Oven aukkoon keittiöosion puolelle haluaisin laittaa valkoiset puusivut saadakseni selkeän erottelun. Tällä hetkellä se on maalattu ympäriinsä. Mietin, ymmärtääkö joku, mitä tarkoitan.....

Ongelma on, että en voi laittaa ovenkarmia ja sitten listaa, koska lista estäisi lähimpien keittiölaatikkojen avaamisen. Haluan siis vain sileät laudat itse aukkoon (siihen kohtaan, mihin normaalisti karmit ja yläkappale tulevat, jos kyseessä on tavallinen ovi). Mietin aluksi, voisiko laudan ja seinän väliin laittaa silikonia sen sijaan, että piilottaisi raon listalla, mutta ehkä se halkeilisi? Onko olemassa muuta tyylikästä ratkaisua ongelmaani?
Pahimmassa tapauksessa minun on vain paklattava ja hiottava kulmat, mutta minun mielestäni on vaikeaa saada se näyttämään hyvältä! :-?
 
Tein samanlaista meidän edellisessä talossa. Silloin tein sivut 30mm paksusta MDF:stä, jonka sahasin sopivan kokoisiksi kaistaleiksi (jotta ne olisivat kuin laudat) ja reunat jyrsittiin pyöreiksi 15mm säteellä. Se onnistui tosi hyvin, mutta meillä oli kuitenkin listat, joten pääongelmaasi minulla ei ole hyvää ratkaisua.

Kokeilisin luultavasti ensin täyttää sauman jollakin talonkorjauksella, laittaa saumateippi päälle ja tasoittaa. Talonkorjaus, sillä oletan, että sinulla on kunnollinen rako, kuten usein on.
 
Yksi vinkki "Gör så här" oli, että he liimasivat ohuen alumiinilistan reunukseksi (juuri siksi, että laatikot eivät kolhisi). Voi olla tyylikästä, jos on modernit keittiökalusteet.
 
Kuten kuvailet, se onnistuu erinomaisesti. Aseta laudat paikoilleen ja tasoita ne, jos et aio tapetoida, käytä lateksikittiä niin se ei halkeile. ;)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.