Minulla on talo, joka on rakennettu vuonna 1904 ja ollut kauppa. Vuonna 1970 revittiin kantava seinä ja tehtiin välipohjan muutos ullakolla. Talo on 14x9 metriä, joten ei mikään pieni palkki. Nyt julkisivu alkaa antaa periksi ja katto alkaa painua. Nyt on aika pystyttää uusi kantava seinä. Etäisyys sekä lattia- että kattopalkkien välillä on noin 1 metri, ja ajatuksemme oli saada väliksi 600. Tämä tarkoittaa, että kantava palkki ei tule osumaan palkkiin. Kysymys kuuluu, mikä on tarpeellinen mitta pohjapalkille ja kattopalkille? Riittääkö 2 kpl 120x45 rinnakkain ja 90x45 kantavana reglenä?
Wow, siistiä! 9 m ulokepalkki?
Onko sinulla kuvia? Ne helpottavat yleensä paljon, jotta asiantuntijat tietävät, mistä aloittaa.
Mikä on sydänseinän korkeus? (lattiasta kattoon)
Oletan myös, että sydänseinän tuet lattian alla (perustus/kellari?) eivät ole poistettu?
Kuvat tai piirustukset siitä, miten ja missä katto ja seinät alkavat antaa periksi, olisivat myös informatiivisia.
Revitty sydänseinä oli 14 metriä pitkä. Korkeus on 2,70 metriä. Sydänseinä kellarissa on jäljellä.
Kuva palkista. Luulen, että ne tehtiin ennen vuotta 1970, jolloin niiden olisi pitänyt käyttää liimapuu.
Hölmö, joka omisti talon aiemmin, on leikannut palkin rakennettaessa kylpyhuonetta. Korvatakseen hän asetti säännön sen viereen, mutta se ei lepää minkään päällä.
Eilen illalla kylpyhuoneen lattia alkoi kallistua toiseen suuntaan. Olen asettanut tukevat tukipuut tänään.
On melkein toivotonta saada kokonaiskuvaa pelkästään erilaisten valokuvien avulla. Tee yksinkertainen pohjapiirros päämittoineen ja kerro, mistä eri valokuvat on otettu.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.