Hei!
Haluan poistaa kattokaltevuudet ja noin 5 metriä kantavaa seinää, mitä luulen olevan "sydänseinä", puutalossani, joka on rakennettu vuonna 1969. Tunnen oloni kuitenkin hieman eksyneeksi siitä, miten minun pitäisi edetä, koska en ole kovin taitava tässä. Jos olen ymmärtänyt oikein, kun googlailen, niin tarvitaan rakennusilmoitus Tukholman kaupungille ja piirustukset siitä, miten seinät pitää tukea. Eräs rakennusyritys, jolta kysyin, sanoi, että on harvinaista ilmoittaa sisätöitä kunnalle ja että voin ottaa yhteyttä arkkitehtiin "jos haluan, että minulla on piirustukset".
Onko teillä ideoita, miten minun pitäisi ajatella? Pitäisikö minun ottaa yhteyttä erikseen rakennesuunnittelijaan/arkkitehtiin vai onko se tarpeen? Onko olemassa yrityksiä, jotka voivat hoitaa kaiken, mukaan lukien piirustukset ja ilmoitus, jos se on tarpeen?
Liitän mukaan piirustuksen, jotta näette, mitä seiniä tarkoitan.