Ajattelin tehdä reiän ja asentaa kaapin oven keittiön seinään, mutta huomasin, että se on erittäin vakaa, täyttä puuta, joka on vähintään 10 cm paksu ja molemmin puolin tasoite. Mutta voiko se todella olla kantava, kun se on niin lähellä paksua tiiliseinää? Toisaalta, miksi se muuten olisi niin äärimmäisen vakaa? Vain tavallista yli mitoittamista? Talo on rivitalo vuodelta 1909, ja siinä on tiiliseinät ulkoseininä ja talojen välissä.
Katso piirustus.

Mutta voiko olla varma siitä, ettei se ole kantava?
Kiitos!
Pohjapiirros rintamamiestalosta, punaisella ympyröity keittiön ja käytävän välinen seinä, mahdollisesti kantava rakenne.
 
kaikki on enemmän tai vähemmän kantavaa vanhemmissa rakenteissa, on hieman vaikeaa arvioida, voiko purkaa vai ei. Seinä on pituussuunnassa, joten lattian palkit todennäköisesti lepäävät sen päällä, joten on vaikea arvata, mitä tapahtuu, mutta samaan aikaan lankkuseinät ovat hyvin koossa, jos epäilet, sinun kannattaa ehkä vaihtaa tai rakenteellisesti tueta.
 
Olen samaa mieltä leby:n kanssa. Yläkerran lattian palkit ovat todennäköisesti asetettu ja liitetty yhteen kahden sydänkohdan yläpuolella, jotka kulkevat poikki talon. Lankkuväggiä voi pitää levyrakenteena, johon voidaan tehdä reikiä ilman, että mitään dramaattista tapahtuu. Suuremmat aukot on tuettava vaakasuoralla lankulla. Kysymys on, onko vaivan arvoista. Tulee olemaan paljon säkkejä rappausta. Sitten on korjattava se, mikä ei-toivotusti on pudonnut oikealla rappausseoksella...
 
OK, kiitos vastauksesta!
Jos aion tehdä reiän, joka on 60x80 cm, voinko sitten vain vahvistaa seinää puupalikalla reiän yläpuolella seinän takapuolelta?
 
Joo, mutta ymmärsin niin, että myös tämä pinta oli putsad. Paras tapa on upottaa puupalkki lauta-aukon sisään ja pitää se paikoillaan tukevilla kulmaraudoilla. Voit varmaan käyttää puutavaraa siitä, mitä olet sahannut pois.
 
Aha, tietysti, laitan puupalkin reiän päälle! Se siis riittää?
 
Ehdottomasti. Seinä on vain toissijaisesti kantava.
 
Mutta se on rauhallista sillä välin, kunnes palkki saadaan paikoilleen?
 
aikaisemmin he upottivat avväxlingen lähimpään kokonaisplankkiin reiän sivulla, ajattele, että sahaat "palkin" pään, joka on vaakasuora lankku, noin 30 asteen kulmassa. tee se molemmilla puolilla vastakkaisiin suuntiin ja aseta pitkä sivu alaspäin. sahan päätypalkki samalla tavalla ilman että sahaat kokonaan poikki, tiettyä materiaalia täytyy jäädä jäljelle. En tiedä, onko tämä ymmärrettävää? Siitä tulee siis sama muoto "palkkiin" kuin vinositeeseen.
 
Se, mitä leby kuvailee, on ehdottomasti paras ratkaisu! Se vaatii kuitenkin tiettyä puusepäntaitoa.
 
Suuri kiitos avusta! :-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.