H
Olen rakentamassa yksinkertaista kaninkoppia 45x45 ja vanerilla Byggmaxilta

Jos käytän vaneria kattoon, riittääkö maalata tavallisella pohja + julkisivumaalilla? Jotta se kestäisi muutaman vuoden ulkona.

Meillä on kaninhäkki, jonka tyttäreni ja minä rakensimme noin vuonna 1992. Se seisoi ulkona viisi vuotta sitten, eli noin 20 vuotta.

Vaneri, maalattu yksinkertaisella ulkomaalilla ja se on kuin uusi. Nyt se kuitenkin seisoo katon alla ja toimii muninta- ja haudontakammiona kanoillemme :)

• Tykkään
hus520
  • Laddar…
H
Täydellistä. Kiitos. Maalasitko sen myös sisäpuolelta?

Minun täytyy mennä ulos ottamaan pari kuvaa!

Tältä se siis näyttää nyt. Se on siis sisällä kanakopissa, oikeastaan pienessä tallissa.
Toisen oven laudat ovat tarkoitettu rauhoittamaan ja varjostamaan kanoja varten, meillä oli häkki ensin ulkona.

Erittäin ohut maalikerros. Sisällä on nyt palanen märkätilamattoa.
Ehkä on hyvä olla irtonainen matto tai "maalipaperi", joka on helppo vaihtaa hygienian vuoksi.

Harjakattoinen häkki sisätiloissa, jossa puurakenteinen ovi ja ritilä. Lattialla purua, sisällä pala kosteussuojamattoa.

Kana makaa purujen ja heinän päällä aitauksessa, jonka ovi on auki.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
hus520
  • Laddar…
Näetkö kanan, joka makaa ja hautoo, vai?

Tulee hieman myöhästyneitä pääsiäistipuja :)

• Tykkään
hus520
  • Laddar…
Ja ovissa olevien ovien verkko on niin sanottua ketunquea (uskon, että se on sen nimi).

Kaniinit ovat pirullisia puremaan poikki kanan- tai kanaverkkoa.
Sen täytyy olla vahvaa tavaraa!

• Tykkään
hus520
  • Laddar…
H
Kiitos paljon kuvista ja vinkeistä. Mikä ihana ympäristö sinulla on kotonasi. Tulen niin kateelliseksi.

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Kyllä, elä säästeliäästi ja suunnittele elämäsi, niin voit elää kuin kuningas omassa pienessä valtakunnassasi vanhoilla päivilläsi :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.