Hei!
Mittasin laserilla huonetta kellarissa eilen.
Yksi seinä noin 4m pitkä. 4cm ero korkeudessa.
Näkyy kuvassa, jos zoomaa.

Olen lukenut hieman, mutta tuntuu niin suurelta..
Tarvitseeko minun olla huolissani.

Kuva 1

• Huoneen nurkka modernilla kattoled-valaistuksella, vihreä sävy, ja seinää vasten nojaava kitaran kaula.
Huolissaan mistä?

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Mistä olisit huolissasi ja mitä olet lukenut?

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth sanoi:
Huolissasi mistä?
Miksi se on niin. Onko talo asettunut jotenkin? Kosteus? Kantavuusongelmia? Tällaisia pohdintoja.

Näyttääkö laseri oikein? Ja jos se on asettunut, sinun pitäisi varmaan tarkistaa lattia sen sijaan?

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Cruzze Cruzze sanoi:
Näyttääkö laser oikein? Ja jos se on asettunut, sinun pitäisi varmaan tarkistaa
Cruzze Cruzze sanoi:
Näyttääkö laser oikein? Ja jos se on asettunut, sinun pitäisi varmaan tarkistaa lattia sen sijaan?
Käytin myös vesivaakaa. Näyttää oikein.
Käytin vesivaakaa myös.

Huone on kellarissa. On säädetty puulattia, jossa on matto päällä. Täytyy varmaan purkaa tarkistaakseni lattian.

Huomasin eron, kun piti ripustaa verhotanko ja halusin testata laserin.

Kallistuvatko yläkerran huoneen lattiat myös katon yläpuolella?
Vai onko ehkä vain kattotöiden viimeistely kellarissa ei niin hyvää, mutta muualla talossa lattiat ovat tasaiset.
Vai onko talo niin moderni, että sen pitäisi olla täysin oikea kaikkialla millimetrin tarkkuudella?

Spikbjörn Spikbjörn sanoi:
Kalteeko lattia myös huoneessa katon yläpuolella?
Muuten saattaa olla, että kellarissa kattotyön viimeistely ei ole kovin korkeatasoista, mutta talon muut lattiat ovat suorassa.
Vai onko talo niin moderni, että kaiken pitäisi olla millimetrin tarkkaa?
En ole vielä ehtinyt tarkistaa huonetta yläpuolella. Aion tehdä sen.

Kaikki on vinossa. Rakentajan täytyi olla humalassa, kun tämä 70-luvun talo rakennettiin.
Mutta siellä alhaalla se oli vähän äärimmäistä.

Mittasin useita seiniä alakerran kellarissa, ja koko talo näyttää olevan vinoon rakennettu. 3-4 cm ero 4-5 metrillä.
Voiko todella olla rakennettu niin vinoon.
Palaan asiaan, kun olen tarkistanut yläkerran.

M Milcent sanoi:
Mitannut useita seiniä kellarissa ja koko talo vaikuttaa olevan vinossa rakennettu. 3-4 cm ero 4-5 metrin matkalla. Voiko todella olla rakennettu niin vinoon. Palaan asiaan, kun olen tarkistanut yläkerran.
Olen nyt tarkistanut yläkerran, ja siellä lattiat ovat yhtä vinossa. Noin 3-4 cm. Mittasin koko yläkerran ja jos talon jakaa puoliksi, niin toinen puoli talosta kallistuu noin 4 cm, toinen puoli on suora. Joten talon toisen pitkän sivun lattiat ovat sisääntulokerroksessa noin 4 cm kaltevat ja kellarissa sama kallistus. Onko tämä ok. Auttakaa, miten etenen. Vai pitäisikö vain elää asian kanssa...

Vaikea tietää, ehkä joku tarkastaja tai vastaava voi tarkistaa, onko kyse vain vanhoista laskeutumisista, joihin pitää sopeutua, vai onko olemassa ongelmia, jotka täytyy hoitaa. Vähän vino talo toimii kyllä sekin, mutta jos perustus on heikko tai jos on vaurioita, niin ehkä se täytyy pysäyttää tai korjata.

• Tykkään
Milcent
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.