Hei! Kiitollinen teidän viisaista neuvoista.
Meidän on tarkoitus remontoida keittiö. Aiemmat omistajat poistivat kantavan seinän kulmassa ja tukivat sen liimapuupalkilla. Valitettavasti he unohtivat yhden kantavan pisteen, ja katto on alkanut notkua. Olemme siksi väliaikaisesti asettaneet pilarit 2.
Nyt aiomme remontoida keittiön ja haluamme poistaa kantavan seinän oikealta (147 cm). Olemme ajatelleet asettaa palkin pisteestä A pisteeseen B. Mutta nyt tulee se vaikea osa. Miten pääsemme eroon pilarista 1? Ongelma on, että emme voi asettaa palkkia siihen suuntaan kuin pisteestä A pisteeseen B, koska palkkipilarin paikka osuisi keskelle ikkunaa.
Voiko palkille A-B valaa poikkipuu (onko se edes rakennusnormien mukaista?!)? Vai onko teillä muita hyviä ideoita?
Kiitos!!!