Hei, nyt on aika kellarin remontille. Aloitin viikonloppuna aloittaakseni kuivauksen laattojen ja keraamisten laattojen alla.

Tavoitteena on vaihtaa patterit vesikiertoiseen lattialämmitykseen. Noin 65 m2, pannuhuone ja autotalli pois lukien. Pintaremontoida kaikki huoneet. Sauna, suihku, pesutupa, wc ja yksi makuuhuone.

Kuvassa on ensin suihkutila ja ulkoseinän vieressä sauna.
Kylpyhuoneremontti käynnissä, avoin suihkutila näkyvissä. Seinissä laattajäämiä, lattialle asennettu vedenpoisto. Imuri ja letku etualalla.
Ajattelin laittaa epoksilattiat saunaan, suihkuun ja pesutupaan.

Tarvitsen hieman vinkkejä ja ideoita lattialämmityksen kanssa. Pitäisikö lattialämmitys asentaa betonin päälle vai levittää tasoite tai kipsimassa sen päälle? Betonilla on pitkä kuivumisaika, tasoite ja kipsi ovat kalliita. Kuinka paksu kerros tarvitaan? Tarvitaanko raudoitusta?

Miten on lattia-kaivojen ja niiden ympäröivän betonin suhteen, ajattelen erityisesti suihkussa olevaa joka on päivittäisessä käytössä? Tarvitsevatko nämä vaihtoa vai riittääkö tehokas kuivain muutamaksi viikoksi?

Luultavasti kysymyksiä tulee myöhemmin lisää. Onko jotain muuta tärkeää huomioida?
 
Onko betonin alla eristystä?
 
Milloin talo on rakennettu? Onko kellari aikaisemmin remontoitu?
 
A AndersS sanoi:
Milloin talo on rakennettu? Onko kellarikerros aiemmin remontoitu?
Talo on rakennettu 80-luvun alussa eikä sitä ole remontoitu! Lattian alla on viisi senttimetriä eristystä.
 
Miten meni?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.