8 582 lukukertaa ·
13 vastausta
9k lukukertaa
13 vastausta
Katto vinossa - mitä tehdään?
Näen, että kun aurinkosähköyritys oli täällä ja asensi pitkiä suoria kiinnikkeitä, kiskot "roikkuvat" muutaman sentin carporttimme yläpuolella. He väittävät itse tarkastaneensa katon etukäteen ja kaiken olevan kunnossa. Mitä pitäisi tehdä? Pääsen käsiksi kattotuoleihin alapuolelta carportin sisältä. Ei mitään kosteaa tai pehmeää siellä. Mittaan laserilla, kun pimenee tänä iltana. Carport on kannatettu teräspalkilla. Talo rakennettu -69. Ymmärrän, että minun täytyy kutsua kattourakoitsija, mutta harkitsen, pitäisikö minun pyytää heitä keskeyttämään asennus, joka jatkuu tällä viikolla. Mitä pitäisi tietää ongelmasta? Mitä muut ovat tehneet, en ole koskaan itse nähnyt, että se "roikkuisi" aiemmin.
20-30 mm, joo, samaa mieltä, mutta silti teräspalkki, tosin ei riittävä. Kävi aika nopeasti ilmi, kun rakennusfirma katsoi sitä, että se oli alimitoitettu. Olisi voinut katsoa suomalaisesta puusta ja tajuta itse. Olen katsonut ylös kattoon ajoittain ja pitänyt sen mielessä. Me olimme myös jo ajatelleet rakentaa puolet aukosta uudelleen saadaksemme hieman enemmän varastotilaa, joten on loogista asettaa toinen tolppa.Z z_bumbi sanoi:
Voi olla kotitehtävä muille, jotka tilaavat paneeleja, että on tarpeen tarkistaa oma katto, vaikka aurinkopaneeliyritys sanoo, ettei ole ongelmia, niin totta kai he ovat vapauttaneet itsensä kaikesta vastuusta. Meidän firmamme keskittyi niin paljon poistamaan kaikki kasvustot, että ajattelimme heidän arvioivan myös katon.
Mikä firma se on? Oman asennukseni lopputuloksena olisi voinut olla rikkinäinen katto. Kaikki piti tehdä uudelleen useita kertoja ennen kuin asennus hyväksyttiin riippumattoman tarkastusyrityksen toimesta. Monien mutkien jälkeen aurinkosähköyritys maksoi tarkastuskustannukseni, koska he olivat tehneet virheitä koko ajan.
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 528 viestiä
Ei se niin ole, että katto olisi aina vähän notkahtanut, ja vasta nyt kun on suora kisko verrattavaksi niin sen näkee?
Kuinka vanha on katto? Ei ole varmaan hyvä idea asentaa aurinkopaneeleja todella vanhaan kattoon, jos sinun täytyy vaihtaa katto lähiaikoina? Se voi olla melko hankalaa, jos paneelit ovat siellä sitten..
Sahattiinko siellä jotain tai miten katto olisi voinut murtua? Aurinkopaneelit eivät paina mitään verrattuna märkään lumeen.S SusanneBorgfors sanoi:Mikä firma se on? Asennukseni olisi voinut päättyä murtuneeseen kattoon. Kaikki piti tehdä uudelleen useaan kertaan ennen kuin asennus hyväksyttiin riippumattoman tarkastusyrityksen toimesta. Pitkien neuvotteluiden jälkeen aurinkopaneeliyritys maksoi tarkastuskustannukseni, koska he olivat tehneet virheitä koko matkan.
Klikkaa tästä vastataksesi