7 862 lukukertaa ·
16 vastausta
8k lukukertaa
16 vastausta
Kasetin asentaminen olemassa olevaan takkaan
Sivu 1 / 2
Rakennan parhaillaan takkaani uudelleen asentamalla kasettia ja mietin, tarvitsenko todella Silca-paloseinää, kun takkahan on jo paloturvallinen ja täysin tiilestä tehty? Siellä ei ole palavaa materiaalia, niin sanotusti.
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista, joita voisin saada.
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista, joita voisin saada.
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 936 viestiä
Ei, sitä tuskin tarvitset..
Oletko tarkistanut, että savupiippusi kestää modernin kasetin?
Oletko tarkistanut, että savupiippusi kestää modernin kasetin?
Jotta voit alkaa käyttää kamiinaa (loppupäätös), tulee nuohoojan tarkastustodistus toimittaa kunnalle, joten suosittelen, että otat yhteyttä sellaiseen jo nyt ja kysyt neuvoa kuinka edetä. Olisi ikävää, jos tekisit työtä sellaisen eteen, joka ei tule hyväksytyksi. Sinun tulee myös tehdä ilmoitus kunnalle ”tulisijan asentamisesta”.
Löysin tämän artikkelin foorumilta, se saattaa olla avuksi.
https://www.byggahus.se/varme/spisinsats-insatskamin-eller-spiskassett-kopa-installera
Löysin tämän artikkelin foorumilta, se saattaa olla avuksi.
https://www.byggahus.se/varme/spisinsats-insatskamin-eller-spiskassett-kopa-installera
Viimeksi muokattu:
en aio asentaa sitä itse, vaan yritys tulee tekemään sen, mutta valmistelee takan uudelleen niin, että sisustus sopii siihen. Savupiippu on tarkastettu ja hyväksytty ja yrityksen mukaan, joka asentaa sisustuksen, savupiipun pitäisi kestää sisustuksen.Dan_Johansson sanoi:
kiitos! Aion tehdä niin, koska en itse aio asentaa kassettia, vaan se tehdään yrityksen (eldabutiken) toimesta, jolta tilasin kasetin.M MetteKson sanoi:Jotta voit alkaa käyttää takkaa (lopputulos), on nuohoojan tarkastusraportti lähetettävä kunnalle, joten suosittelen ottamaan heti yhteyttä ja kysymään neuvoja siitä, miten edetä. Olisi ikävää, jos käyttäisit aikaa johonkin, jota ei hyväksytä. Sinun tulee myös tehdä ilmoitus kunnalle ”tulisijan asennuksesta”.
Löysin tämän artikkelin foorumilta, ehkä siitä on apua.
[linkki]
Mutta lasketaanko se, mitä TS haluaa tehdä, niin suureksi muutokseksi olemassa olevaan tulisijaan, että se todella vaatii rakennusilmoituksen? Boverketin mukaan tulisijan kunnostaminen tai olemassa olevan takan vaihto vastaavanlaiseen ei vaadi rakennusilmoitusta. Eikö kasettia voida pitää olemassa olevan tulisijan kunnostamisena?M MetteKson sanoi:Jotta voit aloittaa takan käytön (lopputarkastus), nuohoojan tarkastusraportti on toimitettava kunnalle, joten suosittelen, että otat yhteyttä heihin jo nyt ja kysyt neuvoa, miten edetä. Olisi ikävää, jos tekisit turhaa työtä jostain, mikä ei tule hyväksytyksi. Sinun tulee myös tehdä kunnalle ilmoitus "tulisijan asentamisesta".
Löysin tämän artikkelin foorumilta, ehkä se voi olla avuksi.
[linkki]
kunta, jossa asun, vaatii rakennusilmoituksen, kun asennetaan tai vaihdetaan tulisija ja rakennusilmoitukseen kunta haluaa myös tarkastussuunnitelman, joka täytetään työn aikana.Jiji sanoi:
Mutta lasketaanko se, mitä TS haluaa tehdä, sellaiseksi suureksi muutokseksi olemassa olevaan tulisijaan, että se todella vaatii rakennusilmoituksen? Tulisijan kunnostus tai olemassa olevan takan vaihtaminen vastaavaan ei Boverketin mukaan vaadi rakennusilmoitusta. Eikö kasettia voida pitää olemassa olevan tulisijan kunnostuksena?
Jokaisella kunnalla on omat sääntönsä tällaisiin muutoksiin/asennuksiin liittyen.
Hmm, onhan mahdollista, että näitä muutoksia voidaan pitää suurempina kuin pelkkänä remonttina, vaihtoehtoisesti vaihtona samanlaiseen tulisijaan, mutta alan miettiä, keksivätkö kunnat omia sääntöjä.
Minun täytyy tarkistaa kunnasta, jossa itse työskentelen.
Boverketin ohjeistus on, minulle, erittäin selkeä.
Minun täytyy tarkistaa kunnasta, jossa itse työskentelen.
Boverketin ohjeistus on, minulle, erittäin selkeä.
Olen oikeastaan tarkistanut tämän, ja se on melko selvästi esitetty Boverketin sivustolla siitä, mitä pätee jne.Jiji sanoi:
Hmm, on mahdollista, että näitä muutoksia voidaan pitää suurempina kuin pelkkä kunnostus, vaihtoehtoisesti vaihtaminen samanarvoiseen tulisijaan, mutta alan epäillä, keksivätkö kunnat omia sääntöjään.
Minun pitää tarkistaa kunnalta, jossa itse työskentelen.
Boverketin ohjeistus on minulle hyvin selkeä.![]()
https://www.boverket.se/sv/byggande...valtning/andrade-krav-for-kaminer-och-pannor/
Vastatakseni omaan kysymykseeni. Juuri avotakan kasetti ilmoitetaan tulisijan olennaiseksi muutokseksi. BFS 2017:4 VÄS 3.
Silloin oletan, että se johtuu siitä, että kasetti avotakassa muuttaa tehoa? Eli voisi vaikuttaa savupiippuun tai savupiipun rakenteeseen?
Silloin oletan, että se johtuu siitä, että kasetti avotakassa muuttaa tehoa? Eli voisi vaikuttaa savupiippuun tai savupiipun rakenteeseen?