Hei,

Aion asentaa keittiökaapit tälle seinälle:

Seinä, jossa on metallivalaisin, tikapuut ja työkalutason vieressä olevat kaksi puupalkkia.

Jotta voin vetää vettä ja sähköä, ajatuksena on asentaa 45x45 koolauspuita ja sitten kiinnittää yläkaapit puuruuvilla koolauspuihin. On siis todella tärkeää kiinnittää koolauspuut seinään ;-).

Vaikuttaa siltä, että seinä kaareen asti on alkuperäinen kiinteä puuseinä vuodelta 1884. Toinen samanlainen seinä asunnossa koostui seisovista puupalkista, ehkä 100x150, poikittaisista puulistasta ja sitten kaislaa ja rappausta.

Mitä mieltä olette, jos kiinnittäisin pystyssä olevat koolauspuut pitkillä puuruuveilla? Yläkaapit tulevat olemaan melko painavia ja ne ovat myös kaksinkertaiset korkeudelta, joten on tietty voima ulospäin. Onko riski, että seinä ei kestä sitä? Toinen seinä tuntui hyvin massiiviselta, mutta ajattelin, että olisi parasta tarkistaa teiltä ;-)
 
Se on aivan rauhallista 😊
 
Ihanaa saada niin varma vastaus ;-).

Nyt puuttuu enää yksi sääntö, puolet seinästä osoittautui tiileksi ja toinen puoli puuksi, joten siitä tuli sekoitus naulatulppa ja puuruuvia ;-)

Puoliksi valmis seinä, jossa on sekä tiiltä että puuta, nojaa puulistoja ja edessä on tikapuut, joissa on työvälineitä.

Ja kyllä, minun täytyy hankkia pidempi tikapuut ;-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.