Hei, nyt on aika kellarin remontille. Aloitin viikonloppuna aloittaakseni kuivauksen laattojen ja keraamisten laattojen alla.
Tavoitteena on vaihtaa patterit vesikiertoiseen lattialämmitykseen. Noin 65 m2, pannuhuone ja autotalli pois lukien. Pintaremontoida kaikki huoneet. Sauna, suihku, pesutupa, wc ja yksi makuuhuone.
Kuvassa on ensin suihkutila ja ulkoseinän vieressä sauna.
Ajattelin laittaa epoksilattiat saunaan, suihkuun ja pesutupaan.
Tarvitsen hieman vinkkejä ja ideoita lattialämmityksen kanssa. Pitäisikö lattialämmitys asentaa betonin päälle vai levittää tasoite tai kipsimassa sen päälle? Betonilla on pitkä kuivumisaika, tasoite ja kipsi ovat kalliita. Kuinka paksu kerros tarvitaan? Tarvitaanko raudoitusta?
Miten on lattia-kaivojen ja niiden ympäröivän betonin suhteen, ajattelen erityisesti suihkussa olevaa joka on päivittäisessä käytössä? Tarvitsevatko nämä vaihtoa vai riittääkö tehokas kuivain muutamaksi viikoksi?
Luultavasti kysymyksiä tulee myöhemmin lisää. Onko jotain muuta tärkeää huomioida?