Hei.

Olemme juuri nyt remontoimassa asunto-osakettamme ja aiomme poistaa erään seinän. Se on OK yhdistykseltä.

meillä ei ole paljon kokemusta vastaavasta remontoinnista.

Mietin, voiko tämä seinä, jonka haluan poistaa, olla kantava?

Seinä on noin 8 cm paksu
 
  • Kuvassa näkyy osittain purettu seinä, jonka sisällä on betonia. Lattiassa ja ympäristöstä on irronnut kipsilevyä ja muuta rakennusjätettä.
  • Piirustuksessa sormella osoitetaan seinää kerrostalon pohjapiirroksessa, joka on merkitty huomion kohteeksi.
  • Rikottu seinä kerrostaloasunnossa, jossa purkutyö on alkanut. Lattiassa ja seinällä näkyy murenevaa kipsiä ja rakennusjätettä.
Tuskinpa. Milloin talo on rakennettu?
 
J justusandersson sanoi:
Tuskin. Milloin talo on rakennettu?
Se on huoneisto vuodelta 1939. Olemme ylimmässä kerroksessa lukuun ottamatta ullakkoa.
 
Mieluiten voisi nähdä armeringspiirustuksen, jotta voisi sanoa jotain varmasti. Miltä vuodelta on näyttämäsi piirustus ja kuka sen on tehnyt?
 
J justusandersson sanoi:
Mieluiten voisi nähdä raudoituspiirustuksen, jotta voisi sanoa jotain varmuudella. Miltä vuodelta on piirustus, jonka näytät ja kuka sen on tehnyt?
J justusandersson sanoi:
Mieluiten voisi nähdä raudoituspiirustuksen, jotta voisi sanoa jotain varmuudella. Miltä vuodelta on piirustus, jonka näytät ja kuka sen on tehnyt?
toivottavasti tämä voi tehdä sinut viisaammaksi.

muuriharkot ovat 7 cm + rappaus.

Luulin aluksi, että se oli kevytbetoniseinä.
 
  • Rakennussuunnitelma Trollhättanista, HSB tekninen osasto, Contekton arkkitehdit, projekti "KV. Hoppet 7,8", muutoksen jälkeen.
Kevytbetoni ei ollut kovin yleistä vuonna 1939. Piirustus on peräisin Contectonin arkkitehtitoimistolta vuodelta 1985, joten sitä on pidettävä luotettavana. Luulen, että voitte purkaa seinän. Kummallista kyllä, tiedän, mikä talo se on, koska olen syntynyt ja kasvanut Trollhättanissa.
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Kevytbetoni ei ollut kovin yleistä vuonna 1939. Piirustus on Contectons arkkitehtitoimiston vuoden 1985 muutospiirustus, joten se on pidettävä luotettavana. Luulen, että voitte purkaa seinän. Kummallista kyllä tiedän, mikä talo se on, koska olen syntynyt ja kasvanut Trollhättanissa.
miten hauskaa! Kuinka pieni maailma Olen muuttanut tänne Tanskasta ja nyt lomalla aiomme tehdä hieman kotona.

Olin vähän yllättynyt, kun huomasin, ettei se näyttänyt kevyeltä betonilta ja sitten olin epävarma. Yhdistys on kuitenkin hyväksynyt, että otamme sen alas. Mutta en kuitenkaan halua vahingoittaa rakennusta.
 
Se on luultavasti jonkinlainen kuonakivi. Ei pidä lähteä seinän paksuudesta arvioitaessa, onko se kantava vai ei. Jos se olisi ollut puuseinä, olisi voitu sanoa se suoraan, koska talossa on teräsbetonilattia.
 
J justusandersson sanoi:
Se on varmasti jonkinlaista kuonasavea. Ei pidä arvioida seinän kantavuutta pelkästään paksuuden perusteella. Jos se olisi puuseinä, voisi sanoa heti, koska talossa on teräsbetonilaattalattia.
Olen erittäin kiitollinen kommenteistasi. Olin suunnitellut purkaa seinän tänään, mutta luulen, että meidän täytyy tarkistaa asiaa vähän enemmän. Olin täysin varma, että tapetin alla olisi kevytbetonia.

Ajattelin myös pohjapiirrosta, koska seinä on erittäin ohut paksun betoniseinän vieressä. Meille annettiin itse asiassa "go" tehdä siihen reikä, kunhan palkkaamme ammattilaisia. Olemme kuitenkin luopuneet siitä ajatuksesta hinnan vuoksi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.