Nyt kattopaneeli on paikoillaan ja viimeistelty. Olen erittäin tyytyväinen Panel & List -yrityksen palveluun, joka toimitti kaiken ajallaan ja hyvälaatusesti. Käsittelimme paneelin ensin petsillä ja sitten kerroksella Osmo Waxia saadaksemme hieman harmaamman sävyn. Se on edelleen hieman liian kiiltävä, mutta näyttää himmenevän ajan myötä.
Mikä ei onnistunut kovin hyvin, oli oikealla kuvassa oleva Hajom-tilanjakaja. Laatu on huippuluokkaa, mutta tilasimme "tiikinvärisen". He toimittivat pikemminkin pähkinänvärisen ja väittävät, että se kuuluu normaaleihin värivaihteluihin. Katsotaan, onnistummeko tekemään asialle jotain hiomalla ja öljyämällä uudelleen.
Nyt kattopaneeli on paikallaan ja valmis käsitelty. Olen erittäin tyytyväinen Panel & Listiin, jolla oli hyvä palvelu ja joka toimitti kaiken ajoissa hyvällä laadulla. Käsittelimme aluksi paneelin petsillä ja sitten kerroksella Osmo Vahaa saadaksemme hieman harmaamman sävyn. Se on edelleen hieman liian kiiltävä, mutta näyttää himmenevän ajan myötä.
GGr3n sanoi:
Nyt kattopaneeli on paikallaan ja valmis käsitelty. Olen erittäin tyytyväinen Panel & Listiin, jolla oli hyvä palvelu ja joka toimitti kaiken ajoissa hyvällä laadulla. Käsittelimme aluksi paneelin petsillä ja sitten kerroksella Osmo Vahaa saadaksemme hieman harmaamman sävyn. Se on edelleen hieman liian kiiltävä, mutta näyttää himmenevän ajan myötä.
Tosi hienoa siitä tuli! Miten asensitte paneelit? Mille alustalle?
Nyt kattopaneeli on paikallaan ja valmis käsitelty. Olen erittäin tyytyväinen Panel & Listiin, joka tarjosi hyvää palvelua ja toimitti kaiken ajoissa hyvällä laadulla. Käsittelimme ensin paneelin petsillä ja sitten kerroksella Osmo-vahaa saadaksemme hieman harmaamman sävyn. Se on edelleen vähän liian kiiltävä, mutta näyttää himmenevän ajan myötä.
Mikä puulaji paneelissa on? Ja koko? Paljonko oksia?
Seisomme ison uudistusprojektin edessä ja etsimme puupaneelia, jossa on vähän oksia, mieluiten hieman leveämpi, kuten 120-150mm.
Todella hienoa tuli! Miten asensitte paneelit? Mille alustalle?
Se olivat meidän käsityöläisemme, jotka asensivat, joten en ole niin hyvä perehtynyt yksityiskohtiin, mutta ehdin nähdä, että he asettivat palkit kohtisuoraan paneelia vasten, johon he kiinnittivät sen.
Voi kuinka kaunis puinen katto!
Olemme edessä samanlainen remontti ja haluamme tietää, mitä se maksoi sahalta?
Me teimme samojen suunnitelmien mukaan kuin yllä, mutta käytimme mäntyä Panel & listiltä, sama kuin ketjun luoja. Meillä maksoi noin 33 000kr 35,5 neliömetrille. Kuljetus oli silloin 4500kr koko summasta. Tämä oli vuonna 2022.
Uskomattoman kiva keskustelu ja vaikuttavat tulokset. Olemme juuri ostaneet 60-luvun talon, jossa on puupaneelikatto. Valitettavasti edellinen omistaja on maalannut kaiken paneelin kirkkaanvalkoiseksi. Olisi hienoa saada luonnollinen väri kuten yllä. Mietin nyt, pitäisikö tilata uusia paneeleja asennettavaksi. Luulen, että se tulee halvemmaksi ja helpommaksi kuin yrittää poistaa kaikki maali. Arvioin, että puhumme ehkä noin 70-80 neliömetristä yhteensä. Olen saanut karkean hintakäsityksen yllä mainitusta materiaalista, mutta saako kysyä, kuinka monta tuntia ammattilaiset käyttivät teidän kattopaneelienne asentamiseen?
Uskomattoman hauska ketju ja vaikuttava tulos. Olemme juuri ostaneet 60-luvun talon, jossa on puupaneelit katossa. Valitettavasti aiempi omistaja on maalannut kaikki paneelit kirkkaanvalkoisiksi. Olisin mielellään halunnut luonnollisen värin kuten yllä. Mietin nyt, pitäisikö ehkä tilata uudet paneelit asennettavaksi. Arvaan, että se on halvempaa ja helpompaa kuin yrittää poistaa kaikki maali. Luulen, että puhumme noin 70-80 neliömetristä yhteensä. Olen saanut suunnilleen käsityksen materiaalin hinnasta yllä, mutta saanko kysyä, kuinka monta tuntia ammattilaiset käyttivät teidän katon paneelien asentamiseen?
Uskon ehdottomasti, että on halvempaa asentaa uudet paneelit kuin poistaa maali olemassa olevista. En ole täysin selvillä meidän ammattilaisten tarkasta ajankäytöstä, mutta se sujui varsin nopeasti. Arviolta kaksi päivää paneelien asentamiseen ja sitten vielä yksi päivä viimeistelyyn sähköpistokkeiden ympärillä.
20000 juurilta noin 60 neliömetrin kohdalla (vähän tinkimistä, mutta he tarvitsivat tyyliin vain kaksi päivää kahdelle henkilölle). Silloin oli pistorasiat sekä upotetut valokiskot, jotka piti mukauttaa.
Henkilökohtaisesti olisin ostanut uuden paneelin sen sijaan, että poistaisin maalin...paneelissa voi olla pari tuhatta oksaa eikä se ehkä näytä kovin hyvältä.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.