T
Olen juuri asentamassa kattotiiliä Attefall-talon katolle ja olen nyt päätynyt reunaan. Jotta saisin tasaisen lopetuksen katon reunalla, minun täytyy leikata viimeinen kattotiili.

Onko väliä mihin kohtaan leikkaan tiilen? Ajattelen jos on olemassa sääntö, että tiilet tulee aina leikata korkeimmasta kohdasta tai aallon alhosta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan?
Eli punaisen tai sinisen merkinnän kohdalla kuvassa alla
Katolla oleva kattotiili, jossa on punainen ja sininen leikkausmerkki aaltojen kohdalla.

Vai onko sillä väliä? Onko tärkeintä, että tiili leikataan mahdollisimman lähellä katon reunaa?

K
Sininen

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
T
Ok, joten sillä on siis merkitystä ja se pitää leikata korkeimmasta kohdasta?

On tärkeää, että levy peittää osan yläpuolelta vasemmalla punaisen kohdalta, eikä sillä ole väliä, missä leikkaus sijaitsee. Jos levy ei peitä yläpuolelta, katto täytyy leikata seuraavasta korkeimmasta kohdasta=sini.

lisäys, laaksoon tulevan veden tulee voida valua koko matkan alas ilman, että se osuu aluskatteeseen.

T
Suunnitelmani oli leikata kattotiili mahdollisimman reunasta ja sitten laittaa pelti päälle. Silloin pelti peittää noin cm kattotiilestä.

Levy on joka tapauksessa asetettava harjan päälle niin, että levyssä on korkein kohta sen alla. Uskon, että voisi olla helpompaa sovittaa levyn avulla kuin katon, sillä levy ei tarvitse olla 90 astetta suoraan alaspäin, vaan sitä voi taivuttaa niin, että se kallistuu hieman katon yli varmistaakseen hyvän peiton. En ole mikään kattourakoitsija, mutta se olisi luultavasti ollut oma ratkaisuni, jos minulla ei olisi aikaa etsiä varmempi vastaus.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.