Hei!

Olen juuri ostanut hieman erikoisen talon ja aion aloittaa koko projektin remontoimisen.

Nyt aion purkaa kaksi seinää talossa ja epäilen, ettei seinillä ole muuta tehtävää kuin toimia seinänä. Minulla oli arkkitehti talossa muutama viikko sitten, joka väitti, ettei seinät ole kantavia enkä epäile hänen sanojaan. Kuitenkin epäilen, että ne voivat olla stabiloivia, koska yksi seinistä kulkee ulkoseinien välillä.

Liitän mukaan pohjapiirustukset, olen sotkenut niille seinille, jotka aion purkaa.

Bottenplan riva vägg.jpg
Byggnad i profil kortsida.jpg

Viimeksi muokattu:
Piirustus on liitteenä sen sijaan..

• Rakennussuunnitelma, joka näyttää huoneiden ja käytävien asettelun, kuten redskapsförråd, elrum och blankettförråd. Mukana käsinkirjoitettuja merkintöjä.
  • Rakennuksen ristileikkauspiirustus, jossa näkyy mitat ja rakenne. Mukana katon muoto ja merkatut korkeudet.
Tervetuloa foorumiin!

Pelkästään piirroksesta ei voida varmasti päätellä, ovatko seinät kantavia vai eivät. Lisäksi piirustukseen ei voi 100% luottaa. Voihan olla, että rakennusvaiheessa on improvisoitu ja poikettu piirroksesta. Joten paras on pyytää joku katsomaan taloa todellisuudessa.

Talo vaikuttaa jännittävältä. "Blankettförråd", "Förvaltarrum". Mitä ne ovat?

Talo on vanha talonmiehen talo petroleumvarastolle. Viereisessä kalliovuorella on valtava säiliö, joka aiemmin sisälsi polttoöljyä ja lentopetrolia.

Mitä tulee piirustuksiin, niitä on vaikka kuinka, se on rakennettu kestämään sota, kellari on suojatila liitännäisillä kaasusulkuilla ja ilmatiiviillä panssariovilla.

Sähkö ja LVI ovat erillisiä pohjakerrokselle ja kellarille.

On todella hauskaa kunnostaa taloa ja poistaa se vanha hallituksen tunne, joka on siellä täällä talossa.

Minulla on toinen kysymys, kun olen kerran aiheessa.

Onko mahdollista jättää muovimatto betonilattialle pohjakerroksessa paikoilleen ja asentaa lattialämmitys ja klinkkeri suoraan päälle?

Se on nimittäin kiinni kuin kalliossa.

Yksi kysymys koskien talon oikeanpuoleista piirustusta. Mitä tarkoitetaan sillä, että molemmat pitkittäiset seinät on piirretty eri tavalla? Oikeaa ei ole piirretty koko matkalta lattiaan kuten oikeaa.

Tulkitsen sen niin, että oikealla oleva ja kellarin seinä ovat kantavampia näin ollen.

Piirustus täsmää viimeiseen millimetriin, sähkö vvs ja kaikki.

Tarkoitan, että vasen seinä pohjakerroksessa ei ole piirretty lattiaan asti. :confused:

Se on ovi "matrum":iin, jonka näet. Sillä ei ole mitään tekemistä kantavuuden tai vakauttamisen kanssa. Tätä ei raportoida lainkaan A-piirustuksissa, jotka sinulla on.

Leikkaus on otettu pystysuorissa viivoissa, jotka näet pohjapiirroksessa.

Onko sinulla kuvia? Kuulostaa jännittävältä!

Ajattelin päivittää vähän, kun olen saanut aika monta mielenkiintoista vastausta ja ratkaisua sisäseiniini.

Eräs arkkitehti sanoo, että ruokailuhuoneen seinät eivät ole kantavia. Rakennusinsinööri sanoo, että kaikki seinät kantavat yhtä paljon kattotuolien mukaan. Suuren rakennusliikkeen työntekijä sanoo, että seinä, joka kulkee T-muotoisesti ruokailuhuoneen ja sähköhuoneen läpi ulkoseinien välissä, tasoittaa ulkoseiniä, kun kattokaltevuus on niin jyrkkä ja paino kohdistuu ulkoseiniin. Se on myös talon paksuin panelointi 200 mm, kun muuten se on 150 mm.

Kaikki ovat käyneet katsomassa seiniä ja kaikki ovat nähneet, että kattopelti on seinien ja kattotuolien välissä, mikä tarkoittaa, että sisäseinät rakennettiin sen jälkeen, kun katto asetettiin.

Näin ollen mikään sisäseinä ei voi olla kantava?? Ainoastaan kattotuolit ovat normaalirakenteisia!?

Oli miten oli, seinät ovat alhaalla suunnitelmani mukaan, joten saan nähdä, kun lumi laskeutuu, joudunko hakemaan kiireesti jonkin verran puutavaraa ja nikkaroimaan omia tuki- tai kantojalkoja ;)

Aion joka tapauksessa postata joitain projektikuvia bunkkerista projektiketjuun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.