1 721 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kantokyky suuremmille hyllytasoille?
Hei,
Olen asentamassa hyllytasoa portaan yläpuolelle autotallissa, tältä se näyttää:

Kuvassa kannatellaan noin 320 kg.
Seinän pultit ovat 10x120 mm puuruuvit seuraavalla tulppaalla:

Tulppa on 12x60 mm.
Asennuksen jälkeen huomasin yksityiskohdan, jonka olin unohtanut: mexitiili rakentaa jonkin verran syvyyttä, mikä tarkoittaa, että vain 50 mm ruuvista on kiinni seinässä, tulpassa. Onko tämä ongelma?
Kaide on kiinni 2 pultilla seinässä ja seisoo useilla tukitangoilla, jotka ovat todennäköisesti valetut lattiaan.
Arviolta kokonaispaino tulee olemaan noin puolet siitä, mitä siinä on nyt.
Pitäisikö minun miettiä jotain kohtaa uudelleen vai vaikuttaako rakenne järkevältä?
Olen asentamassa hyllytasoa portaan yläpuolelle autotallissa, tältä se näyttää:

Kuvassa kannatellaan noin 320 kg.
Seinän pultit ovat 10x120 mm puuruuvit seuraavalla tulppaalla:

Tulppa on 12x60 mm.
Asennuksen jälkeen huomasin yksityiskohdan, jonka olin unohtanut: mexitiili rakentaa jonkin verran syvyyttä, mikä tarkoittaa, että vain 50 mm ruuvista on kiinni seinässä, tulpassa. Onko tämä ongelma?
Kaide on kiinni 2 pultilla seinässä ja seisoo useilla tukitangoilla, jotka ovat todennäköisesti valetut lattiaan.
Arviolta kokonaispaino tulee olemaan noin puolet siitä, mitä siinä on nyt.
Pitäisikö minun miettiä jotain kohtaa uudelleen vai vaikuttaako rakenne järkevältä?
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 612 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 612 viestiä
Jotta pistorasia toimisi tarkoitetulla tavalla, on ruuvin mentävä sen pohjan läpi. (Vaikea sanoa, onko tämä ongelma vai ei juuri tässä tapauksessa. Kuvassa näyttää pikemminkin siltä, että koolausten taipuminen on heikoin lenkki.)
Aha, hmm, sitten pultit pitäisi oikeastaan vaihtaa pidempiin.
Todellisuudessa mikään ei roiku alas, palkeet (70x45) pitävät muotonsa hienosti
. Sen sijaan käytän uudelleen lastulevyn edellisen omistajan rakenteesta, mikä tarkoitti hyllytasoa täysin ilman poikittaisia rakenteita, mikä johti siihen, että levy taipui ajan myötä. Kuvassa voi nähdä, että se taipuu ylöspäin sivuilla.
Todellisuudessa mikään ei roiku alas, palkeet (70x45) pitävät muotonsa hienosti
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Käytä tätä, tiedätkö. Käärijänne mitä se istuu, sanon vain.
https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/tung-infaestning-kemi/superbond-system-fsb
https://www.fischersverige.se/sv-se/produkter/tung-infaestning-kemi/superbond-system-fsb
Klikkaa tästä vastataksesi