Hei!!

Olen lukenut nuo foorumiviestit kattokorotuksista, mutta haluaisin silti saada lisää tietoa joltakulta, joka on tehnyt sen tai jolla on paljon tietoa asiasta..

Ajattelimme tehdä kattokorotuksen itse meidän 130 neliön yksikerroksiseen taloomme.. Tämä on jotain, mitä olemme miettineet pitkään ja olemme tarkastelleet hieman Borka ja Åtvidaberg.. Borkalta saimme hintatarjouksen 500 000 ja silloin he eivät edes olleet käyneet täällä katsomassa.

Ei, joten teemme sen itse, meillä on sekä putkimies että sähköasentajat perheessä, mikä puuttuu on kirvesmies.. :)

Kupu ja hieman korkeampi katto?!? Joku, joka haluaa jakaa kokemuksiaan??

U

Ilman muita tietoja kuin mitä olen lukenut, on kaksi suurta kysymystä, jotka ovat tärkeitä. Kestääkö alakerros yläpuolelta tulevan painonlisäyksen, ja missä/tarvitseeko se vahvistamista. Yläkerran kattoristikot iedustaisin kattoristikkotehtailta. Ne ovat yleensä niin edullisia, että omien tekeminen on turhaa ja lisäksi ne ovat oikein laskettuja samalla kertaa.

hmm joo.. ei näytä siltä, että monet muut olisivat saaneet ajatuksen tehdä samaa mitä me suunnittelemme. Ainoa, mitä netistä löytyy kattokorotuksista, on ihmisiä, jotka ovat tehneet sen esimerkiksi borcan kautta, ja se ei tunnu olevan niin paljon rahan arvoista, sittenhän olisi halvempaa rakentaa uutta. Mutta jos viihtyy siellä missä asuu, niin sitten viihtyy..

Joku muu??

Hei

Nostimme talon vuonna 2007 Åtvidabergsin talojen ja kattokerrosten avulla - toimi täydellisesti. Olimme itse jo ottaneet yhteyttä arkkitehtiin ja hankkineet rakennusluvan, joten Åtvidabergs laski vahvistuspalkit ja rakensi neljä moduulia, jotka sitten nostettiin talomme päälle. Valmista noin viikossa (rungon osalta siis ....). Se on mielestäni suurin etu tässä - Tiivis talo nopeasti ja Åtvidabergs on vastuussa, kun talo on "ilman kattoa" (jos tulisi rankkasade). Hintasi 500 kkr vaikuttaa kohtuulliselta minusta. Että tulisi halvemmaksi rakentaa uusi riippuu tietenkin siitä, missä asuu, mutta meidän tapauksessamme tuli paljon halvemmaksi nostaa kuin etsiä uusi talo ....

Toinen firma suoritti viimeistelyn - mutta sen olisi voinut tehdä itse, jos olisi runsaasti aikaa ja hieman taitoja.

Voin lämpimästi suositella Åtvidabergsin taloja ja kattokerroksia. (www.atvidabergs.com)

//Mikael

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.