8 793 lukukertaa ·
9 vastausta
9k lukukertaa
9 vastausta
Kararuuvit eivät sovi ovikarmin?
Hei,
Olen huomannut, että kun asennetaan karmiruuvi oveen, karmiruuvin viimeinen metalliosa on hieman liian leveä ja pitkä sopiakseen reikään. Onko tarkoitus käyttää toisenlaisia ruuveja? Käytän 90mm karmiruuveja, ruuvi osuu reikään näkyvään metalliin eikä syvemmälle mene.
Reikä karmissa:
Ovi: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Olen huomannut, että kun asennetaan karmiruuvi oveen, karmiruuvin viimeinen metalliosa on hieman liian leveä ja pitkä sopiakseen reikään. Onko tarkoitus käyttää toisenlaisia ruuveja? Käytän 90mm karmiruuveja, ruuvi osuu reikään näkyvään metalliin eikä syvemmälle mene.
Reikä karmissa:

Ovi: http://www.kompanjonen.se/produkter/innerdorr-dooria---8x21-30db-hh-ljusgra
Viimeksi muokattu:
Talon omistaja
· Västernorrland
· 2 532 viestiä
Normaalisti sitä ei ole lävistetty. On tehtävä 14 mm poralla ennen karmiruuvin kiinnitystä, eli reikä täytyy olla 14 mm koko larman läpi.
Ahaa, miten tiedän, mikä paksuus ja pituus minun pitäisi valita ruuveille karmihylsyihin?
Muuten, onko ruuveilla joku erityinen nimi? Olen etsinyt nyt netistä, mutta löydän vain TEMA:n, joka nimittää niitä "kiinnitysruuvi karmihylsylle" ja sitten Jula, joka myy niitä, muuten ei kukaan, haluaisin mieluiten ostaa omani bauhausista tai vastaavasta, joka on lähellä.
Kiitos kuvasta
Muuten, onko ruuveilla joku erityinen nimi? Olen etsinyt nyt netistä, mutta löydän vain TEMA:n, joka nimittää niitä "kiinnitysruuvi karmihylsylle" ja sitten Jula, joka myy niitä, muuten ei kukaan, haluaisin mieluiten ostaa omani bauhausista tai vastaavasta, joka on lähellä.
Kiitos kuvasta
Viimeksi muokattu:
Ostin omani paikallisesta XL-byggistä.headmaster200 sanoi:Jaha, kuinka tiedän, mitä paksuutta ja pituutta tarvitsen ruuveille karmihylsyihin?
Muuten, onko ruuveilla jokin erityinen nimi? Olen etsinyt vähän netistä, mutta löydän vain TEMA, joka kutsuu niitä "förankringsskruv för karmhylsa" ja sitten Jula, joka myy niitä, muuten ei kukaan muu, haluaisin mieluiten ostaa omani bauhausista tai vastaavasta läheltä.
Kiitos kuvasta![]()
Mutta kaikkien suurempien rakennustarvikeliikkeiden pitäisi olla näitä
Uskon, että essvellä on nämä valikoimassaan.
Ahh, ymmärrän, kokeilen silloin lähimmässä byggvaruhuset.
Se on 7,5 x 60 mm, mitä pitäisi olla standardina puurunkoon, jos olen ymmärtänyt oikein?
Se on 7,5 x 60 mm, mitä pitäisi olla standardina puurunkoon, jos olen ymmärtänyt oikein?
Minulla on ovet samalta valmistajalta talossani, reikiä täytyy porata suuremmiksi, jotta se toimisi, käytin ensin poravasaraa, koska se oli ainoa, joka jaksoi, mutta karmiruuvia ei saanut tarpeeksi syvälle kuitenkaan. Kun olin porannut läpi ovenkarmista, se onnistui kuinka hyvin kuin vain voi. En kuitenkaan muista käytimmekö 13 vai 14 mm poraa, mutta luultavasti sillä ei ole suurta merkitystä. Käytin 90 mm karmiruuveja. Karmiruuveista tarkoitan seuraavaa mallia: http://www.beijerbygg.se/store/priv...tning/programa-karmskruv-90-oh-80st-005238616
Olisi todella ystävällistä 
Hei Pumba, oliko sinulla myös karmhylsor? En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat kun sanoit porata reiät isommiksi jos sinulla oli ne.
Edit: ahh ymmärrän, se on vähän eri silloin, oletan että sinulla oli ilman karmhylsor silloin.
Hei Pumba, oliko sinulla myös karmhylsor? En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat kun sanoit porata reiät isommiksi jos sinulla oli ne.
Edit: ahh ymmärrän, se on vähän eri silloin, oletan että sinulla oli ilman karmhylsor silloin.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi

