly ei tule kestämään. Sinun täytyy löytää reglarna.

Liimasin myös säännön seinää vasten, ehkä se pitäisi lisätä... Ja seinässä oli 9-10 mm paksu MDF, joten liima piti hyvin kiinni..

• Tykkään
Bjober
  • Laddar…
Kuinka paksu on työtaso?

Joka tapauksessa asentaisin konsolin vapaan kulman alle, mutta sen ei tarvitse olla näkyvissä, ellei huvita ryömiä lattialla.

Kiitos inputista.

Keksin vaihtoehtoisen ratkaisun ja haluaisin mielelläni kuulla, onko se rakennusteknisesti järkevä.
Voisiko toimia, että katkaisee työtason 45°:n kulmassa siinä osassa, missä ei voi tukea seinää vasten, ja sen jälkeen antaa työtason pystysuoran osan mennä koko matkan alas lattiaan ja kohdata päätykappaleen vastaavassa 45°:n leikkauksessa? Ajatuksena on sitten ruuvata osat yhteen niin, että pystysuora osa kantaa kuorman ja antaa tuen lattiasta.

Käytännössä oikea puoli olisi tällöin "vesiputous", jossa työtaso jatkuu alas lattiaan ja toimii kantavana tukena.

• Tykkään
Fjällgossen
  • Laddar…
M Maisler sanoi:
Kiitos palautteesta.

Keksin vaihtoehtoisen ratkaisun ja haluaisin kuulla, onko se rakennusteknisesti järkevä.
Toimisiko se, jos leikattaisiin työpöytätaso 45° kulmaan siinä osassa, jossa ei voi kiinnittää seinään, ja sitten annettaisiin pystysuoran osan työpöytätasosta mennä koko matkan lattialle ja kohdata päätykappale vastaavasti 45° kulmassa? Ajatus on sitten ruuvata osat yhteen niin, että pystysuora osa ottaa kuorman ja tukee lattialta.

Käytännössä oikea puoli olisi silloin ”vesiputous”, jossa työpöytätaso jatkuu alas lattialle ja toimii näin kantavana tukena.
Se ei anna mitään verrattuna lyhyeen kannakkeeseen, joka on kiinnitetty seinään.

Cheesen
M Maisler sanoi:
Haluan tehdä kirjoituspöydän taloni toimistoon. Ajatukseni oli asentaa pitkä työtaso (200 cm) ja kiinnittää se koolinkeihin, jotta välttäisin jalkojen käyttämisen ja antaisin vaikutelman, että levy leijuu.

Alkuperäinen suunnitelmani on asentaa koolingit (45x45) pitkin lyhyttä ja pitkää sivua ja porata sitten alapuolelta työtasoon. Oikealla puolella ei ole kuitenkaan seinää.

Seinät ovat kipsilevyä, mutta niissä on koolinkihaku. Yritän ankkuroida kipsilevyn takana oleviin koolinkeihin, mutta muussa tapauksessa minun on käytettävä molly-expanderia.

Kirjoituspöytää käytetään tavallisena kirjoituspöytänä, jossa on joitain tietokonenäyttöjä ja lisävarusteita.

Kysymykseni:

1. Kuinka rakennan kirjoituspöydän oikean puolen, jossa ei ole seinää, johon kiinnittää lyhyen sivun koolinki?
2. Kuinka monta ruuvia minun on kiinnitettävä vasempaan lyhyelle sekä pitkälle sivulle varmistaakseni, että rakenne kestää työtason.

[kuva]
Eli en oikein ymmärrä piirustustasi. Pitäisikö levyn olla 200 cm leveä ja 20 metriä syvä vai mitä? Kirjoitit työtaso, mutta missä mitassa? Syvyys on erittäin ratkaiseva rakenteelle.

M Maisler sanoi:
Kiitos inputista.

Keksin vaihtoehtoisen ratkaisun ja haluaisin mielelläni kuulla, onko se rakenteellisesti järkevä.
Toimisiko, jos bänkskivan katkaisee 45° siinä osassa, jossa seinää vasten ei voi kiinnittää, ja sen jälkeen antaa bänkskivan pystysuoran osan mennä koko matkan lattiaan asti ja kohdata päätyosan vastaavassa 45° leikkauksessa? Ajatuksena on sitten ruuvata osat yhteen siten, että pystysuora osa kantaa painon ja antaa tukea lattiasta.

Käytännössä oikea puoli olisi sitten "vesiputous", jossa bänkskiva jatkuu lattiaan asti ja toimii siten kantavana tukena.
Siitä tulee vakaa, sillä sinulla on kunnollinen tuki molemmissa päissä, ja 200 cm ei ole paljon jännitystä vankalle bänkskivalle.

1. Laittaisin vinotuen oikeasta ulkokulmasta mahdollisimman alas seinään, vähintään 45°. Se ottaa vastaan suuren osan voimasta.

2. 2-3 ruuvia lyhyelle sivulle ja 4-6 pitkälle sivulle. Mielellään myös liimanauha. Jos olet huolissasi, voit valita hieman tukevamman säännön (45×70/90) ja pidemmän ruuvin.

Levyjen paksuus ja syvyys ovat erittäin tärkeitä, mutta oletan, että haluat ainakin 60 cm syvyyden, jotta tietokoneen näyttö jne. mahtuvat. Minulla on 18 mm vanerilevy kirjoituspöytänä (tosin hieman lyhyemmällä jännevälillä ja paremmalla tuella), mutta se ei notku merkittävästi, kun painan sitä.

M Maisler sanoi:
Käytännössä oikea puoli olisi silloin "vesiputous", jossa työtaso jatkuu lattiaan saakka ja toimii samalla kantavana tukena.
Vahvistatko sauman koolingilla tai kulmaraudalla sisäpuolella, niin se riittää hyvin.

Cheesen Cheesen sanoi:
Eli, en ymmärrä piirustustasi ollenkaan. Pitäisikö levyn olla 200 cm leveä ja 20 metriä syvä vai? Kirjoitit työtaso, mutta missä mitassa? Syvyys on erittäin merkittävä rakennettaessa.
Unohdin mainita sen osan. Ajattelin työtasoa, joka on 60-70 cm syvä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.