Minulla on tänään päätyseinämä yläkerrassani, joka koostuu uloimmasta kattotuolista sekä erilaisista tukipalkeista pitämään vanha lahonnut ikkuna paikallaan. Ulkopuolella on tuulensuoja, rimat ja paneeli. Seinämä on eristämätön ja koostuu vain tukipalkeista.

Haluan nyt sisustaa yläkertani ja siksi eristää niin kattotuolin välit kuin seinänkin. Ajattelin, että seinästä tulee 170 mm.

Nyt kysymykseen. Mitä minun pitäisi tehdä ensin, eristää vinokatto vai seinä? Jos eristän vinokaton ensin, niin tulee hankalaksi asettaa 170 mm:n tukipuut päätyseinään jo eristetyn katon suuntaan. Jos taas aloitan purkamalla ulkoseinän ja tekemällä uuden tukirakenteen, niin minun pitää jotenkin muotoilla tukipuut liittymään ulommaiseen kattotuoliin?

Voiko joku ymmärtää ongelmani ja antaa vinkkejä, miten ratkaista se?

Kiitos etukäteen!!

Liitän pari kuvaa siitä, mitä tarkoitan.

Ensimmäinen kuva näyttää, miltä se näyttää nykyään, kattotuoli, jossa on koolaukset "i", jotka kannattavat ohutta eristämätöntä seinää.

Toinen kuva näyttää ideani, lisätä 120 mm raakaponttia vasten, jotta voi rakentaa seinän, joka on 170. Kun se seinä on valmis, voin rakentaa tuuletusraon ja eristää kattotuolien välisen tilan tavalliseen tapaan. Kattotuolit ovat 50 syviä, eivät 45, joten lisäys on 120.

Näyttääkö tämä teistä järkevältä idealta, vai kuinka minun tulisi edetä? Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta.

• Kolmion muotoinen kattoristikko, jossa on vaakatasoisia ja pystysuoria tukipuita, ohut eristämätön seinä koukussa.
  • Takapalkkien ja reglarien rakennuspiirustus, joka näyttää 120 mm lisäyksen katon alla ja uuden 170 mm seinän suunnittelun.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.