Onko joku asiantunteva kirvesmies, joka tietäisi, onko tämä seinä kantava vai ei? Luulen, että itse savupiippu tukee tätä talon puoliskoa. Tukipuut ovat 30x60mm. Kiitos etukäteen!
On yleisimmin helpointa nähdä, jos liität pohjapiirroksen. 30x60 kuulostaa heikolta kantavassa seinässä.. menevätkö kattotuolit seinän suuntaisesti vai kohtisuoraan seinää vasten?
Seinässä se onnistuu. Liitän pari kuvaa lisää ullakolta ja pohjapiirroksesta
Kun katsotaan kuvia ullakolta, vaikuttaa siltä, että olohuoneen yläpuolella on vahvistettu huomioiden, että se on niin suuri alue? Vai ajattelenko väärin?
Sinulla on ristikko kattopalkkeja, eli seinät niiden alla eivät ole kantavia. Harjan alla olevilla tiivisteillä ei ole kantavaa tehtävää kattorakenteessa. Joko joku on asettanut ne sinne parempaa tietämystä vastaan tai niiden tarkoituksena on vahvistaa ullakon lattiaa niin, että sitä voidaan käyttää lattiana.
Okei, joten tarkoitatko, että mikään seinistä ei ole kantava?:S kun katsotaan ullakkoa, niin yksi kattotuoleista on juuri sen seinän yläpuolella, jonka ajattelin purkaa, en tiedä onko se sattumaa?
Keittiön seinä ei todennäköisesti ole lainkaan kantava.
Jos jokin seinä on kantava, se on se, joka kulkee talon suuntaisesti kattotuoleja vasten (keskellä oleva tukipiste).
Onko olohuoneessa katossa jokin "reuna" (kutsutaan myös "ukoksi"), samassa kohtaa kuin kellarin seinä? Jos on, se viittaa siihen, että kantava seinä on olemassa, mutta kantava palkki voi myös sijaita katon sisällä, joten sen puuttuminen ei ole mikään takuu.
Okei kiitos! En tiedä sitä ennen kuin olen purkanut katon myös, v-rummetissa on laskettu katto pal-keilla ja kipsilevyillä täytyy kai purkaa seinä ja toivoa parasta kaikki, joilta olen kysynyt, sanovat, ettei sen pitäisi olla kantava, mitä itsekin luulin.
Jos jokin seinä on kantava, se on se, joka kulkee talon suuntaisesti poikittain kattotuoleihin nähden (keskellä tukea).
Koska kyseessä ovat ristikko-kattotuolit, sydänseinä ei voi olla kantava. Ei ole olemassa pistettä ristikko-kattotuolin keskellä, joka voisi ottaa vastaan kuormaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.