4 297 lukukertaa ·
15 vastausta
4k lukukertaa
15 vastausta
Menettelytapa ja kustannus seinän remontointiin?
Sivu 1 / 2
Hei!
Olen uusi foorumilla, eikä minulla ole aavistustakaan, onko tämä oikeassa kategoriassa. Mode voi mielellään siirtää ketjun, jos se on väärässä paikassa.
Joka tapauksessa: Tarvitsisin vähän apua teiltä, jotka olette asiantuntijoita ja/tai tuttuja remonttien ja rakentamisen kanssa.
Olen juuri muuttanut asunto-osakkeeseen (rakennettu 2002), jossa edellinen omistaja on muuttanut makuuhuoneen seinän tavallisesta ovestä liukuoviin. Pidän ratkaisusta, mutta se ei ole kovin hyvin tehty: Ovet ovat vinossa eivätkä sulkeudu kunnolla, ovia voi heiluttaa sivusuunnassa, mikä aiheuttaa helvetin metelin öisin, kun kissa ei voi antaa niiden olla, ovet itsessään pitävät ääntä avattaessa/suljettaessa, toinen ovi haluaa jäädä kiinni matkalla takaisin, toinen seinä ei ole kiinni lattiaan ja sitä voi liikuttaa, makuuhuoneen valokytkin on uuden seinän ulkopuolella, ja vähän muuta.
Joten tunnen yksinkertaisesti, että haluan ottaa käsityöläisen paikalle tekemään kaiken alusta uudelleen ja korjaamaan hiljaisemman ja tyylikkäämmän ratkaisun. Asiaan kuuluu, että en ole koskaan aiemmin remontoinut, joten minulla ei ole MITÄÄN käsitystä siitä, miten edetä.
Onko jotain muuta, mitä minun tarvitsee miettiä?
Kiitos!
Olen uusi foorumilla, eikä minulla ole aavistustakaan, onko tämä oikeassa kategoriassa. Mode voi mielellään siirtää ketjun, jos se on väärässä paikassa.
Olen juuri muuttanut asunto-osakkeeseen (rakennettu 2002), jossa edellinen omistaja on muuttanut makuuhuoneen seinän tavallisesta ovestä liukuoviin. Pidän ratkaisusta, mutta se ei ole kovin hyvin tehty: Ovet ovat vinossa eivätkä sulkeudu kunnolla, ovia voi heiluttaa sivusuunnassa, mikä aiheuttaa helvetin metelin öisin, kun kissa ei voi antaa niiden olla, ovet itsessään pitävät ääntä avattaessa/suljettaessa, toinen ovi haluaa jäädä kiinni matkalla takaisin, toinen seinä ei ole kiinni lattiaan ja sitä voi liikuttaa, makuuhuoneen valokytkin on uuden seinän ulkopuolella, ja vähän muuta.
Joten tunnen yksinkertaisesti, että haluan ottaa käsityöläisen paikalle tekemään kaiken alusta uudelleen ja korjaamaan hiljaisemman ja tyylikkäämmän ratkaisun. Asiaan kuuluu, että en ole koskaan aiemmin remontoinut, joten minulla ei ole MITÄÄN käsitystä siitä, miten edetä.
- Mitä käsityöläisiä tarvitsen? Puuseppä ja sähköasentaja, vai onko jotain muuta? Maalaria en tarvitse.
- Mistä on parasta pyytää tarjous vakavilta käsityöläisiltä?
- Mitä tämä tulee maksamaan, arviolta? Voin luultavasti tehdä vähän itse, kuten asennella uusia jalkalistoja. Vai onko järkevämpää antaa käsityöläisten hoitaa kaikki, kun ovat jo muutenkin vauhdissa?
Onko jotain muuta, mitä minun tarvitsee miettiä?
Kiitos!
Asun muuten Tukholmassa. Tajusin, että se voi olla hyvä mainita. 
Se on puuseppä. Mitä se maksaa, en tiedä, mutta kuulostaa siltä, että seinä ei ole edes kiinni. Purkaa, tee uudelleen ja tee oikein. Voit varmasti tehdä sen itse, jos googlaat vähän. Googlaa esimerkiksi sisäseinän rakentaminen. Sähkö ei ole myöskään vaikeaa, sen näkee kun avaat, mutta siihen voit myöhemmin pyytää sähkömiestä.
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Hei. Olen juuri antanut puusepän tehdä tämän ratkaisun kahdessa eri paikassa. Eli asentaa liukuoven. Toisessa tapauksessa se maksoi 15.000, toisessa 20.000. Pitäisi kai maksaa suunnilleen saman verran tehdä uudelleen/palauttaa sinun tapauksessasi. Voin sanoa, että toisessa tapauksessa tulos oli hyvä, ja toisessa, kuten sinulla. Yksi syy on mm. se, että itse ovissa on laatueroja. Toinen vääntyy vuodenajan mukaan ja kulkee ajoittain jäykästi.D danielwerner86 sanoi:Hei!
Olen uusi foorumilla enkä tiedä lainkaan, onko tämä oikeassa kategoriassa. Moderaattori voi mielellään siirtää ketjun, jos se on väärässä.Joka tapauksessa: Tarvitsisin apua teiltä, jotka olette taitavia ja/tai tottuneita remontteihin ja rakentamiseen.
Olen juuri muuttanut asunto-osakkeeseen (rakennettu 2002), jossa aiemmat omistajat ovat muuttaneet makuuhuoneen seinän tavallisella ovella liukuovilla olevaksi. Pidän ratkaisusta, mutta se ei ole täysin hyvin tehty: Ovet ovat vinossa eivätkä sulkeudu tiiviisti, ovia voi heiluttaa hieman sivuttain, mikä aiheuttaa hirveää meteliä öisin, kun kissa ei voi jättää niitä rauhaan, ovet itsessään pitävät ääntä, kun niitä avaa/sulkee, toinen ovi haluaa jäädä jumiin paluumatkalla, toinen seinä ei ole kiinni lattiassa, jolloin se liikkuu, makuuhuoneen valokytkin on uuden seinän ulkopuolella, ja vähän muuta.
Joten tuntuu siltä, että haluan ottaa sinne käsityöläisen tekemään kaiken alusta uudelleen ja korjaamaan hiljaisen ja tyylikkäämmän ratkaisun. Asiaan kuuluu, että en ole koskaan aiemmin remontoinut, joten minulla on NOLLAn käsitystä siitä, miten menetellä.
- Mitä käsityöläisiä tarvitsen? Puuseppää ja sähköasentajaa vai jotain muuta? Maalaria ei tarvita.
- Mistä on paras pyytää tarjous vakavilta käsityöläisiltä?
- Mitä tämä tulee maksamaan, arviolta? Voin todennäköisesti korjata itse joitain asioita, kuten uudet jalkalistat ja niin edelleen. Vai onko fiksumpaa antaa käsityöläisten korjata kaikki sellainen, kun he ovat joka tapauksessa asialla?
Onko jotain muuta, mitä minun pitää miettiä?
Kiitos!![]()
Olen tästä oppinut, että seinästä tulee liian hento vain metallirimoilla ja kipsillä. Tarvittaisiin kaksinkertainen kipsi tai osb/kipsi, jotta se olisi tukeva. Mutta silloin projekti kasvaa, joten jos ei sano mitään, saa yksinkertaisen kipsin. Ei se väärin ole, mutta ei erityisen hyvä.
Kiitos vastauksesta!
Odotan juuri nyt tarjouspyyntöä tästä. Sain ensin tarjouksen 15 000:lla, mutta se oli vain puolikkaan seinän purkamista ja vähän paksummaksi tekemistä varten. Käsityöläinen sanoi, että perusongelma on, että seinä on liian ohut tätä varten. Haluan kuitenkin samalla vaihtaa liukuovet, joten koska se on uusia kehikoita, koko seinä täytyy purkaa.
Mitä tämä voisi maksaa, luuletko? 30 000 mukaan lukien uudet ovet (ne maksavat 9000)? 40 000?
He sanoivat myös, että vahvistavat vanerilla; kuulostaako hyvältä? Minulle tärkeintä on, että se on vakaa ja suhteellisen hiljainen. Parempi eristys on tietenkin myös plussaa.
Odotan juuri nyt tarjouspyyntöä tästä. Sain ensin tarjouksen 15 000:lla, mutta se oli vain puolikkaan seinän purkamista ja vähän paksummaksi tekemistä varten. Käsityöläinen sanoi, että perusongelma on, että seinä on liian ohut tätä varten. Haluan kuitenkin samalla vaihtaa liukuovet, joten koska se on uusia kehikoita, koko seinä täytyy purkaa.
Mitä tämä voisi maksaa, luuletko? 30 000 mukaan lukien uudet ovet (ne maksavat 9000)? 40 000?
He sanoivat myös, että vahvistavat vanerilla; kuulostaako hyvältä? Minulle tärkeintä on, että se on vakaa ja suhteellisen hiljainen. Parempi eristys on tietenkin myös plussaa.
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Paras olisi kahdella levyllä (kipsi + vaneri/OSB). Mutta seinä tulee silloin paksummaksi kuin se on nyt. Eli täytyy rakentaa koko seinä uudelleen. Erittäin kalliit ovet, joihin tähtäät. En ostaisi sisäovea 9.000 (4.000 kappale?). Löydät hyvät ovet hintaan 2.000.D danielwerner86 sanoi:Kiitos vastauksesta!
Odotan tällä hetkellä tarjousta tästä. Olin ensin saanut yhden 15 000 hinnalla, mutta se oli vain toisen puolen seinän purkamista ja tekemistä vähän paksummaksi. Käsityöläinen sanoi, että perusongelma on se, että seinä on liian kapea tähän. Kuitenkin haluan vaihtaa liukuovet samalla kertaa, joten koska on uudet koolaukset, koko seinä täytyy purkaa.
Mitähän tämä voisi maksaa? 30 000 mukaan lukien uudet ovet (ne maksavat 9000)? 40 000?
He sanoivat myös, että vahvistavat vanerilla; kuulostaako hyvältä? Minulle tärkeintä on, että siitä tulee tukeva ja suhteellisen hiljainen. Parempi eristys on tietenkin myös plussaa.
Sen "pitäisi" maksaa 20.000, mutta markkina on sellainen kuin se on. Tämä on pieni työ noin 3 päiväksi, joihin monet eivät oikeastaan ole niin halukkaita, joten he vetävät varmasti kaikkea 20-30.000 väliin. Plus ovet.
Valitettavasti ei tule rot-vähennystä osakkeelle.
Oletko varma, että rot-vähennystä ei saa? Veroviraston verkkosivujen mukaan se näyttää antavan vähennyksen. Katso esim. https://www.skatteverket.se/privat/...illrotavdrag.106.5c1163881590be297b5899d.htmlP Per i Hamrånge sanoi:Parasta on käyttää kaksoislevyjä (kipsi + vaneri/OSB). Mutta seinästä tulee silloin paksumpi kuin se on nyt. Eli koko seinä on rakennettava uudelleen. Erittäin kalliita ovia olet harkitsemassa. En ostaisi sisäovea hintaan 9.000 (4.000 kappale?). Löydät hyviä ovia hintaan 2.000.
Sen "pitäisi" maksaa 20.000, mutta markkinat ovat mitä ovat. Tämä on pieni työ noin 3 päivää, johon monet eivät oikeastaan ole niin innostuneita, joten he voivat varmasti ehdottaa mitä tahansa 20-30.000 välillä. Plus ovet sitten.
Valitettavasti BRF-asunnossa ei saa mitään rot-vähennystä.
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Varma ja varma. Kumpikaan kahdesta työstä, joihin palkkasin käsityöläisiä asunto-osakeyhtiössäni, ei saanut aikaan kotitalousvähennystä. He olivat siitä täysin selviä. En yrittänyt vakuuttaa heitä päinvastaisesta. Mutta onhan mahdollista, että he ovat väärässä. En tiedä.B Bassrunner sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Mielenkiintoista kuitenkin, että kaksi hyvin vakiintunutta puuseppäyritystä voivat olla niin väärässä. He katsoivat, että pitää olla kiinteistötunnus, jotta voidaan myöntää ROT-vähennys.1 16386 sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 826 viestiä
Ei. Minun BRF:lläni ei ole kiinteistötunnusta. Yhdistyksellä on toki sellainen. Mutta en omista sitä. ROT liitetään omistajaan JA kiinteistötunnukseen.JLyck sanoi:
Teillä on varmasti oikeassa. Halusin vain jakaa kokemuksiani siitä, että 2 riippumatonta yritystä ovat väittäneet, että ROT asuntoon ei ole mahdollista.
Kiinteistöllä, jossa asut, on tunnus, kysy sitä hallitukselta. Se on yleensä myös vuosikertomuksessa, jos muistan oikein. Tuota tunnusta voit käyttää hakeaksesi ROT-vähennystä. Olet kuitenkin osa yhdistystä.
Nämä kaksi riippumatonta yritystä ovat väärässä.
https://www.skatteverket.se/privat/...tetbostadsratt.4.3810a01c150939e893f6b18.html
Kuitenkin veroviraston mukaan riittää, että sinulla on taloyhtiön organisaationumero ja asunnonnumero.
Ehkä he eivät halua sekoittaa verovirastoa mukaan? Tai olet tehnyt töitä, joita ei hyväksytä rot-vähennykseen.
Nämä kaksi riippumatonta yritystä ovat väärässä.
https://www.skatteverket.se/privat/...tetbostadsratt.4.3810a01c150939e893f6b18.html
Kuitenkin veroviraston mukaan riittää, että sinulla on taloyhtiön organisaationumero ja asunnonnumero.
Ehkä he eivät halua sekoittaa verovirastoa mukaan? Tai olet tehnyt töitä, joita ei hyväksytä rot-vähennykseen.