1 488 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Kellarin kuntosalin lattia - eps ja lattialämmitys?
Aion tehdä kuntohuoneen viimeistelemättömään kellariimme.
Kysymykset:
Kiitollinen kaikesta palautteesta
- Nykyään hieman karkea betonilattia (ei ole piirustuksia, mutta luulen, että se ei ole eristetty)
- Kattokorkeus - noin 243 cm (haluaisin säilyttää mahdollisimman paljon kattokorkeutta - jos haluaa hyppiä hieman treenin aikana, käyttää crosstraineria jne.)
- Laskettu lattia-ala 16-17 neliömetriä
- Seinät Leca/kevytbetonista. Mietin: [olemassa oleva Leca] + ilmarako (1cm?) + metallirangat + OSB + kipsilevy
- EPS + itsetasoittuva massa (vahvikkeella)
Kysymykset:
- Uskotteko, että EPS + itsetasoittuva massa toimii hyvin? Mitkä paksuudet (korkeudet) tässä suositellaan?
- Voiko jättää laatat pois ja olla pelkästään itsetasoittuva massa/betoni? Ehkä halutaan epoksilattia ja vähän treenimattoja sen sijaan? (Ajattelen tässä hieman hintatasoa, mutta haluaisin myös välttää laattoja...)
- Pohdimme edestakaisin, pitäisikö meidän samalla laittaa putket vesikiertoista lattialämmitystä varten. Ehkä ei suoraan käyttöön, mutta jotta emme katuisi myöhemmin, jos lattia on liian kylmä.
Kiitollinen kaikesta palautteesta
Olen laittanut 20 + 20 mm eps, tämän päälle noin 3-4 cm karkeabetonia vahvistusmatolla ja wirsbo 12 mm lattialämmitysputkella, sitten klinkkeri päälle. Lattia valettiin pesutupa-tilaan ja on toiminut hyvin jo 12 vuotta. Mielestäni betoni on helpompi sekoittaa ja tasoittaa, ja se on myös halvempaa.
Kiitos vinkistä
Miksi 20+20 eikä 40 EPS:llä?
EPS alla olen aika varma - kuitenkin en ole päättänyt yläpuolella. Haasteena on saada aikaan eristys, matala korkeus sekä että niiden pitäisi kestää vähän hyppimistä/harjoittelua... (ja mielellään nopea, mutta lyhyt ja satunnainen lämmitys)
Huomasin, että Wirsbo/Uponorilla on 233-sivuinen tuotelehti... Kaikkea ei tietenkään ole tarpeen lukea läpi, mutta silti on jonkin verran käsiteltävää.
EPS alla olen aika varma - kuitenkin en ole päättänyt yläpuolella. Haasteena on saada aikaan eristys, matala korkeus sekä että niiden pitäisi kestää vähän hyppimistä/harjoittelua... (ja mielellään nopea, mutta lyhyt ja satunnainen lämmitys)
Huomasin, että Wirsbo/Uponorilla on 233-sivuinen tuotelehti... Kaikkea ei tietenkään ole tarpeen lukea läpi, mutta silti on jonkin verran käsiteltävää.
Klikkaa tästä vastataksesi