Hei,
Ensimmäinen viesti foorumilla. Olen löytänyt samankaltaisia ketjuja, mutta en aivan niitä vastauksia, joita etsin :)
Keittiöremonttimme yhteydessä ajattelimme avata aukon (900 mm) keittiön ja olohuoneen välille. Rivitalon pohjapiirroksessa on merkitty aukko, ja tiedän, että joillakin naapureilla on tämä aukko jo asennettuna. Kukaan heistä ei ole kuitenkaan tehnyt sitä itse eikä tiedä, miten se on tehty tai säännön tarkoituksesta.

Kun poistin kipsilevyn, siellä on sääntö, johon on kiinnitetty kipsisauma. Onko mitään tapaa, jolla näkisin, onko kyseessä kantava sääntö vai onko sillä ollut vain tehtävänä pitää kipsilevyä ylhäällä ja voiko sen siten poistaa? Katossa on palkki, johon sääntö on ruuvattu, mutta mitä pystyn päättelemään, se ei edes näytä siltä, että palkki lepää sen varassa.

Olemme suhteellisen uusia muuttajia, mutta valitettavasti minulla ei ole tällä hetkellä muita piirustuksia rivitalosta.

Kiitollinen palautteesta :)
 
  • Katettu kerrostalon pohjapiirustus, jossa punaisella ympyröity suunniteltu aukko keittiön ja olohuoneen välissä.
  • Rakennaanko remontoidussa keittiössä väliavaukseen? Seinän runko näkyy, jossa keskellä pystypuu ja ympärillä kipsilevy. Työkalut pöydällä.
  • Kuva kahdesta puupalasta, jotka on kiinnitetty toisiinsa vaakatasossa. Taustalla näkyy osa seinästä ja kipsilevy.
Tarkemmassa tarkastelussa palkki ei osu sääntöön ollenkaan, raon läpi voi työntää veitsenterän kokonaan. Voiko silti olla niin, että sääntö on kantava vai onko tämä hyvä merkki siitä, että se ei ole sitä?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.