Olen kiinnittänyt 22 mm raakapaneelia sisäpuolelle vinokattooni. Tämän päälle ajattelin laittaa kipsilevyjä (saadakseni siitä sileän ja siistin ja myös tietynasteista palosuojaa). 6 mm kipsi on sekä halvempaa että alentaa vähemmän kattokorkeutta verrattuna 13 mm. Mutta kuinka helppokäyttöistä se on (kuinka helposti se murtuu)? Teenko itselleni turhan vaikeaa, jos käytän 6 mm 13 mm sijasta?

Onko 6 mm todella halvempi? ota huomioon, että levy on vain 900 sen sijaan, että se olisi 1200. Ne 7 mm ylimääräinen kattokorkeus on luultavasti merkityksetön ja kyllä, painoa lukuun ottamatta ehkä, niin 13 mm on paljon helpompi käsitellä.

6 mm on paljon hauraampi kuin 13 mm. Ajatus 6 mm:stä on todennäköisesti se, että se asetetaan liimattuna olemassa olevaa tasaista seinää vasten = sillä on tuki koko pinnan takana. Jos se on kiinnitettynä rankoihin, riittää, että kosketat sitä jollakin kovalla tavalla, niin siihen tulee reikä suoraan läpi!

Monet vastustavat huoneiden "kutistamista" rankoilla ja kipsaamalla. Mutta laske pinta-ala, jonka vähennät. Se on vähemmän kuin luulet! edit: 6 mm kipsi on itse asiassa kalliimpaa neliömetriltä kaikissa kaupoissa, joissa olen käynyt! (verrattuna 13 mm)

Totta. Luulin sen olevan halvempaa. Valitaan 13mm.

Voi olla hyvä katsastaa ja käyttää 900 mm leveyttä, vaikka käytät 13 mm, ne ovat hurjan paljon helpommin käsiteltäviä kuin 1200 mm leveys, erityisesti jos sinun pitää pitää niitä kiinni vinokaton alla ja ruuvata samalla,,,pieni vinkki vain :-)

Kellarissa meillä on seinä, joka on rakennettu pelkästään 6 mm kipsistä kahden tuuman runkokehikkoon, ja siinä on dörr 6 mm kipsistä naulauskehykseen kiinnitettynä! Vähiten luotettavalta näyttävä rakenne, jonka olen talossa nähnyt...

Täytyy olla hieman eri mieltä tässä ja sanoa, että 6 mm:n remonttikipsi kestää enemmän iskuja kuin voisi kuvitella... Tai sitten käsittelen kaikkea materiaalia liiallisella varovaisuudella.. ;)

Tapanani on käyttää 13 kaikissa tapauksissa paitsi juuri silloin, kun on tarkoitus tasoittaa epätasainen tai hieman karhea seinä. 6 voi olla katossa, jos siellä on jo paneeli tai jotain muuta hauskaa katossa.

gadu^ sanoi:
Pakko olla vähän eri mieltä tässä ja sanoa, että 6mm remonttikipsilevy kestää enemmän kuin voisi kuvitella... Tai sitten minä käsittelen kaiken materiaalin liiallisella varovaisuudella.. ;)
Olen samaa mieltä. 6mm kipsi on sitkeämpi eikä murru yhtä helposti kuin 13mm levy. Luulen, että kipsin sekoitus on erilainen. Mutta en koskaan käyttäisi sitä levynä yksinään koolausseinällä. Mutta tässä tapauksessa kyse oli kai massiivisesta seinästä (raakapontti)? Painon puolesta 6mm on paljon helpompi käsitellä...

6mm löytyy 1200:ssa, ja se on kalliimpi kuin 13mm, koska se on vahvistettu jollakin tyyppisellä kuidulla, ei ongelmia käsitellä....

Viimeksi muokattu:
Ehkä sittenkin 6mm... :P

En tiedä miltä sinun trappisi näyttää, mutta juuri se asia ratkaisi sen, että minulle tuli 6mm (ROT) yläkerrassa seinille.

Haittapuolena 6mm on, että ne ovat kalliita ja herkkiä ruuvattaessa (kanta).

Etu puolestaan on, että se on kevyt kantaa, helppo pitää paikoillaan, jos on yksin.

Jos on varovainen, voi ruuvata 6 mm, mutta jos liimaa levyn ensin esim. PL600:lla, ei tarvitse yhtä monta ruuvia... ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.