Jotta voin vetää vettä ja sähköä, ajatuksena on asentaa 45x45 koolauspuita ja sitten kiinnittää yläkaapit puuruuvilla koolauspuihin. On siis todella tärkeää kiinnittää koolauspuut seinään ;-).
Vaikuttaa siltä, että seinä kaareen asti on alkuperäinen kiinteä puuseinä vuodelta 1884. Toinen samanlainen seinä asunnossa koostui seisovista puupalkista, ehkä 100x150, poikittaisista puulistasta ja sitten kaislaa ja rappausta.
Mitä mieltä olette, jos kiinnittäisin pystyssä olevat koolauspuut pitkillä puuruuveilla? Yläkaapit tulevat olemaan melko painavia ja ne ovat myös kaksinkertaiset korkeudelta, joten on tietty voima ulospäin. Onko riski, että seinä ei kestä sitä? Toinen seinä tuntui hyvin massiiviselta, mutta ajattelin, että olisi parasta tarkistaa teiltä ;-)