vielä yksi ketju jepp niin se on!
otin vähän lastulevyä pois seinästä, jonka aion poistaa keittiön ja olohuoneen väliltä.
Luulin, että tämä seinä oli kantava, mutta lastulevyjen takana ei ole tavallisia koolauksia,
vaan 1,5 cm ja 7 cm leveitä koolauksia 42 ja 53 cm välisellä etäisyydellä,
seinä on vain 3,2 metriä pitkä, ei ole yläkerta ja katto on 6 asteen kaltevuus, jossa on huopa
talo on 17 m pitkä ja 8 metriä leveä.
seinä on pitkin pituutta eli jos poistan sen, jää 8 metrin aukko ulkoseinien väliin.
uskotteko, että se voi olla kantava silti?
otin vähän lastulevyä pois seinästä, jonka aion poistaa keittiön ja olohuoneen väliltä.
Luulin, että tämä seinä oli kantava, mutta lastulevyjen takana ei ole tavallisia koolauksia,
vaan 1,5 cm ja 7 cm leveitä koolauksia 42 ja 53 cm välisellä etäisyydellä,
seinä on vain 3,2 metriä pitkä, ei ole yläkerta ja katto on 6 asteen kaltevuus, jossa on huopa
talo on 17 m pitkä ja 8 metriä leveä.
seinä on pitkin pituutta eli jos poistan sen, jää 8 metrin aukko ulkoseinien väliin.
uskotteko, että se voi olla kantava silti?
Jos talo on rakennettu sääntöjen mukaan, se ei ole kantava. Mutta se saattaa hieman notkua alas kun revit sen kuitenkin.
Kyllä, se on talon koko kantavin seinä.pajsen sanoi:
Tukimme sen, purimme sen ja asensimme uuden liimapuupalkin.
Jos olet kiinnostunut, voit mennä osoitteeseen: http://projektranunkeln.blogspot.com/
Pieni blogi, jonka olemme tehneet, ei saadaksemme paljon kävijöitä, enemmänkin kuin päiväkirja itsellemme, on helppo unohtaa, kun tulee siihen pisteeseen, että tuntuu, ettei mitään tapahdu.
Siellä on myös paljon muita asioita koskien projektejamme.
No niin, mutta kysymys kuuluu edelleen, miten se voi olla kantava kun se on vain lastulevyä.
Oliko sinulla jonkinlaisia tukia seinässäsi, minulla ei ole.
mutta täytyy kuitenkin tukea, onhan se aika hienoa jos katossa on tyylikäs palkki.
paikka jossa seinäni on sanoo että se on kantava mutta rakenne sanoo ehdottomasti ettei se ole.
Oliko sinulla jonkinlaisia tukia seinässäsi, minulla ei ole.
mutta täytyy kuitenkin tukea, onhan se aika hienoa jos katossa on tyylikäs palkki.
paikka jossa seinäni on sanoo että se on kantava mutta rakenne sanoo ehdottomasti ettei se ole.
Milloin talo on rakennettu ja minkälainen se on? Katso ullakollesi. Näetkö kattotuolit, joissa on W-muoto? Silloin ne OVAT itseään kantavia, eli ne lepäävät vain ulkoseinien päällä, eikä lastulevyseinälläsi ole kantavaa rakennetta. Mutta jos olet epävarma, sinun täytyy antaa rakennesuunnittelijan tarkistaa paikan päällä. Jos katto romahtaa, se on kallista!!
Se on rakennettu -64 yksikerroksiseksi kellarilla. Ja kattoristikot näyttävät siltä, kuten kuvailet. Tuo seinä, jonka aion poistaa, alkaa vanhan piipun luota mutta ei näytä olevan kiinnitetty siihen, ei ainakaan siltä mitä näen ullakolta...
Klikkaa tästä vastataksesi

