Hei.
Olen ajatellut avata yhteyden kahden huoneiston välillä talossa, joka on rakennettu 1920-luvulla. Huoneistot sijaitsevat toisessa kerroksessa. Alapuolellamme on toinen asuinkerros, katutaso, jossa on roskahuone ja liiketiloja, sekä alemman kerroksen alla on autotalli. Yläpuolellamme on vielä kolme asuinkerrosta + ullakko.
Paikalla on käynyt insinööri, joka on arvioinut, että seinät eivät todennäköisesti ole kantavia. Arvio perustui siihen, että kyseisten seinien paksuus on noin 15 cm ja lattialautojen suuntaan. Paikalla on käynyt myös rakennusmies, joka teki saman arvioinnin kuin insinööri.
Purettavat seinät on merkitty punaisella luonnokseen. Lattialautojen suunta on talon julkisivun lyhyen sivun suuntainen, eli ei sen suurimman purettavan seinän suuntainen.
Tarkoituksena on asettaa pariovet jäljelle jäävään seinään, ja toivottavasti lopputulos on hyvä.
Ajattelin vain tehdä vielä lisätarkistuksen ja kysyä, mitä mieltä olette tästä foorumilta. Oletteko samaa mieltä insinöörin kanssa vai onko jollakin kenties varauksia asiaan?
Kiitos etukäteen!